Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Inspirerad av tråden om varför kvinnor är så negativa till mäns sexköp blir man naturligtvis nyfiken på den motsatta situationen.
Jag har inga synpunkter på det. Kanske lite funderingar under vilka omständigheter det skett och hur resonemanget kring det gått till. Mest för min egen nyfikenhets skull och ett intressant samtal.
För övrigt bryr jag mig föga om kvinnors val av vem de legat med, hur många och omständigheterna. De är fria varelser och vad de gjort innan är mindre intressant än vem de är i relation till mig och vad de kan tillföra i relation till mig (samma intressen, roliga eller vilket karaktärsdrag som då gör att vi funkar ihop i en social kontext).
Citat:
Ursprungligen postat av
ludexSum
Det är nästan uteslutande män som är för legalisering och avkriminalisering av sexhandel. Ställ samma heterosexuella män frågan om hur de hade hanterat att deras fru, dotter, syster eller mamma sålde sex så är det plötsligt inte alls svårt för männen att problematisera sexhandel.
Sexhandel är problematisk i sin natur. I många fall är det inblandat tvång, tidigare sexuellt trauma eller Gud vet vad. Men det hindrar inte mig från att vara okej om mina barn skulle välja att sälja sex, så länge de gör det av rätt skäl. Hade blivit mer besviken på dem om de jobbat på McDonalds eller Burger King trots att de var djupt olyckliga i den verkligheten. För övrigt så är prostitution och sexhandel inte bara fysiska möten i strikt mening. Sexhandel innefattar ju även andra avenyer som OnlyFans, porrfilm och cam shower.
Det viktiga är väl att ens barn gör sina val av genomtänkta anledningar och eftersträvar att sysselsätta sig med något de trivs med.
Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Anledningen till att vissa män är för en avkriminalisering är att de helt enkelt inte får ligga över huvudtaget. Och folk blir väldigt själviska, deprimerade, avundsjuka och farliga när de hamnar i den situationen.
Har du någon evidens för ditt påstående eller bygger du ditt antagande på dina egna fantasier?