Citat:
Ursprungligen postat av
Berit85
Tack! Ja jag vet att min energi är väldigt maskulin. Älskar det ❤️ killarna älskar det... utseendet är dock kvinnligt. Och jag arbetar i detta nu för att komma i mer kontakt med min feminina sida. En tuff uppväxt kan ju göra att man blir lite "taggarna utåt".
Exempel på hur Ciara varit helt jävla sinnessjuk:
* Deltar i fylleslag på sin bröllopsdag, där gästerna utsätts för direkt livsfara genom drunkning (samtliga gäster simmar i havet mellan nån ö och nån båt - Måns var förvånad att alla överlevde).
* Var tillsammans med Måns Zelmerlöw i 9 år.
* Skickar överdrivna orosanmälningar för att få barnen.
* Gängar ihop sig med Camilla Läckberg och E-type för att få sympatier, ny bostad efter uppbrottet, barrikadera sig i det gemensamma huset där Måns ska vara med barnen (de fick hänga på McDonalds tre timmar, innan C gav upp och lämnade huset).
I boken nämns även följande:
* Måns har bokat en bröllopsresa till Maldiverna. En kvart innan taxin ska avgå ändrar sig Ciara. Hon vill inte följa med, för hon anser att de bråkar för mycket. Biljetterna "brinner inne". I ren frustration bokar Zelmerlöw en resa för en till Kreta. Då vill Ciara plötsligt följa med honom. De "hatar varandra" under hela flygresan.
* En situation där båda är fulla, Ciara vill bråka och Måns vill sova. Han ligger i sängen och blundar medan C kacklar på. Tillslut häller hon ett glas vatten över honom. Han skriker "vafan gör du" och när hon försöker springa undan tar han tag i hennes arm. Han släpper inte. Ciara ropar till sin mamma, i rummet bredvid "Mamma han slår mig!" varpå morsan svarar "Gå och lägg dig."
"Mamma han slår mig!" har sedan blivit ett running gag i familjen, enligt Måns.
Jag märker att du trivs i din energi och det är bra. Inget är bra eller dåligt, maskulin eller feminin energi, finns inget som är bättre än det andra.
Jag tror dock att du saknar mentaliseringsförmåga då du har väldigt svårt i att leva dig in i andras beteenden och föreställa dig kontexten, du dömer direkt all form av känslighet och sårbarhet som "helt sinnessjuk". Vilket kan kopplas till att du haft en hård uppväxt och lärt dig att det är så man överlever och det som är att vara en vinnare? Du skriver att du själv varit ett svin mot ditt ex men dömer då hans reaktion på det som helt knäpp. Det där skulle du kunna få en diagnos för och kunna jobba med i gruppterapi.
Jag ser inte dina exempel som helt sinnessjuka. För det första vill jag påminna om att Måns är en notorisk lögnare som själv erkänt att han ljuger och manipulerar om och igen, långt innan skilsmässan och redan innan han ens träffade Ciara.
Du kan inte veta om det var så det gick till som du här refererar från boken. Du refererar från hans hatbok om Ciara, inte som att du på riktigt varit en fluga på väggen.
Ditt första exempel, jag bor i ett drogliberalt land nu och jag känner många engelsmän. De har en helt annan kultur än svenskar. Engelsmän och irländare har inte den här ängsliga taburelationen till alkohol och de är inte uppdelade och segregerade mellan generationer.
De dricker mer på fest och det är inget konstigt med det. SPECIELLT inte på bröllop. Jag har själv varit på bröllop där engelsmän gift sig och de kan ha kul och släppa loss och ja, de dricker.
Fattar inte hur du inte reagerar på att just Måns Zelmerlöw av alla människor som är en känd både drog- och alkoholmissbrukare som är en notorisk festare,
ökänd festare i Stockholms partyliv, plötsligt koketterar och moraliserar över att hans egna gäster på sitt eget bröllop släppte loss och var berusade.
Du ser inte igenom det?
Det du berättar om Ciara är troligen förvrängt och förvanskat för att förnedra henne, men jag ser ju att det handlar om det typiska "silent treatment" som narcisster kör med då de konsekvent ignorerar sin partner för att psyka dem och provocera fram en reaktion de sen hävdar är "galen". Gaslighting du vet.
https://www.youtube.com/watch?v=1pSsAnfYrjo
https://www.youtube.com/watch?v=DXOMRlZyCug
Jag tror inte heller att hans silent treatment började 1 minut innan vattenglaset, du får se det som ett mycket längre psykande som började långt innan det datumet.
Helt sjukt tycker jag inte att det är eftersom han medvetet ignorerade henne och säkert var den som medvetet startade bråket från början genom medvetna provokationer.
Skrek hon att han slog henne kan han mycket väl ha slagit henne och det kan vara så att hennes mamma inte varit schysst och försvarat sin dotter, vilket i sig kan vara en förklaring till att hon fått dålig självkänsla och föll offer för Måns, eller så hörde hennes mamma fel.
Att de skulle gå runt och håna Ciara och vara på Måns sida kan inte stämma alls. Hela hennes familj har slutit upp runt henne, hennes ex stöttar henne, hennes mamma stöttar öppet henne i sociala medier och skriver ofta om narcissister som ljuger och manipulerar. Hennes syster stöttar öppet henne. Hela Ciaras bekantskapskrets ville att hon skulle lämna honom och det mycket tidigt i relationen, det har han själv pratat om innan skilsmässan och skrivit en låt om.
Jag tror ju att han slog henne om Ciara nu skrek så, vem vet vad som är sant alls när Måns håller i pennan.