Citat:
Ursprungligen postat av
ImStillCute
Vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad på Voltaren reklamen.
Av någon okänd anledning har dem en färgad unge som pappa ska lyfta.
Under lyftet samlas hela familjen och tittar på ungen som ett husdjur,
Pappa Voltaren tittar ungen i skrevet under lyftet, man ser tydligt vart dom ögonen
tittar. Kanske är det en "familjesammankomst" av det mer bisarra formatet.
https://www.youtube.com/watch?v=iPCq3EIFYTI (10sek. in)
Hahaha, vad fan! Varför klämmer de in ett svart barn när båda föräldrarna tydligt är vita? Är det pappans bonusbarn?
Det för ju tankarna kring att ungen antingen är där som något husdjur, eller att mammans exkille är ansvarslös i sann negeranda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaustiksodan
Förresten, McDonalds reklam med ungdomarna som kör bil!
Två svenska tjejer i en bil med TRE invandrarkillar. Inte EN enda svensk kille fick vara med.
Sen ska det tydligen vara charmigt och roligt att invandraren som kör bilen är i trafiken utan att ens kunna skilja på gas och broms. Alla i bilen skrattar. De två svenska tjejerna begriper inte bättre, naturligtvis. Är körskolorna i Sverige så idag att man släpper ut en sådan förare??
Nytt världsrekord i PK-reklam.
Fruktansvärd reklam.
Han kör säkert utan körkort. "Charmigt när en Mohammed gör det", tycker Svensson.
Citat:
Ursprungligen postat av
SexualCafe
Lendo reklamerna är lökiga. Fast det kanske är bias pga att folk som tar små-lån är slan.
På sistone har jag retat mig lite på amazon.se-reklamen den känns så off i Sverige bara. Jävla långskott varför skulle man impulsköpa en kavaj (som förmodligen är skräp) på nätet bara för att lokalvårdaren ska få sjunga för några i personalen. Alla har väl ett tjog kavajer i garderoben hemma?
Men visst det kanske är en bra kampanj för att den grävt in sig i mitt psyke?
Reklamen i sig är det inget fel på men som du säger slår den ganska fel i Sverige. Den känns extremt amerikansk. Sen är Amazon i sig väldigt hatvänligt då det bidrar till hjärndöd nonsenskonsumerism.