2007-04-25, 19:26
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmie Head
"Cykel på köpet" och tandkrämsreklam. Blir knottrig när klämkäck människa i slutet säger "fråga din tandläkare..."

Reklamen för e-legitimation är ingen höjdare och inte den lätt patetiska Ibumetin heller

Det irriterande med tandläkarreklamerna är när dom har med "7 av 10 tandläkare rekommenderar denna". Va fan, det är en tandkräm! Borde inte samtliga tandläkare rekommendera den? Jag tycker absolut att det låter skumt när endast 7 av 10 tandläkare kan rekommendera en tandkräm. Jag har pratat med min tandläkare om detta, och hon sa att en tandläkare inte bryr sig om märke och sort, sålänge det är en tandkräm som innehåller det en bra tandkräm ska. Tror att du kan hitta 7-8 st sådana sorter i en vanlig mataffär.
Citera
2007-04-26, 00:38
Medlem
Gimmie Heads avatar
Den är säkert tidigare omnämnd i tråden; isåfall förtjänar den att upprepas. Vanish-reklamen med Tina Lejonborg... För att se om den var lika vidrig som jag kom ihåg gick jag in på deras hemsida. Det var den. Deras andra reklamfilmer på sidan spelade i samma division.
Citera
2007-04-26, 05:58
Medlem
Bonzos avatar
Kanske nämnda men...

Den klart äckligaste är den för något tuggummi? som en "skank" suger ur käften på en gammal gubbe. Vidrigt.

Samt Trygg Hansas? vämjeliga lismande reklam där en brud berättar om sitt samtal och försäkring för ngt företag....vafan! får folk betalt för vad som helst?
Citera
2007-04-26, 22:00
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det irriterande med tandläkarreklamerna är när dom har med "7 av 10 tandläkare rekommenderar denna". Va fan, det är en tandkräm! Borde inte samtliga tandläkare rekommendera den? Jag tycker absolut att det låter skumt när endast 7 av 10 tandläkare kan rekommendera en tandkräm. Jag har pratat med min tandläkare om detta, och hon sa att en tandläkare inte bryr sig om märke och sort, sålänge det är en tandkräm som innehåller det en bra tandkräm ska. Tror att du kan hitta 7-8 st sådana sorter i en vanlig mataffär.

Så om inte en tandkräm rekommenderas av 10/10 tandläkare så är det en hund begraven? Är det 30 eller 70% av tandläkarkåren som inte kan sitt jobb?
Citera
2007-04-26, 22:27
Medlem
Åh. jag ryser bara vid tanken på den vidriga reklamen om munvatten.
En man sköljer munnen med Listerine munvatten. Efter ett tag ser det ut som om kinderna exploderar på karlstackarn. Men han spottar ut och ser otroligt nöjd ut.
Snäckorna som sitter på undersidan av hans båt flyger bort dom med av bara farten.
Citera
2007-04-27, 06:00
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Så om inte en tandkräm rekommenderas av 10/10 tandläkare så är det en hund begraven? Är det 30 eller 70% av tandläkarkåren som inte kan sitt jobb?

En bra tandkräm borde väl rekommenderas av samtliga tandläkare? Vare sig märke och sort. Jag säger inte att det ligger en hund begraven eller att tandkrämen i sig är dålig. Jag, tillsammans med min tandläkare finner det bara konstigt att en bra tandkräm inte rekommenderas av samtliga tandläkare.
Citera
2007-04-27, 09:30
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
En bra tandkräm borde väl rekommenderas av samtliga tandläkare? Vare sig märke och sort. Jag säger inte att det ligger en hund begraven eller att tandkrämen i sig är dålig. Jag, tillsammans med min tandläkare finner det bara konstigt att en bra tandkräm inte rekommenderas av samtliga tandläkare.

intressant tanke, måste höra med min tandläkare (som figurerar i tv-reklamen men jag säger inte för vilken tandkräm eftersom jag inte får betalt för det) nästa gång jag går dit
Citera
2007-04-27, 10:44
Medlem
Magonts avatar
Ibumetin verkar inte vilja bryta sin trend med riktigt dåliga reklamfilmer. Den senaste är den värsta av alla (imho). Ing-Marie "Mimmi" Carlsson och [en man som jag inte kan sätta namn på men känner igen] kråmar, fjantar och gullar sig. Mannen klargör att han har skallebank. Hon säger ungefärligt "Jag vet vad som skulle hjälpa". Mannen förutsätter att kärringen äntligen ska släppa till och ge honom en rejäl avsugning, men det visar sig vara Ibumetin.
Och så kommer dödsstöten - "Du é så fiin" med Stureplansklingande "i". Mannen fattar inget. "Du e så fiin. I-bu-me-tiin".
Mer gull, mer fjant, mer kråm.

Fyfan.
Citera
2007-04-29, 10:36
Medlem
hazard simpsons avatar
Vad är det för hemsk människa som sjunger i SAAB reklamen? Falskt så in i helvete. Jag vill tysta henne våldsamt med akut blyförgiftning. Jag hatar henne!
Citera
2007-04-29, 11:25
Medlem
hazard simpsons avatar
http://www.expressen.se/noje/1.658148

Jasså, var det hon. Ful är hon , men mig skrämmer hon inte. Ser ut som en jävla överklasslampa. Hat är ett svagt ord här
Citera
2007-04-29, 12:15
Medlem
Foqnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
http://www.expressen.se/noje/1.658148

Jasså, var det hon. Ful är hon , men mig skrämmer hon inte. Ser ut som en jävla överklasslampa. Hat är ett svagt ord här

Din länk fungerar inte.
Citera
2007-04-29, 12:20
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Lita på Rosa - Farväl till fläckar

Vanish är värst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto