2006-07-06, 14:10
Medlem
Jag har inte orkat kolla igenom tråden, men reklam som jag stör mig på är TV-shop.

Som man säger på göteborgska: De´ blir soperent i kröken!

Han tar ett gammalt dammsugarmunstycke och dammsuger väldigt snabbt för att smutsen inte ska hinna sugas upp.

Sedan tar han "Dual Action" och dammsuger vääääldigt låååångsamt.

Han gör också reklam för avloppsrensare.

Likadant är det med Kitchen Wizard.

OOOH, AMAAAAAZIIING skriker kvinnan bredvid kocken så fort han gör något. Och en publik som applåderar åt allt.

Vem köper sånt?!
Citera
2006-07-06, 15:46
Medlem
Tjeckzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanol
Jamba-reklamerna är en gåva direkt från Djävulen. Tror jag. Är nog redan nämt, men tål att nämnas igen. Otroligt irriterande.

Tänkte direkt på Jamba när jag såg trådtiteln...
Citera
2006-07-06, 16:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det sorgligaste med denna mediokra Vodafone/Telenor-reklam är att man försökt bygga en serie med flera olika filmer, vilket tydligen är trendigt bland bögarna som jobbar i reklambranschen. Med andra ord: mycket pengar nedplöjt i produktionen. Och så blir det så jävla platt och meningslöst, som ett gymnasiespex. Undrar om det är den interna informationsavdelningen som hittat på detta, snarare än en byrå? Förmodligen en byrå.

En snyggare och smartare "serie" är den här med dansken, svensken och britten som åker bil och går på möte i Shanghai. Där har man fått till det rätt bra. Reklamen är dock ändå misslyckad eftersom jag inte minns vad det är den gör reklam för, fast jag sett den 30 ggr -- ett bilmärke? Bilelektronik? Shanghai?

"Puse-snakk"

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Allt rött blir blååttttttttt

Här pratar vi dålig casting och helt poänglös reklam. Shit vad den är usel och på så många plan samtidigt. Maken till tam elvis får man leta efter.

Kuriosa är att nörden med glasögon som tar tårta först, käkade frukost på samma fik som mig förra söndagen (ja, ni får lov att röra mig)
Citera
2006-07-06, 16:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Ja, fy fan. "Det beror på lågt PH-värde i underlivet". Det skulle kanske kunna vara F!:sarnas nya slogan: "Lider du av lågt PH värde i underlivet? Gör som alla andra surfittor, rösta på Feminstiskt Initiativ!"

Du har en framtid i reklambranschen.

Någon nämnde Läkerol-filmen med det "brittiska" ludret som ska ut på ännu en date, och jag måste säga att jag tycker den är riktigt pinsam, såpass att jag byter kanal när den kommer på. Alla små detaljer är fel på något vis, vilket gör att filmen ser patetisk ut, och dum-förklarar tittarna.

- F.G
Citera
2006-07-06, 16:26
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Men vissa saker kan man inte göra reklam för... (Typ kräm mot könssjukdomar...)
http://www.valtrex.com/
Gissa vem som har TV-reklam i staterna. Närmsta vi har i gul-blå är reklam för munsårspasta.
Citera
2006-07-06, 16:37
Medlem
Bluebloods avatar
Telenors reklam är ju så in i helvete dålig så jag kommer aldrig mer använda mig av Telenors tjänster eller produkter!
Va fan, räcker det inte med ICA- och Telia-reklamen som ska vara såpa-aktiga???
Jävla Telenor, så jävla dåligt att inte komma på något bättre än att apa efter något som är flera år gammalt.
Citera
2006-07-06, 16:41
Medlem
Bluebloods avatar
Sedan har vi också reklamen för Pedigree Pal som gick i TV i våras. Det sprang runt en massa gulliga hundvalpar och berättarrösten (minns inte ordagrant) om leksaker och hundluckor och att Pedigree gjorde allt för att göra dem lika glada.
Alltså de hade ett brutalt syftningsfel i reklamen. De menade att Pedigree skulle göra valparna glada, men nu blev det att de gjorde allt för att göra hundluckorna glada.
Fattar ni vilka pengar de la ner för sin reklam och så blev den helt jävla fel?
Citera
2006-07-08, 03:05
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueblood
Telenors reklam är ju så in i helvete dålig så jag kommer aldrig mer använda mig av Telenors tjänster eller produkter!
Va fan, räcker det inte med ICA- och Telia-reklamen som ska vara såpa-aktiga???
Jävla Telenor, så jävla dåligt att inte komma på något bättre än att apa efter något som är flera år gammalt.

håller med.. vodafone/telenor är inte konsekventa i sin reklam.. alltid bra med ansikte för företaget.. men telenor bytte ansikte.. vodafon killen och tjejen försvann.. jävla amatör reklambyrå
Citera
2006-07-08, 18:20
Medlem
Vad var det för gammal produkt dem gjorde reklam för sig 10 år sedan men lille kinkige Johan som grät när kylskåpet var tomt eller något liknande?

Den jävla ungen ska ju nitas med en stor spade
Citera
2006-07-08, 22:28
Medlem
fistedsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vad var det för gammal produkt dem gjorde reklam för sig 10 år sedan men lille kinkige Johan som grät när kylskåpet var tomt eller något liknande?

Den jävla ungen ska ju nitas med en stor spade

Blöjreklam?
Citera
2006-07-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistedsister
Blöjreklam?
Nej det var något ätbart typ choklad youghurt eller nåt
Citera
2006-07-09, 00:48
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Han gör också reklam för avloppsrensare.

Är det han som stoppar ner en massa plastkulor i ett genomskinligt avloppsrör; "och så leker vi att de är smuts och fett"?

Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Likadant är det med Kitchen Wizard.

OOOH, AMAAAAAZIIING skriker kvinnan bredvid kocken så fort han gör något. Och en publik som applåderar åt allt.

Vem köper sånt?!

HA HA HA! Den reklamen är en kulturskatt! Den såg jag på teve hos farmor och farfar som liten. Det bästa med den är dock publiken... samma klipp på glada tanter och farbröder om och om igen... och bäst är han som riktigt imponerad gör en á la Quagmire gest med händerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in