2026-09-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Partner och släkting kan vara besvärligt att undvika. Främlingar ute på gatan kan också vara besvärligt att undvika om man vistas utomhus.
Ja? Ingen har påstått att all risk går att undvika.

Man behöver inte undvika varenda främling för att hålla avstånd till ett stökigt grabbgäng på en mörk gata. Och barn kan lära sig varningssignaler i nära relationer också, som kontroll, hot och gränsöverskridanden.

Du låtsas som att alternativen är att aldrig gå ut eller att sortera folk efter etnicitet. Det är faktist inte särskilt svårt att bedöma situationer och beteenden istället
Citera
2026-09-27, 13:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Men du läser inte det jag ”skriver”

Irakier kom redan under 60, 70 och 80 samt 90 talet men det var av flyktingskäl som hade med religion att göra så mestadels kristna, minoriteter osv.

Det du pratar om är senare flyktingströmmar som kom med kriget vilket jag påpekade för dig redan beror på att man skapade ett lögnaktigt krig mot ett land som man drog med hela EU både för vapen och militär.
Spanien var tvungna att skicka en hel del militär till Irak som dessa förstod inte ens anledningen till själva men gör idag.

Förstår du det jag skriver?
Jag har läst massor om detta så att du inte förstår faktan jag skriver är för att du är korkad olikt andra befolkningar i EU
I min skola på 70 talet fanns det en utlänning (borträknat nån finne) Hel jävla skola, inte bara en klass. Hon var adopterad. Om det kom irakier på 60-70 talet så var det inget jag märkte av i alla fall. 80 talet under Iran-Iraq kriget började det komma irakier, och ja. De skapade genast problem.
Citera
2026-09-27, 13:51
Medlem
Citat:
I min skola på 70 talet fanns det en utlänning (borträknat nån finne) Hel jävla skola, inte bara en klass. Hon var adopterad. Om det kom irakier på 60-70 talet så var det inget jag märkte av i alla fall. 80 talet under Iran-Iraq kriget började det komma irakier, och ja. De skapade genast problem.

Fanns massa i min klass men det var under 90 talet och det var då jag satt mig in i migration, invandring och vapen. Varför vänstern är den enda som ifrågasätter krig och vapenleveranser till andra länder. Det var så jag fick min utbildning

Tycker ändå att du som svensk bör vara lite mer intelligent än folk i Sydeuropa som italienare och spanjorer som avskyr amerikaner
Citera
2026-09-27, 13:59
Medlem
Citat:

Men som sagt
Allt kommer med ett pris och du är offret i det hela. Befolkningen i Irak och Syrien har börjat gå emot regeringar och påpekat att det är väldigt rika länder som ska byggas om och skapa jobb istället för att folk flyttar till andra länder

Så resurserna som USA och EU levt på kommer behöva köpas in än att plundras såsom man gjort i många år vilket därför som EU inte har samma förutsättningar att längre ta emot flyktingar utan måste skicka tillbaka många.

EU har dock större problem just nu och det är lågt barnafödande vilket är därför Tyskland sett en kris just nu. När många syrier lämnade Tyskland för att åka och bygga om sitt land fanns inga mer arbetare som kunde ta dessa jobb
Citera
2026-09-27, 14:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Men som sagt
Allt kommer med ett pris och du är offret i det hela. Befolkningen i Irak och Syrien har börjat gå emot regeringar och påpekat att det är väldigt rika länder som ska byggas om och skapa jobb istället för att folk flyttar till andra länder

Så resurserna som USA och EU levt på kommer behöva köpas in än att plundras såsom man gjort i många år vilket därför som EU inte har samma förutsättningar att längre ta emot flyktingar utan måste skicka tillbaka många.

EU har dock större problem just nu och det är lågt barnafödande vilket är därför Tyskland sett en kris just nu. När många syrier lämnade Tyskland för att åka och bygga om sitt land fanns inga mer arbetare som kunde ta dessa jobb
Du menar Dubai, Saudi, Kuwait osv? Glöm det! De tar inte ens emot sina religionsfränder. De tar in arbetskraft från Asien i stället som aldrig kan bli medborgare, hur länge de än bor och arbetar där. De tar inte mot flyktingar från Syrien, Iraq eller Somalia och så borde vi heller inte göra. Hela den här tråden handlar om problem när vi tar in araber och afrikaner, att vi måste lära våra barn att vara försiktiga.
Citera
2026-09-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Det är överlevnads instinkt din PK tönt.

Det är inte överlevnadsinstinkt, det är psykisk misshandel av unga att tuta i dem massa konspirationsteorier. Det är inte sunt med främlingsfientlighet, det skapar bara större klyftor.
Citera
2026-09-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Om man är jättehungrig och det inte finns något annat än kebab att köpa så kan man göra det i nödsituationer endast.

Ett mycket föredömligt exempel, man ska fan ha nått svält-status innan man köper en kebab. Vill man inte ha fler araber kring sig så ska man inte mata dem med sina pengar. När jag äter ute, så går i praktiken allt utom svenskt och grekiskt helt bort. Araberna får inte en krona.

Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Ni som har barn. Lär ni era barn att inte beblanda sig med andra som har flyktingbakgrund/blattar?
Jag ser det som sunt förnuft på alla sätt och vis.
Självklart ska man inte lära sina barn att trakassera andra eller att mobba folk, men det är sund förnuft att hålla sig till likasinnade. Dvs inte mer kontakt än nödvändigt, fast en god ton.

Jag själv är ung och har inga barn, men jag lever som jag lär. Jag har inga vänskapsrelationer med dom, skulle aldrig ha ett romantiskt förhållande med dom, och bosätter mig alltid i områden där dom utgör en betydande minoritet. Jag håller god ton och bråkar inte, jag behandlar dom med vanlig ytlig vardagsrespekt. Men jag beblandar mig aldrig med dom. Dvs inga relationer och inga affärer.

Lär ni era barn detta? Dvs ett sunt förhållningssätttill dessa? Eller är ni okej med att era döttrar har förhållanden med mörkermän? Umgås era söner med blattar i gucci keps som talar svenska med brytning?

Självklart. Och resultatet blev bra.
Senast redigerad av Anonymusfilijockus 2026-09-27 kl. 14:48.
Citera
2026-09-27, 19:29
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Har du döttrar så är det ingen bra idé eftersom invandrartjejerna introducerar svenska tjejer med deras bröder och manliga kusiner.

Har bara grabbar
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in