Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Löjligt med all snack om att bli degraderad eller bli av med titlar. Har de begått ekonomiska brott så borde de förstås få ekonomiskt straff.
Varför inte till exempel att alla biljettintäkter från deras hemmamatcher fördelas mellan de andra klubbarna som var i Premier League under alla dessa säsonger som brotten påstås ha begåtts?
Vad jag förstår så är det 14 säsonger det handlar om, så 14 säsonger utan biljettintäkter borde väl vara ett bra straff istället för att bli av med titlar som de faktiskt ändå vann ute på fotbollsplanen...
Men varför ska just de ha särställning? Att de får några miljarder i böter kommer ju betyda skit. De får sina intäkter för just att vara med i toppen. Lägre placerade klubbar har ju fått både poängavdrag som degradering för mindre. Så att just de ska slippa detta. Bara få böter som de betalar på nolltid. Vilka signaler ger det? Ok att fuska och fiffla om du är stor och rik nog?
Skulle de nu degraderas så skulle det ju sända en signal. Att pengar köper inte allt. Med plus att det blir mer rättvist i ligan.
Jag menar min klubb EFC gjorde fler fick poängavdrag. Som man accepterar men om City slipper undan fastän de gjort minst 10 ggr värre saker. WTF.