2006-09-16, 17:55
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Som snacket gick igår så anser man att det inte är värt det. Enklare att ogiltigförklara och gå vidare än starta en rättsprocess som dröjer två år och KANSKE resulterar i böter.

Lustigt system vi har.. att det ska krävas en rättsprocess på ett par år när man har myglet svart på vitt, och alla inblandade vet vad vederbörande försökt sig på.
Citera
2006-09-16, 18:02
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
Lustigt system vi har.. att det ska krävas en rättsprocess på ett par år när man har myglet svart på vitt, och alla inblandade vet vad vederbörande försökt sig på.
Det är så det funkar. Tror inte polisen skulle prioritera en anmälan om valfusk i sån liten skala, ej heller domstolen. Som tur är så är det nästan omöjligt att komma undan med sitt fuskande. Otyget med uppblandade valsedlar som skett på många platser i landet bör dock undersöka närmare. Där tror jag vi kan få se lite action.
Citera
2006-09-16, 18:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Otyget med uppblandade valsedlar som skett på många platser i landet bör dock undersöka närmare. Där tror jag vi kan få se lite action.

Ja, är Sverigedemokraterna inblandade på något sätt så blir det alltid lite mer fart på saker o ting...
Citera
2006-09-16, 18:06
Bannlyst
Snapcase

Var det några som röstade iklädda burkhor och hur gjorde ni isf då?
Citera
2006-09-16, 18:10
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
Var det några som röstade iklädda burkhor och hur gjorde ni isf då?
Nepp inget sånt men då har jag aldrig heller sett en burkha på västerås gator.
Citera
2006-09-16, 18:12
Bannlyst
Citat:
Nepp inget sånt men då har jag aldrig heller sett en burkha på västerås gator.

Men fick ni instruktioner vad ni skulle göra i ett sådant läge? Trots allt, ibland ser man dem när man går på gatan i Södertälje och Stockholm.
Citera
2006-09-16, 18:16
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
Men fick ni instruktioner vad ni skulle göra i ett sådant läge? Trots allt, ibland ser man dem när man går på gatan i Södertälje och Stockholm.
Nej, det diskterades aldrig. Ska jag vara ärlig så lämnar nog kvinnorna i burkha sin röst via ombud.
Citera
2006-09-16, 18:33
Medlem
Relays avatar
En Centerpartist gav mig en valsedel där han redan kryssat in sitt namn, ska jag polisanmäla honom för valfusk?
Citera
2006-09-16, 18:35
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
En Centerpartist gav mig en valsedel där han redan kryssat in sitt namn, ska jag polisanmäla honom för valfusk?
Är det valfusk? Det enda jag har hört är att personröster som är kryssade maskinellt underkänns och att rösten istället tillfaller partiet.
Citera
2006-09-16, 18:36
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Förkryssade valsedlar har förekommit från flera partier och om jag inte är felinformerad så pågår det en polisundersökning på minst ett fall. Ska du anmäla? För principens skull bör du men räkna inte med nån uppföljning.
Citera
2006-09-16, 18:37
Medlem
Relays avatar
Citat:
Förkryssade valsedlar har förekommit från flera partier och om jag inte är felinformerad så pågår det en polisundersökning på minst ett fall. Ska du anmäla? För principens skull bör du men räkna inte med nån uppföljning.
Han kryssade för sitt namn medans jag pratade med honom utanför valstugan.
Sedan tror jag inte en polisanmälning gett mycket.
Citera
2006-09-16, 18:38
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Han kryssade för sitt namn medans jag pratade med honom utanför valstugan.
Ok, den polisundersökning som pågår handlade om en som skickat ut förkryssade sedlar. Tror inte du har nåt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in