2023-04-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Fett, flottigt och stripigt? Jag har noterat en klar försämring under en sexmånadersperiod.
De har ju börjat återanvända henne igen sen ett tag och jag skulle nog fan vilja se hur hon ser ut idag, och om hon fixat håret nu efter alla år istället.. åtminstone tvättat det...
Citera
2023-04-09, 18:51
Avslutad
Det finns så otroligt många dåliga och ogenomtänkta reklamfilmer att jag inte kan bestämma mig för vilken som är värst. Ta alla spelreklamer som ett exempel, bakom all flashig grafik så finns det trots allt bara ett enda budskap: "Ge oss dina pengar så ger vi dig en ond spiral av missbruk och psykiskt förfall." Därefter följer en reklam om hur du samlar alla dina lån. Riktigt bisarrt.

Hur som helst, för inte så länge sedan så blev jag påmind om varför jag slutade att titta på TV helt och hållet:

Jag befann mig på ett hotell under en kursvecka i norra Sverige och gick till matsalen för att äta frukost. Det var nästan helt folktomt, frukosten såg fräsch ut. Där fanns mackor, pålägg, fisk, flingor, yoghurt och annat gött. Jag plockar av det jag vill ha mig och sätter mig till bords. På TV:n i matsalen rullar "Nyhetsmorgon" där sitter Leif GW och pratar.
"Okej, det här är inte illa. Inte illa alls. Det är faktiskt lite mysigt, bra start på dagen." tänker jag. "Och hotellet serverar skitfin fisk också, det som är så..."
*PANG* Första käftsmällen i form av reklam utdelas. Vi bjuds på en reklamfilm om ETT MIRAKELMEDEL MOT VAGINAL TORRHET! JAJEMENSAN! FÖR DET ÄR JU NÅGONTING SOM EXISTERAR! VAGINAL TORRHET OCH SMEGMA! TJOHO!

Den sladdriga fiskbiten på min tallrik med en svag lukt som påminner mig om lukten av otvättat kön gör mig plötsligt lite illamående. Jag kan inte längre äta utav den. Samtidigt som diverse skitreklamer för spelreklam och mobilabonnemang fladdrar förbi så förbereder jag en macka med marmelad. Jag trodde nämligen inte att TV4 kunde förstöra frukosten mer denna morgon för mig. Jag hade fel.
*PANG!* Andra käftsmällen i form av reklam utdelas, nu bjuds jag istället på en reklam om tamponger/trosskydd eftersom att MENS ÄR JU NÅGONTING SOM EXISTERAR OCH VI VILL PÅMINNA DIG OM DET! TJOHO!

Min rostade macka med röd marmelad på får min känsliga morgonaptit att försvinna helt. Jag ger upp, går tillbaks till rummet. Besegrad.
Citera
2023-04-10, 00:10
Medlem
Nordax-reklamen "Förspelet" på Youtube. De båda "männen" är extremt bögiga och den ene har dessutom nosring. Förvisso är de just bögar (det är ju svensk reklam och eftersom de inte är n-ord måste de vara bögar) men man behöver inte casta så extremt bögiga människor för den sakens skull. Douglas Murray, Stephen Fry, James Randi mfl är utmärkta exempel på att man kan hitta bögar som uppträder helt normalt och inte är någon sorts Barda-liknande freaks.
https://www.youtube.com/watch?v=byTvJM_0oEY
Citera
2023-04-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CehminCuk
Det finns så otroligt många dåliga och ogenomtänkta reklamfilmer att jag inte kan bestämma mig för vilken som är värst. Ta alla spelreklamer som ett exempel, bakom all flashig grafik så finns det trots allt bara ett enda budskap: "Ge oss dina pengar så ger vi dig en ond spiral av missbruk och psykiskt förfall." Därefter följer en reklam om hur du samlar alla dina lån. Riktigt bisarrt.
De kunde toppat med lite Fonus-reklam när de ändå var igång eftersom spelbranschen är den bransch som förorsakar flest självmord.
Citera
2023-04-13, 11:34
Medlem
Pantamera-reklamen nu med den sämsta versionen av dem alla dessutom.
Citera
2023-04-13, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero

Håller med, den är sjukt irriterande.
Citera
2023-04-13, 17:47
Medlem
brianmolkos avatar
Coca-Cola har någon nu nedklippt gammal hetsig melodi/ljud, I gotta try it first Yeah Yeah stön

Blocket har någon skum med en som gör en avhämtning(?) hos en annan person förmodligen säljaren, så dyker det upp ett barn pojke ur kläderna i hallen och pratar med lite skrämmande röst eller något, Ingen spelar det spelet längre osv
Han som köper står och ser helt obekväm ut....?

är det snott från någon film ?
Citera
2023-04-16, 12:52
Medlem
Tyvärr går varken SBAB, ICA eller Dafgårds på rätt eller roligt/bra håll, fortfarande fruktansvärt usla
Citera
2023-04-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero

Neeej, jag älskar Hooja! Har bara hört den på radion. Den som var förra året var värre!
Citera
2023-04-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Håller med, den är sjukt irriterande.

Hooja är jäkligt bra!

OT: Kom och tänka på när vi fick en ny spårvagn till Norrköping under 2012 som döptes till "PECKA Langer" - inte första gången som kommunen klantar sig med stavningen…
Citera
2023-04-16, 17:58
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Tyvärr går varken SBAB, ICA eller Dafgårds på rätt eller roligt/bra håll, fortfarande fruktansvärt usla
Sbab den där dom snackar om sparkonto med ränta är sjukt bra. Kolla Kalles min när den andra gubben börjar skratta
Citat:
Ursprungligen postat av Jooorn
Neeej, jag älskar Hooja! Har bara hört den på radion. Den som var förra året var värre!
Vilken var det förra året? Var det den med latinos?
Citera
2023-04-16, 18:53
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
SBAB med "skämt" om äggstockar och Nour El Refai som står och ylar.
Hade faktiskt missat den fram till nu och jag håller helt med dig.. Jisses vad dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in