2026-09-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet du en sak? Hur många länder USA attackerat har inget som helst med tråden att göra?
(för övrigt gillar jag inte USA efter Trumpen tog över rodret)

Varför inga minoriteter ifrån ifrån Dubai, Qatar, Saudiarabien, Kuwait eller Israel rånar och våldtar i Sverige kan ha att göra med att vi har inte särskilt många av dem här. Irakier, syrier, somalier har vi fått alldeles för många av och en stor del av dem är det fel på.

Man lär sin avkomma att undvika faror och inte utsätta sig för onödiga risker, det är sunt, så gör de flesta däggdjur. Hade 15 åringens pappa i Dalarna lärt honom att inte plocka in negrer i bilen hade han sluppit bli våldtagen. Det blev en hård lärpeng för en 15 åring!

Om du inte förstår rotorbladen till varför vänstern är arga/förbannade så är det självklart att man lever i sina gamla meriter att man är en snäll/vänlig själ som vill alla väl och inte förstår varför många människor kommer hit. Jag vill inte veta men jag klagar på att det kommer massa hit ifrån andra länder. Jag vill inte veta orsaken eller ifrågasätta orsaken utan jag lever i mina lögner och tror bra om vita amerikaner medan jag blir arga på alla som flyr. Jag vill inte heller förstå varför vänstern är arga.

Är inte vänster men det är väl vänstern som ifrågasätter alla krig och vapen?
Citera
2026-09-27, 13:18
Medlem
Citat:
Du skrev det själv, 39,2 procent av misstänkte brott utförs av utlänningar. Än så länge utgör inte utlänningar första och andra generation en större andel av befolkningen.

Vad gäller sälja på blocket/tradera. ja, jag har sålt grejor där men orkar helt enkelt inte jiddra med utlänningar om "sista priset bror" Jag är inte deras jävla bror! Därav inte sagt de är kriminella för det även om jag också råkat ut för "länkar där jag skall logga in med Bank-id" orkar helt enkelt inte med dem.

Man lär ungen undvika potentiella faror. Det är betydligt större risk att bli rånad/våldtagen av ett gäng "Muhammed" än ett gäng "Anders" en mörk natt om du går ensam på gatan.

Hur det blivit så här får du fråga mena-människorna om.
Ja, 39,2 procent är en tydlig överrepresentation. Det skrev jag själv. Men ditt påstående var att minoriteten stod för ”de flesta brotten”, vilket fortfarande är fel. Dessutom handlar siffran om brottsmisstankar och gruppen innehåller även svenskfödda, inte bara ”utlänningar”.

På en mörk gata hade jag lärt mitt barn att hålla avstånd till grupper av okända män, oavsätt om dom heter Muhammed eller Anders. Särskilt om dom är högljudda, påverkade, följer efter eller söker kontakt. Det är konkreta varningssignaler. Man behöver inte välja vilket okänt grabbgäng man helst går förbi.

Överrepresentationen kan innebära olika genomsnittlig risk mellan grupper. Men lär du barnet att Muhammed betyder fara och Anders betyder trygghet ger du henne samtidigt falsk säkerhet. Ungefär 74 procent av anmälda våldtäkter mot vuxna 2025 begicks trots allt av en partner, släkting eller annan bekant, inte av en främling på gatan.

Lär henne alltså undvika farliga situationer och beteenden, inte att ett svenskt namn fungerar som vandelsintyg
Citera
2026-09-27, 13:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Om du inte förstår rotorbladen till varför vänstern är arga/förbannade så är det självklart att man lever i sina gamla meriter att man är en snäll/vänlig själ som vill alla väl och inte förstår varför många människor kommer hit. Jag vill inte veta men jag klagar på att det kommer massa hit ifrån andra länder. Jag vill inte veta orsaken eller ifrågasätta orsaken utan jag lever i mina lögner och tror bra om vita amerikaner medan jag blir arga på alla som flyr. Jag vill inte heller förstå varför vänstern är arga.

Är inte vänster men det är väl vänstern som ifrågasätter alla krig och vapen?
Orsaken det kommer hit en massa människor är att vi har tagit emot en massa människor. Inte direkt så de åkt till Polen eller Österrike.

Eftersom det är så pass stor del av dem som är dåliga är det bra att lära sin unge det, så den inte plockar in en neger i sin A-traktor.
Citera
2026-09-27, 13:21
Medlem
Citat:
Fortfarande: Man lär sin avkomma undvika problem och faror. En väldigt stor del av de mena - negrer vi tagit in i landet är både problem och fara.

På 70-80talet när jag växte upp kunde man lifta från Karlstad till Stockholm och hem igen utan problem. Idag tar ingen normalt funtad människa upp liftare och ingen liftar heller längre. Man stannar inte ens om det står en bil vid vägen med huven öppen, möjligen man ringer snuten.

Fortfarande jag är korkad och vill göra mitt barn till en giftig orm som inte kan vara rättvis utan lär mitt barn att leva i lögner som jag själv lär ut. Alla amerikaner ”befriar” världen medan vi är snälla människor som tar emot massa människor som vill oss illa. Lite bonden i USA som blir lurad till krig medan han själv aldrig ifrågasätter sin egen regering och har 5 jobb för att försörja sig.

Hur många kinser har du sett hata folk ifrån Mellanöstern? Inga för intresset att bomba andra länder finns inte där så Kina behöver inte hjärntvätta världen med att hata massa befolkningar.
Citera
2026-09-27, 13:23
Medlem
goofers avatar
De flesta barn lär sig snabbt själva att hålla sig borta från mena, de stöter på dem i skolorna, gallerior, badhus och lekparker.

Om konsekvenstänket fallerar får man såklart tala med dem att ali och brushurna skakll vi inte umgås med.
Citera
2026-09-27, 13:24
Medlem
Citat:
Orsaken det kommer hit en massa människor är att vi har tagit emot en massa människor. Inte direkt så de åkt till Polen eller Österrike.

Eftersom det är så pass stor del av dem som är dåliga är det bra att lära sin unge det, så den inte plockar in en neger i sin A-traktor.

Och varför har Europa tagit massa folk?
Varför tror du det själv eller är du så trögfattad att du inte kan göra analyser? För att våra skattepengar går till krig i deras länder precis som det vi gör med Ukraina där Ukraina har skickats att slåss mot ryssar helt själv medan EU skickar massa vapen dit och alla länder ska ta emot massa ukrainare utan att ifrågasätta dessa krig.

Återigen har USA haft en hand i detta också

Men du har självklart inte problem med ukrainare som är kriminella som kommer till olika europeiska länder eftersom det inte står i media.

Men i framtiden lär du hata på ukrainare
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-27 kl. 13:26.
Citera
2026-09-27, 13:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CivisMundi
Ja, 39,2 procent är en tydlig överrepresentation. Det skrev jag själv. Men ditt påstående var att minoriteten stod för ”de flesta brotten”, vilket fortfarande är fel. Dessutom handlar siffran om brottsmisstankar och gruppen innehåller även svenskfödda, inte bara ”utlänningar”.

På en mörk gata hade jag lärt mitt barn att hålla avstånd till grupper av okända män, oavsätt om dom heter Muhammed eller Anders. Särskilt om dom är högljudda, påverkade, följer efter eller söker kontakt. Det är konkreta varningssignaler. Man behöver inte välja vilket okänt grabbgäng man helst går förbi.

Överrepresentationen kan innebära olika genomsnittlig risk mellan grupper. Men lär du barnet att Muhammed betyder fara och Anders betyder trygghet ger du henne samtidigt falsk säkerhet. Ungefär 74 procent av anmälda våldtäkter mot vuxna 2025 begicks trots allt av en partner, släkting eller annan bekant, inte av en främling på gatan.

Lär henne alltså undvika farliga situationer och beteenden, inte att ett svenskt namn fungerar som vandelsintyg
Partner och släkting kan vara besvärligt att undvika. Främlingar ute på gatan kan också vara besvärligt att undvika om man vistas utomhus.
Citera
2026-09-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Ni som har barn. Lär ni era barn att inte beblanda sig med andra som har flyktingbakgrund/blattar?
Jag ser det som sunt förnuft på alla sätt och vis.
Självklart ska man inte lära sina barn att trakassera andra eller att mobba folk, men det är sund förnuft att hålla sig till likasinnade. Dvs inte mer kontakt än nödvändigt, fast en god ton.

Jag själv är ung och har inga barn, men jag lever som jag lär. Jag har inga vänskapsrelationer med dom, skulle aldrig ha ett romantiskt förhållande med dom, och bosätter mig alltid i områden där dom utgör en betydande minoritet. Jag håller god ton och bråkar inte, jag behandlar dom med vanlig ytlig vardagsrespekt. Men jag beblandar mig aldrig med dom. Dvs inga relationer och inga affärer.

Lär ni era barn detta? Dvs ett sunt förhållningssätttill dessa? Eller är ni okej med att era döttrar har förhållanden med mörkermän? Umgås era söner med blattar i gucci keps som talar svenska med brytning?
Du har inga barn pga att du är fattig, korkad och ful
Citera
2026-09-27, 13:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Och varför har Europa tagit massa folk?
Varför tror du det själv eller är du så trögfattad att du inte kan göra analyser? För att våra skattepengar går till krig i deras länder precis som det vi gör med Ukraina där Ukraina har skickats att slåss mot ryssar helt själv medan EU skickar massa vapen dit och alla länder ska ta emot massa ukrainare utan att ifrågasätta dessa krig.

Återigen har USA haft en hand i detta också
Återigen:
Detta har inget med tråden att göra. Gå in på någon USA-Iran-Syrien-Iraq tråd och gnäll om det.

Politikerna har tagit hit felande människor (inte alla är felande, men en stor del) Då lär man sin unge att inte ha med de felande att göra. Ganska lätt att urskilja araber och negrer i en folksamling, hade varit svårare om det varit daner eller norrmän som var felande i samhället.
Citera
2026-09-27, 13:33
Medlem
Citat:
Återigen:
Detta har inget med tråden att göra. Gå in på någon USA-Iran-Syrien-Iraq tråd oh gnäll om det.

Politikerna har tagit hit felande människor (inte alla är felande, men en stor del) Då lär man sin unge att inte ha med de felande att göra. Ganska lätt att urskilja araber och negrer i en folksamling, hade varit svårare om det varit daner eller norrmän som var felande i samhället.

Det har allt med tråden att göra!
Är du korkad eller har du svårt för fakta?

Irakier är rikare än dig och ditt folk. Hade folket inte stått ut med en falsk och lögn invasion som Trump gått ut med också så hade ingen kommit till ditt land men deras resurser stals av USA.

Varför gör du dig korkad?
Så du menar att du inte bryr dig om att det skapas lögner om andra länder utan du ska ljuga dig blå om att folk som hade ett hem, jobb och familj väljer att komma till dig så såna som Liam Nebel och Rickard Andersson kan skjuta ihjäl dessa för att man är invandrare?

Vi har sagt att livet är orättvist men vi människor borde inte vara så korkade ändå

För min del så hade jag inte viljat mina barn ha så korkade vänner som dina barn. Det är idioti vad du håller på med:

Man ansöker flyktingskäl när ett krig pågår i ett land får alla ansöka om flyktingskäl även kriminella i det landet vilket är där du försöker komma fram till
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-27 kl. 13:39.
Citera
2026-09-27, 13:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det har allt med tråden att göra!
Är du korkad eller har du svårt för fakta?

Irakier är rikare än dig och ditt folk. Hade folket inte stått ut med en falsk och lögn invasion som Trump gått ut med också så hade ingen kommit till ditt land men deras resurser stals av USA.

Varför gör du dig korkad?
Så du menar att du inte bryr dig om att det skapas lögner om andra länder utan du ska ljuga dig blå om att folk som hade ett hem, jobb och familj väljer att komma till dig så såna som Liam Nebel och Rickard Andersson kan skjuta ihjäl dessa för att man är invandrare?

Vi har sagt att livet är orättvist men vi människor borde inte vara så korkade ändå

För min del så hade jag inte viljat mina barn ha så korkade vänner som dina barn. Det är idioti vad du håller på med:
Enkelt svar! Vi hade inte behövt och skulle inte tagit in irakier, syrier eller afrikaner. Då hade vi inte haft problem med dem. Inte behövt lära våra ungar att undvika araber och negrer.

Du sa det själv (eller någon annan i tråden) Iranier tog vi in på 70-80talet, det var aldrig något större problem med dem. Visst var några kriminella även där, men inte ens i närheten av det vi ser med araberna och afrikanerna vi tagit in senaste 40 åren.

När jag var liten skrämde de vuxna upp oss att källartrollet skulle komma och ta oss om vi inte var snälla. Gissa vad vi skrämmer våra ungar med? Skillnaden är bara att källartrollet inte fanns på riktigt.
Citera
2026-09-27, 13:45
Medlem
Citat:
Enkelt svar! Vi hade inte behövt och skulle inte tagit in irakier, syrier eller afrikaner. Då hade vi inte haft problem med dem. Inte behövt lära våra ungar att undvika araber och negrer.

Du sa det själv (eller någon annan i tråden) Iranier tog vi in på 70-80talet, det var aldrig något större problem med dem. Visst var några kriminella även där, men inte ens i närheten av det vi ser med araberna och afrikanerna vi tagit in senaste 40 åren.

När jag var liten skrämde de vuxna upp oss att källartrollet skulle komma och ta mig om jag inte var snäll. Gissa vad vi skrämmer våra ungar med? Skillnaden är bara att källartrollet inte fanns på riktigt.

Men du läser inte det jag ”skriver”

Irakier kom redan under 60, 70 och 80 samt 90 talet men det var av flyktingskäl som hade med religion att göra så mestadels kristna, minoriteter osv.

Det du pratar om är senare flyktingströmmar som kom med kriget vilket jag påpekade för dig redan beror på att man skapade ett lögnaktigt krig mot ett land som man drog med hela EU både för vapen och militär.
Spanien var tvungna att skicka en hel del militär till Irak som dessa förstod inte ens anledningen till själva men gör idag.

Förstår du det jag skriver?
Jag har läst massor om detta så att du inte förstår faktan jag skriver är för att du är korkad olikt andra befolkningar i EU

Vad du skrämmer dina ungar med är din kunskapsnivå eftersom den är ganska låg i jämförelse med en fransman eller en spanjor och det är väl därför många tappat respekten för såna som dig.

Sen tror jag inte att du behöver oroa dig för syrier och irakier. 2 befolkningar som nu ifrågasätter varför deras regeringar sätts av USA och kräver nu att landet ska försörjas av byggas om av deras resurser än att slussas till USA
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-27 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in