Det sorgligaste med denna mediokra Vodafone/Telenor-reklam är att man försökt bygga en serie med flera olika filmer, vilket tydligen är trendigt bland bögarna som jobbar i reklambranschen. Med andra ord: mycket pengar nedplöjt i produktionen. Och så blir det så jävla platt och meningslöst, som ett gymnasiespex. Undrar om det är den interna informationsavdelningen som hittat på detta, snarare än en byrå? Förmodligen en byrå.
En snyggare och smartare "serie" är den här med dansken, svensken och britten som åker bil och går på möte i Shanghai. Där har man fått till det rätt bra. Reklamen är dock ändå misslyckad eftersom jag inte minns vad det är den gör reklam för, fast jag sett den 30 ggr -- ett bilmärke? Bilelektronik? Shanghai?
"Puse-snakk"
- F.G
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Allt rött blir blååttttttttt
Här pratar vi dålig casting och helt poänglös reklam. Shit vad den är usel och på så många plan samtidigt. Maken till tam elvis får man leta efter.
Kuriosa är att nörden med glasögon som tar tårta först, käkade frukost på samma fik som mig förra söndagen (ja, ni får lov att röra mig)