2008-09-25, 13:49
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ek
Någon som vet varför Linda Skugge nu börjat skriva i Svenskan?

så cordelia , anna svensson, clemens poellinger & ramadanbloggen ska få sällskap
Citera
2008-09-28, 12:53
Medlem
MikeTheBikes avatar
Läste precis Lindas "debattartikel" i E24 där hon ingående förklarar sig och sina vänner i mediabranschen som redigt inkompetenta köpare av bla. IT-tjänster.

Fantastiskt roligt för hon missar hela poängen och det blir omedveten humor av hela hennes inlägg.

Först skyller hon på att ingen förstår och sedan att man jämt blir lurad av de "elaka" webbutvecklarna som hon dessutom nedlåtande jämför med schablonbilden av värdelösa hantverkare. Efter dessa fantastiska utvikningar går hon in på hur synd det är om de stackars marknadsavdelningarna som har blivit så lurade och inte har en aning om hur man skall göra nu (och tydligen inte vågar säga det till ledningen heller).

Om man har sådana vänner som Linda behöver man inte några fiender.

Dessutom har hon tydligen aldrig lärt sig att man behöver vara "lite" påläst innan man sätter sig med en person som är kunnig på ett område. Om man inte tar sig tid att läsa på det minsta så kommer man att få betala mer än man skulle om man visste lite om ämnet. Det är här som hon fantastiskt nog förklarar alla e-handlare som idioter och lätta byten för "hantverkare". Vilken banérförare för e-handelsskrået Linda är.

Som egen företagare så vet jag att om jag skall få ett skäligt pris så är det två enkla saker som behövs: konkurrens och kunskap. Det är de två mycket enkla verktyg du behöver för att få saker utförda i tid till ett vettigt pris på ett sätt som du vill ha det.

Grattis Linda, tack för morgonens gymnastik av skrattmusklerna!
Citera
2008-09-28, 13:26
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTheBike
Läste precis Lindas "debattartikel" i E24 där hon ingående förklarar sig och sina vänner i mediabranschen som redigt inkompetenta köpare av bla. IT-tjänster.

Fantastiskt roligt för hon missar hela poängen och det blir omedveten humor av hela hennes inlägg.

Först skyller hon på att ingen förstår och sedan att man jämt blir lurad av de "elaka" webbutvecklarna som hon dessutom nedlåtande jämför med schablonbilden av värdelösa hantverkare. Efter dessa fantastiska utvikningar går hon in på hur synd det är om de stackars marknadsavdelningarna som har blivit så lurade och inte har en aning om hur man skall göra nu (och tydligen inte vågar säga det till ledningen heller).

Om man har sådana vänner som Linda behöver man inte några fiender.

Dessutom har hon tydligen aldrig lärt sig att man behöver vara "lite" påläst innan man sätter sig med en person som är kunnig på ett område. Om man inte tar sig tid att läsa på det minsta så kommer man att få betala mer än man skulle om man visste lite om ämnet. Det är här som hon fantastiskt nog förklarar alla e-handlare som idioter och lätta byten för "hantverkare". Vilken banérförare för e-handelsskrået Linda är.

Som egen företagare så vet jag att om jag skall få ett skäligt pris så är det två enkla saker som behövs: konkurrens och kunskap. Det är de två mycket enkla verktyg du behöver för att få saker utförda i tid till ett vettigt pris på ett sätt som du vill ha det.

Grattis Linda, tack för morgonens gymnastik av skrattmusklerna!

Vilken dum dryg människa. Drar upp ett företag som försvann efter itbubblan och försäkringskassan som skräckexempel. Kunde hon inte hitta bättre exempel på folk som drabbats av denna it-maffia? Hon är ju totalt teknikfientlig verkar det som. "Det går inte en dag utan att jag drömmer om en traditionell fysisk butik, där jag omedelbart kan skylta om med händerna och skriva skyltar för hand."

Gör det då, lägg ner ditt e-baserade muppföretag och öppna en butik. Och för det andra så kan man skylta om i sin e-butik med och skapa allt material själv. Det krävs bara kunskap. Och vilja. Något man sällan ser hos bortskämda, bittra och medelålders krönikörer.
Citera
2008-09-30, 22:39
Medlem
Jag har inte följt människan så mycket men eftersom hon har haft fint krönikeutrymme i åratal så har man ju inte kunnat ungå det. När jag läste att hon blivit 'företagare' fick jag myror i huvudet. verkar inte va typen som tar risker utan en typisk trygghetskärring. Några månader senare dök det upp en artikel om XXXX? delägare i MySQL som blivit utköpt med 300 mille. Länkat till detta en kommentar av hans kusin -Skugge!
Hon ska alltså starta företag o bli rik nu! Eftersom hon är störst och bäst i världen!
Citera
2008-09-30, 22:42
Medlem
Freedom Fighters avatar
Linda Skugge är inte dum. Hon är ett genialt TROLL som får stort medialt utrymme. Skulle inte ni vilja trolla på kvällsblaskorna också, mot betalning? Tänk vad många hon har retat upp Tror inte hon står för en bråkdel av de åsikter hon säger sig stå för. Hon skrattar nog hela vägen till banken
Citera
2008-10-01, 01:33
Bannlyst
Hur dum ÄR Linda Skugge?

Med tanke på vilken kappvänderska hon är ser jag fram emot att så småningom se henne i burka.
Citera
2010-01-24, 01:38
Medlem
Nu har klanten gjort bort sig igen. I en artikel i Newsmill påstår hon att Kurdo Baksi påstått att han skrivit Stieg Larssons böcker vilket är totalt fel. Han har aldrig påstått det. Dessutom stavar hon Stieg Larsson "Stig Larsson".

Jävla sopa.
Citera
2010-01-24, 15:40
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Nu har klanten gjort bort sig igen. I en artikel i Newsmill påstår hon att Kurdo Baksi påstått att han skrivit Stieg Larssons böcker vilket är totalt fel. Han har aldrig påstått det. Dessutom stavar hon Stieg Larsson "Stig Larsson".

Jävla sopa.

Lite mera här:
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/skugge-skams-inte-for-tabbe_4137001.svd
Citera
2010-01-24, 15:53
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Jävla sopa.

Duktig kvinna det där. "öh dom kontaktar mig för jag kan få ihop en rolig text på 15 minuter" Jaha? Är man ursäktad då? Faktafel och lyckas inte ens få namnet rätt på den avlidna författaren hon anklagar.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in