2007-12-04, 11:57
Bannlyst
varför då?

Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Sen när är "uppmärksamhet" synonymt med intelligens? Är stenkastare intelligenta? Nog fan får de folk att reagera samt skaffar sig uppmärksamhet.

Linda Skugge kan man beskylla för mycket men att vara intelligent? Man måste vara rejält korkad för att få för sig en sådan sak.

Hon tjänar bra och får synas mycket. vad jag vet är det inte tecken på bristande intelligens.
Citera
2007-12-04, 12:28
Medlem
Jag är mest förvånad över att hon fortfarande syns. Jag tyckte att han skrev förjäkla illa och yttrade ogenomtänkta och direkt imbecilla tankar redan som tonåring (med "redan" menar jag förstås att jag tyckte hon presterade sämre än vad man kan begära av en gymnasieelev). Att hon har utvecklat sitt språk och sitt intellekt marginellt sedan dess, men fortfarande ges utrymme är väl ett ganska klart bevis på hur ingrott, slött och fantasilöst allting är i svenskt i media.
Citera
2007-12-04, 12:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonewallJackso
Jag är mest förvånad över att hon fortfarande syns. Jag tyckte att han skrev förjäkla illa och yttrade ogenomtänkta och direkt imbecilla tankar redan som tonåring (med "redan" menar jag förstås att jag tyckte hon presterade sämre än vad man kan begära av en gymnasieelev). Att hon har utvecklat sitt språk och sitt intellekt marginellt sedan dess, men fortfarande ges utrymme är väl ett ganska klart bevis på hur ingrott, slött och fantasilöst allting är i svenskt i media.

Jag måste hålla med. Det var ju en period när hennes typ av skrikig och rätt gnällig feminism var "inne" om den kom från en ung tjej. Men nu när det har blåst över sedan länge, och de flesta liknande tyckare har försvunnit ur rampljuset, känns det märkligt att hon fortfarande finns kvar. Speciellt med tanke på hennes begränsade talang.
Citera
2007-12-04, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Hon tjänar bra och får synas mycket. vad jag vet är det inte tecken på bristande intelligens.

Instämmer, tänk om fler tjejer var som hon, vilket fantastiskt samhälle vi skulle ha då.
Citera
2007-12-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Instämmer, tänk om fler tjejer var som hon, vilket fantastiskt samhälle vi skulle ha då.

Fler tjejer är som hon, vilket är ganska uppenbart när man drunknar i det svenska mediaavloppet. Det är också en stor anledning till att vår samhälle är så muppigt som det är.

Om alla tjejer var som hon skulle feminismen vara det största hotet mot mänskligheten och tusentals år av patriarkat högst försvarbart.

Som tur är, är de flesta tjejer inte som hon. Det finns många intelligenta och genomtänkta kvinnor också.
Citera
2007-12-04, 14:57
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Jag vet inte vad du tjänar men du syns mkt här på FB och du vet väl vad omdömet brukar bli efter du tagit till orda i en tråd så....
.
Citera
2007-12-04, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag vet inte vad du tjänar men du syns mkt här på FB och du vet väl vad omdömet brukar bli efter du tagit till orda i en tråd så....
.

Citera
2007-12-04, 16:34
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:

Så du menar att alla som tjänar bra och syns mycket är intelligenta? Vakna
Citera
2007-12-04, 16:39
Bannlyst
ja!

Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Så du menar att alla som tjänar bra och syns mycket är intelligenta? Vakna

Hur skulle de annars tjäna pengar? De använder det de har i huvudet för att dra in deg.
Citera
2007-12-04, 16:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Hur skulle de annars tjäna pengar? De använder det de har i huvudet för att dra in deg.

Att man syns mycket i media behöver knappast vara en indikation på att man är intelligent vilket t.ex. "I en annan del av Köping"-gänget är ett bra bevis på.
Citera
2007-12-04, 18:11
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:

Din logik efter att ha jämfört din intelligens och inkomst med andra?

Finns många arbetslösa akademiker, och många politiker och styrelsemedlemmar utan existensberättigande som får sexsiffriga belopp i månaden och ännu mer i bonus...
Citera
2007-12-04, 18:17
Moderator
rotadents avatar
Man kan väl konstatera att det inte är ett krav att vara smart för att tjäna pengar, men det hjälper onekligen... Skugge är nog inte dum utan jag måste hålla med om att hon säkert besitter en hel del intelligens. Däremot är hon jobbig och ointressant. Inte minst på grund av sättet hon nischat in sig i media på. Hur som helst har ju strategin varit lyckosam för hennes egen del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in