2007-04-29, 12:41
Bannlyst
Jag hatar alla reklamer där dom som gjort den inte tänkt till riktigt.

Har 2 exempel.
Den första är när det är nån kärring som är ute och cyklar på nån väg, har för mig att det är en massa backar uppåt och skit. Så kommer det någon tävlingscyklist som drar förbi henne jävligt mycket fortare. Hon fortsätter ta det lugnt. Snart ser hon den andra cyklisten som står och lagar sin punktering. Och så kommer det någon röst som säger något i stil med "när orken inte räcker till" (det är iaf något om ork och energi). Vad i helvete har energi att göra med punktering?!

Sen hatar jag också den där bilreklamen.. "äntligen slapp jag välja", så är det någon bil som transformeras efter vad rösten i reklamen säger, den blir typ en våg eller något eftersom den är så mjuk att köra. I slutet ska den svänga runt en skarp kurva, så kommer det en massa grenar och dom visar hur bilen blir ett stim med fiskar som lätt gör 2 skarpa kurvor förbi grenarna eller vad det är. När fiskarna sedan återgår till bil så ser man tydligt att en fisk ligger kvar på vägen, stendöd ser den ut att vara också. Är det bara jag som tolkar det som att så fort man gör en skarp sväng med den bilen så ramlar en del av?

Återkommer med fler..
Citera
2007-04-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Vad är det för hemsk människa som sjunger i SAAB reklamen? Falskt så in i helvete. Jag vill tysta henne våldsamt med akut blyförgiftning. Jag hatar henne!

Tänkte precis lägga min röst på Saab Bio Power just pga av låten, fyfan vad dryg röst!! Nu har den börjat gå på radio också
Citera
2007-04-29, 21:17
Medlem
klutes avatar
Risifrutti tar priset. Att se ett par gigantiska fötter komma hoppandes tillhörandes en Kajsa Bergqvist som gör allt för att inte spy under tagningen är för mycket. Jag undrar vem fan som köper risfrutti efter den skitreklamen?

En annan jävligt störig reklamfilm är den som gör reklam för ett bubbelvatten som tar en tugga av ett päron. Detta leder till att bruden som medverkar levererar ett primalskrik av värsta sort samtidigt som volymen höjs *3 Jag höll på att skita ner mig första gången jag såg den.
Citera
2007-04-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klute
En annan jävligt störig reklamfilm är den som gör reklam för ett bubbelvatten som tar en tugga av ett päron. Detta leder till att bruden som medverkar levererar ett primalskrik av värsta sort samtidigt som volymen höjs *3 Jag höll på att skita ner mig första gången jag såg den.
vidrig raklam rakt igenom...slänger mig efter fjärren i panik för att mutea ljudet så fort hon dyker upp. jag fantiserar om att en galen massmördare dyker upp bakom henne och hugger till över halsen med en machete så huvet flyger iväg...mitt i skriket.
Citera
2007-05-01, 10:04
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jag fantiserar om att en galen massmördare dyker upp bakom henne och hugger till över halsen med en machete så huvet flyger iväg...mitt i skriket.

Om det ändå hände.... så det blev tyst på fanskapet
Citera
2007-05-01, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magont
Ibumetin verkar inte vilja bryta sin trend med riktigt dåliga reklamfilmer. Den senaste är den värsta av alla (imho). Ing-Marie "Mimmi" Carlsson och [en man som jag inte kan sätta namn på men känner igen] kråmar, fjantar och gullar sig. Mannen klargör att han har skallebank. Hon säger ungefärligt "Jag vet vad som skulle hjälpa". Mannen förutsätter att kärringen äntligen ska släppa till och ge honom en rejäl avsugning, men det visar sig vara Ibumetin.
Och så kommer dödsstöten - "Du é så fiin" med Stureplansklingande "i". Mannen fattar inget. "Du e så fiin. I-bu-me-tiin".
Mer gull, mer fjant, mer kråm.

Fyfan.

Ha ha... Ja den där vidriga jävla reklamsnutten är utan tvekan det sämsta som gjorts under det här seklet!
Citera
2007-05-01, 22:49
Medlem
Picyas avatar
Ibuumeetiiiiin

Åt helvete med skiten
Citera
2007-05-03, 11:25
Medlem
Blir bara äcklad av Ving.se rip-off av dansa-runt-världen-mannen.

Originalet: http://video.google.com/videoplay?docid=1609134961558581805
Citera
2007-05-03, 13:48
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av city_zen
Blir bara äcklad av Ving.se rip-off av dansa-runt-världen-mannen.

Originalet: http://video.google.com/videoplay?docid=1609134961558581805

jag avskyr när man tar internetfenomen och försöker tjäna pengar på dom. som den chipsreklamen med nån finsk discolärare.

eller jamba som plockar hej vilt med avdankade internet-hypes, gör dem lite sämre (byter ut sångaren mot en gris eller ko och lägger på en bastrumma och lite pitchade skrik, AKA crazy frog) och säljer dom dyrt till fjortisar.
Citera
2007-05-03, 15:33
Medlem
Såg den för 30 sek på tv/kanal6, någon man iklädd kostym som säger; "You look great. How do you say that with a Swedish accent? Youe lookae greatee!"

Vafan är detta för idiotreklam.. killen snackar ju med italiensk dialekt, hur kan dom missat detta? Är dom ute efter att provosera?

Hela min dag är förstörd nu!

Jag missade dock vilket företag det var reklam för, antar att det är någon klädkedja...

FY FABIAN FÖR DETTA FÖRETAG
Citera
2007-05-03, 19:09
Medlem
loafmasters avatar
Fy i helvete vad Glocalnets nya reklam är jobbig! Jag vet inte hur mycket jag hatar den, men nog fan är det mycket. Tänker självklart på han som går runt och stjäl godis från barn, skrämmer tanter och sågar regnskog samtidigt som han sjunger en sjukt jävla dålig låt och dansar som att han tagit LSD.. Mitt hat går inte att beskriva just nu då den precis gick på tv.
Citera
2007-05-03, 20:18
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlytobbe
Såg den för 30 sek på tv/kanal6, någon man iklädd kostym som säger; "You look great. How do you say that with a Swedish accent? Youe lookae greatee!"

Vafan är detta för idiotreklam.. killen snackar ju med italiensk dialekt, hur kan dom missat detta? Är dom ute efter att provosera?

Hela min dag är förstörd nu!

Jag missade dock vilket företag det var reklam för, antar att det är någon klädkedja...

FY FABIAN FÖR DETTA FÖRETAG

Hm, här betalar KappAhl en antagligen rätt stor summa till Dustin Hoffman och så sitter den otacksamme FB:aren och bara noterar att det är "någon man", med felaktig accent dessutom. Nå, din reaktion verkar inte representativ: Dustin Hoffman gav klirr i kassan hos Kapp-Ahl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in