2007-11-30, 06:25
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Jag tycker att Linda Skugges utveckling från förvirrad tonåring till moralisistisk och inskränkt hemmafru är intressant. Men jag nöjer mig med att läsa rubriker och snabb skummning för hennes språk är nog det mest eländiga som kan tänkas.
Jag är med på detta! Tycker att det är en intressant svängning. Hon kunde göra mycket, mycket mer med detta! Instämmer också i kommentaren ovan att provokationerna etc kunde göras lite mer välskrivet och begåvat dock.

Men om Linda Skugge är KORKAD vet jag inte? Snarare för snabb med åsikterna, för klen i viljan att balansera de snabba åsikterna med lite kritik/objektivitet kanske? Skulle knappast göra henne mindre intressant om hon släppte lite på den hysteriska aggressionen som kommer ibland. Tror att det hade gjort henne mycket mer intressant däremot.
Citera
2007-11-30, 20:28
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Det var väl jävligt bra skrivet. Som tjej ska man ge fan i att skaffa sig barn med någon jävla karslok som begär att man ska vara hemma i 13 år. Och om man nu skaffade sig barn på fyrtio-,femtio- och sextiotalet då kan man inte gnälla över att man varit hemma. Man fick väl se till att skaffa sig en karl som kunde betala barnflicka osv. Vem fan har sagt att bara för att man får barn att man vill vara hemma med dom? Vilken jävla dynga som vissa skribenter i den här tråden levererar. Linda Skugge är bra!!!!!
Under fyrtio- och femtio- och sextiotalet fanns det händelsevis extremt få arbeten för kvinnor. Sverige var på den tiden en utpräglad industriekonomi och arbetena på fabriksgolven - på Volvo och Saab och LM Ericsson och Kockums och LKAB och Stora Kopparberg och Facit och Elektrolux och ASEA och SKF och ett stort antal pappersmassafabriker - var tunga och slitsamma och passade inte kvinnor. Den enda gren av industrin som mig veterligen sysselsatte fler kvinnor än män var Tekoindustrin.

Detta är FAKTA: Det fanns inga jobb för kvinnor!

BTW: Att du sitter hemma vid tangentbordet och tror att fakta upphör att existera därför att du blundar för dessa är dock alldeles utmärkt för oss övriga här. Då kan vi nämligen addera ytterligare FAKTA till verkligheten: Du är en totalt ointressant människa. En nolla.
Citera
2007-12-01, 12:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Hon ÄR dum, riktigt blåst till och med. Det tragiska är väl att folk inte har börjat fatta det förrän nu.

Jag fattade det redan på den tiden då hon i gymnasieåldern brukade skriva krönikor på expressens ungdomssidor eller vad det nu var.
Citera
2007-12-01, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Under fyrtio- och femtio- och sextiotalet fanns det händelsevis extremt få arbeten för kvinnor. Sverige var på den tiden en utpräglad industriekonomi och arbetena på fabriksgolven - på Volvo och Saab och LM Ericsson och Kockums och LKAB och Stora Kopparberg och Facit och Elektrolux och ASEA och SKF och ett stort antal pappersmassafabriker - var tunga och slitsamma och passade inte kvinnor. Den enda gren av industrin som mig veterligen sysselsatte fler kvinnor än män var Tekoindustrin.

Detta är FAKTA: Det fanns inga jobb för kvinnor!

Fakta är att det fanns massor med arbeten även på 40, 50 och 60 talet även för kvinnor. Bland annat inom sjukvården mfl...

För övrigt tycker jag att Skugge borde få skriva krönikor varje dag, högst upp på Expressen så man slipper leta efter hennes superfina krönikor.
Citera
2007-12-01, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
BTW: Att du sitter hemma vid tangentbordet och tror att fakta upphör att existera därför att du blundar för dessa är dock alldeles utmärkt för oss övriga här. Då kan vi nämligen addera ytterligare FAKTA till verkligheten: Du är en totalt ointressant människa. En nolla.

Du är bara avundsjuk för att jag är tjej och inte du. Kallas tuttavund.
Citera
2007-12-02, 11:12
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Det var väl jävligt bra skrivet. Som tjej ska man ge fan i att skaffa sig barn med någon jävla karslok som begär att man ska vara hemma i 13 år. Och om man nu skaffade sig barn på fyrtio-,femtio- och sextiotalet då kan man inte gnälla över att man varit hemma. Man fick väl se till att skaffa sig en karl som kunde betala barnflicka osv. Vem fan har sagt att bara för att man får barn att man vill vara hemma med dom? Vilken jävla dynga som vissa skribenter i den här tråden levererar. Linda Skugge är bra!!!!!

Det är därför samhället ser ut som det gör för att kvinnor skaffar barn och på det också ska ha en karriär. Två arbetsamma saker som inte går att kombinera utan att det drabbar någon och i det här fallet så är det barnen som drabbas.

Jag har själv inga barn men jag finner det märkligt att man skaffar barn som man inte vill vara hemma med. Att man inte KAN pga ekonomi är en sak men att man inte VILL?
.
Citera
2007-12-02, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Det är därför samhället ser ut som det gör för att kvinnor skaffar barn och på det också ska ha en karriär. Två arbetsamma saker som inte går att kombinera utan att det drabbar någon och i det här fallet så är det barnen som drabbas.

Jag har själv inga barn men jag finner det märkligt att man skaffar barn som man inte vill vara hemma med. Att man inte KAN pga ekonomi är en sak men att man inte VILL?
.

Ja men vem fan vill vara hemma med något som skriker, skiter och pissar? Bara för att man pressar ut dom så behöver det inte innebära att man ska vara hemma och umgås med dom. Det finns något som heter pappaledighet, dagis och barnflickor.
Citera
2007-12-02, 18:37
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Du är bara avundsjuk för att jag är tjej och inte du. Kallas tuttavund.
Du har väl inga bröst?
Citera
2007-12-02, 19:03
Medlem
GodBolts avatar
Hon är med just nu på kanal1. Videokväll hos Luuk.
Jag tycker hon ger ett alldagligt intryck rent intellektuellt, men jag tycker hon är rätt het
Citera
2007-12-02, 19:05
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ja men vem fan vill vara hemma med något som skriker, skiter och pissar? Bara för att man pressar ut dom så behöver det inte innebära att man ska vara hemma och umgås med dom. Det finns något som heter pappaledighet, dagis och barnflickor.

Vilken strålande mor du kommer bli.
Citera
2007-12-02, 19:13
Medlem
No-n-sences avatar
Hon stoltserade i ett program nyligen att hon först hade hyllat "Novemberkåsan" i en krönika men inte blivit nöjd med den och då skrivit en helt ny krönika där hon dissade densamma.

Och hon tyckte det var märkligt att folk brydde sig. Det är ju föga förvånande att folk reagerar på en sågning hon ens själv kan härleda eller motivera.

Själv anser jag att det är största möjliga förakt mot den läsarkrets hon faktiskt har, även om de är något svagbebåvade. Att sen skriva bara för reaktionens skull är att missbruka sin ställning och definitivt inte ta till vara på sina möjligheter att skapa opinion och påverka.

LS är bara en poser, som skriver för att spotta ur sig något. Det flesta ogenomtänkt och är snart lika glömt som den skit jag sket igår. Och hon vågar inte heller stå upp för det hon gör. Feg och falsk. Tycker det är så jobbigt med alla som mejlar henne och klagar?

Missunsam och bitter är två andra egenskaper jag ser hos henne.
Citera
2007-12-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodBolt
Hon är med just nu på kanal1. Videokväll hos Luuk.
Jag tycker hon ger ett alldagligt intryck rent intellektuellt, men jag tycker hon är rätt het

Hej, har du tagit ett kliv rakt ur Bizarro-world?

I vår värld är Skugge motsatsen till het.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in