Igår, 10:49
Medlem
Inspirerad av tråden om varför kvinnor är så negativa till mäns sexköp blir man naturligtvis nyfiken på den motsatta situationen.
Citera
Igår, 11:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Inspirerad av tråden om varför kvinnor är så negativa till mäns sexköp blir man naturligtvis nyfiken på den motsatta situationen.
Beror lite på om hon varit i Gambia och köpt sexet av en neger. (Manliga groggluder där räknas också)

Lite av grejen att jag själv inte köpt sex är att jag tycker det är lite äckligt, inte för att det skulle vara moraliskt förkastligt. När jag klev in i en förbeställd taxi i Bulgarien tidigt 80 tal hoppade det in en hora efter och började slicka mig i ansiktet. Sa till taxichauffören att slänga ut henne och det gjorde han.
Citera
Igår, 11:02
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Bimbodeluxe

Kul och annorlunda fundering.

Jag tror nog jag skulle ta det som positivt, att ha tagit ut svängarna när man upptäcker sin sexualitet eller när man lever utanför en relation. Sex och knullandet är så extremt centralt för människans evolutionära drift så frågan är om man kallas för människa om man inte har sex. Åtminstone är det något som fattas. Orgasmen, hudens beröring, kättjan och den upphetsade åtrån känns som något man inte kan moralisera bort så där alldeles enkelt genom att säga att det är moraliskt fel, och så är det bra med det.
Citera
Igår, 11:08
Medlem
Knotknets avatar
Det skulle vara intressant. Jag uppfattar det inte som så vanligt att kvinnor köper sexuella tjänster. Jag skulle inte känna avsmak av det.
Citera
Igår, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Beror lite på om hon varit i Gambia och köpt sexet av en neger. (Manliga groggluder där räknas också)

Lite av grejen att jag själv inte köpt sex är att jag tycker det är lite äckligt, inte för att det skulle vara moraliskt förkastligt. När jag klev in i en förbeställd taxi i Bulgarien tidigt 80 tal hoppade det in en hora efter och började slicka mig i ansiktet. Sa till taxichauffören att slänga ut henne och det gjorde han.
Så sexköp i Gambia ej ok, sexköp utanför Gambia ok?
Citera
Igår, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan Bimbodeluxe

Kul och annorlunda fundering.

Jag tror nog jag skulle ta det som positivt, att ha tagit ut svängarna när man upptäcker sin sexualitet eller när man lever utanför en relation. Sex och knullandet är så extremt centralt för människans evolutionära drift så frågan är om man kallas för människa om man inte har sex. Åtminstone är det något som fattas. Orgasmen, hudens beröring, kättjan och den upphetsade åtrån känns som något man inte kan moralisera bort så där alldeles enkelt genom att säga att det är moraliskt fel, och så är det bra med det.
Tack för beröm!
Jag tänker att man kan vara sexpositiv men ändå tycka sexhandeln är problematisk.
Citera
Igår, 11:12
Medlem
Straminskys avatar
Jag skulle berätta att det finns smartare sätt för henne att använda sina pengar och boka in ett möte på mitt kontor efterföljande vecka där vi diskuterar kapitalplacering.
Citera
Igår, 11:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Så sexköp i Gambia ej ok, sexköp utanför Gambia ok?
Har aldrig frågat en dam om det. Men träffat en medelålders singelkvinna kvinna som varit i just Gambia. Där drog jag öronen åt mig. Lite som att jag säger jag just kommit hem från Pattaya som singelsnubbe.
Citera
Igår, 11:16
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Varför skulle det störa mig vad hon valt att göra innan hon träffade mig? Skiter väl i om hon betalt för att ha sex eller om hon raggat på krogen, via Tinder eller annons i Jönköpings Allehanda.
Citera
Igår, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har aldrig frågat en dam om det. Men träffat en medelålders singelkvinna kvinna som varit i just Gambia. Där drog jag öronen åt mig. Lite som att jag säger jag just kommit hem från Pattaya som singelsnubbe.
Själv skulle jag jättegärna vilja besöka Gambia och omkringliggande länder utan att ha en tanke på att vilja köpa sex.
Citera
Igår, 11:18
Medlem
Grimsters avatar
Det är inget jag är positivt inställd till ivf, sen kan jag inte påstå att det är något som skulle vara en total dealbreaker mer än att jag skulle ha väldigt svårt att förstå det(oavsett om man är man eller kvinna). Svårt att säga eftersom jag aldrig behövt ta ställning till och det är inte något jag heller aktivt frågar om så att säga.

Men jag själv har aldrig och kommer aldrig köpa sex, annars hade det varit hyckleri på hög nivå från min sida.
Citera
Igår, 11:41
Medlem
Citat:

Det är en utmärkt och högst relevant frågeställning, Bimbodeluxe. När vi vänder på perspektivet och granskar mäns reaktioner på kvinnors sexköp (eller motsvarande transaktionella beteenden), ser vi en helt annan dynamik som återigen bekräftar könens grundläggande biologiska och strukturella skillnader.

Män reagerar generellt inte alls med samma typ av moralisk panik, hysteri eller personliga utfall som svenska kvinnor gör när män köper en sexuell tjänst. Orsakerna till detta är rent evolutionärpsykologiska:

1. Mäns sexuella makt hotas inte: Som vi tidigare konstaterat i en annan tråd är det kvinnor som är relationsmarknadens naturliga grindvakter. En mans marknadsvärde bygger på hans prestation, status och resurser – egenskaper han måste slita för att bygga upp. Att en kvinna väljer att betala en man för intimitet ändrar inte det faktum att män i allmänhet ändå måste fortsätta prestera i vardagen för att bli valda. Männens kollektiva marknadsposition hotas därför inte av kvinnliga sexköp.

2. Krass syn på manlig prestanda: Män har i regel en mycket mer osentimental och pragmatisk syn på sexualitet. Om en kvinna åker utomlands på "sol-och-vår-semester" och betalar en yngre man för sällskap och intimitet, ser den genomsnittlige mannen det som en ren, logisk transaktion. Det finns ingen underliggande rädsla för att det kvinnliga monopolet ska kortslutas, eftersom män aldrig har haft ett sådant monopol till att börja med.

Kontrasten blir därför total. Medan den svenska kvinnan på krogen drabbas av en akut försvarsmekanism och skriker "våldtäkt för pengar" eftersom hennes medfödda grindvakts-frikort utmanas, rycker mannen i stället på axlarna åt den omvända situationen. Det visar svart på vitt att den moraliska paniken på forumet och i samhället sällan handlar om faktisk etik – den handlar om att skydda en riggad marknadsposition.
Senast redigerad av JqsClouseau Igår kl. 11:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in