2007-12-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Missunsam och bitter är två andra egenskaper jag ser hos henne.

Här flödar komplimanger, varför ses hon så negativt? Bara för att hon är en framgångsrik kvinna? Hade samma krönikor skrivits av en man så hade alla tyckt att det var en modig man osv.
Citera
2007-12-02, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thetawave
Vilken strålande mor du kommer bli.

Självklart!
Citera
2007-12-02, 20:10
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Här flödar komplimanger, varför ses hon så negativt? Bara för att hon är en framgångsrik kvinna? Hade samma krönikor skrivits av en man så hade alla tyckt att det var en modig man osv.

Aaa. Allt handlar ju om att hon är en kvinna och framgångsrik.
Citera
2007-12-02, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Aaa. Allt handlar ju om att hon är en kvinna och framgångsrik.

Exakt, du verkar ha fattat det.
Citera
2007-12-02, 20:19
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:

Kan det bero på vad hon skriver, gör och propagerar för?
Att hon ofta ändrar sig eller har dålig koll på fakta i sakfrågor gör inte det hela ett dugg bättre.

Men i din lilla värld så beror givetvis kritiken på att hon är kvinna(om hon nu verkligen är det) och att hon är framgångsrik. Då slipper man bemöta den verkliga kritiken i sak. Men du tillhör väl också den svagbegåvade läsekretsen kan jag tänka mig?
Citera
2007-12-02, 20:39
Medlem
TheHarlottes avatar
Citat:

boom - kvinnokortet är ute. Vad har du kvar nu ?
Citera
2007-12-02, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlotte
boom - kvinnokortet är ute. Vad har du kvar nu ?

eh... låt mig funder. Jo jag vet, Nätmobbing, det är väl fortfarande inne eller?
Citera
2007-12-03, 11:25
Bannlyst
Inte korkad

Snarare smart. Hon är liksom Alex "han med hargaddarna" någon som får folk att reagera. Uppmärksamhet är nyckelordet. Sen att det hon skriver är skit är en annan sak.
Citera
2007-12-03, 11:41
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Jag tror inte att det är så (längre!). Hon har vissa intressanta åsikter tycker jag själv. Men precis som Jan Guillo så tar man en intressant åsikt och går för långt med den hela tiden. Det blir till slut bara en sörja av en åsikt som överdrivs till oigenkännlighet..

Dock anser jag att Linda Skugge skriver sämre (alltså formulerar sig som man kanske gör på fb, men inte i en seriös krönika) i texterna.

Och även om jag anser att det är irriterande med de ständiga offentliga påhoppen på henne (som jag tror kan motiveras av mer än synpunkter likt tex mina) så stör jag mig lika mycket på att hon SJÄLV går hur långt som helst i angreppen på andra offentliga personer som hon aldrig har träffat heller. Det tar liksom ut kritiken lite när en person som häcklar andra tar så illa vid sig när det händer henne själv?

I övrigt, rent 100% personligt och subjektivt, så är jag nog inte den enda manliga feministen som stör mig på att hennes syn på feminism beskrivs som 100% objektiv, sanningssägande men samtidigt är både skiftande och emellanåt extrem. Skulle dock gilla henne om hon taggade ned och motiverade sina tankar mer.. grundligt?
Citera
2007-12-03, 12:07
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ja men vem fan vill vara hemma med något som skriker, skiter och pissar? Bara för att man pressar ut dom så behöver det inte innebära att man ska vara hemma och umgås med dom. Det finns något som heter pappaledighet, dagis och barnflickor.

De föräldrar som verkligen VILL ha barn...???

Varför alls skaffa barn om man inte vill ta ansvaret för dem utan ha dem som nån käck accessoar när det passar din agenda? Föräldrarkörkort är nog inte så dum idé när det kommer till kritan ändå...
.
Citera
2007-12-03, 19:57
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Dock anser jag att Linda Skugge skriver sämre (alltså formulerar sig som man kanske gör på fb, men inte i en seriös krönika) i texterna.

Då bör du också betänka att Skugge beklagade sig över att det alltid var så mycket som korrekturläsaren anmärkte på som både hon och denne fick rätta till.

Hon har definitivt lyfts upp av andra inom media till något som hon ens aldrig har kunnat komma i närheten av.
Citera
2007-12-03, 23:28
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Snarare smart. Hon är liksom Alex "han med hargaddarna" någon som får folk att reagera. Uppmärksamhet är nyckelordet. Sen att det hon skriver är skit är en annan sak.

Sen när är "uppmärksamhet" synonymt med intelligens? Är stenkastare intelligenta? Nog fan får de folk att reagera samt skaffar sig uppmärksamhet.

Linda Skugge kan man beskylla för mycket men att vara intelligent? Man måste vara rejält korkad för att få för sig en sådan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in