2026-09-26, 14:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej men alltså jag har ju ingen offerkofta. Jag säger att det var bådas fel, precis som Måns säger.

Ciara däremot, säger att allt var Måns fel. Mitt ex har samma inställning: total offerkofta.

Det var dock jävligt synd om mitt ex också, han slutade fan nästan att äta och blev ett skelett i processen. Så fort vi separerade började han lägga på sig vikt.

En del av mig älskade honom så mycket att jag var geniunt glad för hans skull, när jag såg att han började bli sig själv igen. "If you love him, let him go."

Är du min killkompis ex?
Hans ex-kille var en mardröm och tog fram sidor i min kompis han ALDRIG har framme annars och inte har haft med andra.
Det är ofta bara ens fel i dessa relationer, om den som felar beter sig likadant i relation efter relation.
Ciara har en mycket bra relation med killen hon hade innan Måns och hade det redan när hon träffade Måns. Han VALDE att bli gudfar till hennes barn hon fick med Måns.
Det säger allt. Hon har en stor vänskapskrets av människor hon känt mycket länge.
Måns däremot har varit ett svin mot alla han varit tillsammans med och han är inte vän med ett enda av sina ex. Tjejen han var med innan Ciara var han också otrogen mot, ljög för och svek, och de bråkade jättemycket. Hon är nu lyckligt gift med någon annan.
Marie Serneholt var han otrogen mot konstant och de har inte varit vänner sen dess. Hon är lyckligt gift med en annan man sedan många år.
Ser du? Alla Måns kvinnor är fullt kapabla att ha bra och stabila relationer men ingen av dem har haft det med Måns då det inte GÅR att ha en stabil och bra relation med någon som inte lyssnar på sin partner, som knarkar, är otrogen och gaslightar den andra att den är sjuk i huvudet som blir arg på hur hen beter sig (som en gris).
Citera
2026-09-26, 14:09
Medlem
Citat:
Boken är full av beskrivningar av typen: "Jag är verkligen en idiot, jag gör samma misstag om och om igen, men jag vill förändras."

Varför överhuvudtaget skriva en bok om sig själv och sitt liv?

Jag har aldrig riktigt förstått fascinationen. Varför vill så många kändisar berätta sin livshistoria i bokform? Vad är det egentligen man vill förmedla – och till vem?

För mig känns det ofta mer som ett sätt att bekräfta sin egen betydelse än som något genuint eller angeläget. Det är svårt att inte bli lite skeptisk när ännu en känd person ger ut en bok om sig själv.
Citera
2026-09-26, 14:19
Medlem
CBDX534s avatar
Citat:
Svartsjuk på Ingrosso? Utveckla!
Ursäktar sättet jag skrev det på, det är alltså Måns ex Ciara som hade en svartsjuka på personer i Måns omgivning som fick mer uppmärksamhet än henne (där ibland var Bennyboy). Jag läste om mitt inlägg och då lät det som att Måns var svartsjuk på familjen Ingrosso men det är inte fallet.

Jag undrar dock vem han avser med den den kroatiska Beyonce? Franka Batelic?
Citera
2026-09-26, 14:25
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Är du min killkompis ex?
Hans ex-kille var en mardröm och tog fram sidor i min kompis han ALDRIG har framme annars och inte har haft med andra.
Det är ofta bara ens fel i dessa relationer, om den som felar beter sig likadant i relation efter relation.
Ciara har en mycket bra relation med killen hon hade innan Måns och hade det redan när hon träffade Måns. Han VALDE att bli gudfar till hennes barn hon fick med Måns.
Det säger allt. Hon har en stor vänskapskrets av människor hon känt mycket länge.
Måns däremot har varit ett svin mot alla han varit tillsammans med och han är inte vän med ett enda av sina ex. Tjejen han var med innan Ciara var han också otrogen mot, ljög för och svek, och de bråkade jättemycket. Hon är nu lyckligt gift med någon annan.
Marie Serneholt var han otrogen mot konstant och de har inte varit vänner sen dess. Hon är lyckligt gift med en annan man sedan många år.
Ser du? Alla Måns kvinnor är fullt kapabla att ha bra och stabila relationer men ingen av dem har haft det med Måns då det inte GÅR att ha en stabil och bra relation med någon som inte lyssnar på sin partner, som knarkar, är otrogen och gaslightar den andra att den är sjuk i huvudet som blir arg på hur hen beter sig (som en gris).

Nej, jag är en kvinna.

Du har säkert 100% rätt i att Måns är en dålig pojkvän, kanske för all framtid. Men det tar inte bort det faktum att mycket som Ciara sagt och gjort verkar helt jävla sinnessjukt. OCH att hon stannade i ett sådant skitförhållande, med en sådan människa, i 9 år (med barn.......) - det säger väldigt mycket om henne.
Citera
2026-09-26, 14:27
Medlem
CBDX534s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vem fan vill läsa en bok om måns Zelmerlöw.
Delvis för sånt här:
Citat:
– Det ligger tyvärr sanning i anklagelserna om narkotika. Jag har varit emot droger hela mitt liv men för två år sedan dök det upp i turnébussen. ”Alla andra” gjorde det. Det är så vanligt i min bransch, så det blev svårt att inte testa. Trots att jag vet att jag har en beroendepersonlighet, sa Måns då.

Vidare berättade artisten att kokainet blev en normaliserad del av festkvällarna – innan han insåg att han behövde bryta mönstret.
https://www.hant.se/noje/ciaras-avslojande-det-hande-egentligen-med-mans-zelmerlow/10979406
Varje gång du sen slår på någon form av underhållning så kan du räkna med att 90% av människorna där har dragit linor ihop och knullat varandra för att sedan göra showbiz genom skattefinansierad verksamhet.

Denna typ av mediala adel existerar i samtliga länder fast med andra namn och utseenden. När en av dem tampar snett så rullar namn och händelser ut. Dessa böcker brukar vara fyllda av små ledtrådar.

Men visst. Jag förstår de som känner att de hellre lever sitt liv och skiter i detta vuxendagis.
Citera
2026-09-26, 14:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDX534
Ursäktar sättet jag skrev det på, det är alltså Måns ex Ciara som hade en svartsjuka på personer i Måns omgivning som fick mer uppmärksamhet än henne (där ibland var Bennyboy). Jag läste om mitt inlägg och då lät det som att Måns var svartsjuk på familjen Ingrosso men det är inte fallet.

Jag undrar dock vem han avser med den den kroatiska Beyonce? Franka Batelic?

Aha! Tack för förtydligandet. Men låt mig säga såhär.... jag har varit tillsammans med X antal butty boys, och jag tror mitt huvud hade börjat BRINNA om någon av dem hade börjat lägga tid på att leka med självaste Benjamin Ingrosso hade känt mig hotad som fan, hehe.. de läpparna och den tungan kan säkert göra mycket. Han lär stöna jävligt sexigt när han blir påsatt också (OBS! Detta är ren spekulation och NEJ jag vill inte knulla med Benjamin Bögjävel). Men svartsjukan fattar jag.

Ingen som helst aning om vem grekiskan är
Citera
2026-09-26, 14:33
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDX534
Delvis för sånt här:

Varje gång du sen slår på någon form av underhållning så kan du räkna med att 90% av människorna där har dragit linor ihop och knullat varandra för att sedan göra showbiz genom skattefinansierad verksamhet.

Denna typ av mediala adel existerar i samtliga länder fast med andra namn och utseenden. När en av dem tampar snett så rullar namn och händelser ut. Dessa böcker brukar vara fyllda av små ledtrådar.

Men visst. Jag förstår de som känner att de hellre lever sitt liv och skiter i detta vuxendagis.

Gott-gotti-gottan! Smask smask smask och *sniff sniff* dubbelplask. Klart man blir nyfiken på vaselincirkusen, även om man blir lika delar äcklad och förskräckt. Det är ju en freakshow, VIP style.

Edit: bokstavligt talat EN SEKUND efter att jag postat detta inlägg hör jag: "Arbetsnamnet för showen (en reality om M & C:s liv) var Cirkus Zelmerlöw."
Senast redigerad av Berit85 2026-09-26 kl. 14:38.
Citera
2026-09-26, 14:51
Medlem
Citat:
Long story short: jag lyssnar på Måns Zelmerlöws självbiografiska bok - fantastiskt kul och fyndigt skriven!!! (Jag ser mig som en relativt kräsen läsare, har aldrig rört en bok av skräpförfattare som exempelvis Camilla Läckberg.)

Men nu helt bortsett från Z:s snudd på geniala språkbruk. Är mannen helt körd i huvudet???

Han berättar hur han i boken lär sin son Albert - idag 8 år - att cykla utan händer; dvs utan att hålla i styret.

Berättar Måns stolt. Han berättar också hur han och lillebrorsan Ossian applåderar den lille cykeltalangen.

Zelmerlöw gör alltså 3 saker som ingen normalt funtad förälder (enligt mig) skulle göra:

1. Lär sina barn det livsfarliga tilltaget att cykla utan att hålla i styret.

2. APPLÅDERAR åt skiten.

3. Skryter om det i en bok, istället för att hålla det misstaget för sig själv och skämmas.

Överreagerar jag?
Det var ju väldigt vanligt förr att barn cyklade utan att hålla i styret. En mycket bra övning för motorik och balans. Att folk idag ser den som farlig har endast lett till att dagens barn saknar både balans och motorik (något gymnastiklärare vittnar om).
jag har uppmuntrat min dotter att testa sina gränser som att cykla utan att hålla, balansera på smala saker osv. För det bygger mycket viktiga funktioner - balans, styrka och motorik.
Men visst - vill man inte att ens barn ska ha dessa förmågor så är det bästa sätta att kalla allt "FARLIGT" och sätta på ungarna en hjälm och låsa in dem i madrasserade celler.
Citera
2026-09-26, 14:55
Avstängd
Citat:
Nej, jag är en kvinna.

Du har säkert 100% rätt i att Måns är en dålig pojkvän, kanske för all framtid. Men det tar inte bort det faktum att mycket som Ciara sagt och gjort verkar helt jävla sinnessjukt. OCH att hon stannade i ett sådant skitförhållande, med en sådan människa, i 9 år (med barn.......) - det säger väldigt mycket om henne.

Det hade jag aldrig trott, du har väldigt maskulin energi i din vibe, mer än mina butch-kompisar.
Nämn exempel på hur Ciara varit helt jävla sinnessjuk?
Det är inget konstigt att en gift kvinna med barn inte skiljer sig så lätt, det brukar inte folk göra. Det normala är faktiskt att försöka "jobba på det".
Citera
2026-09-26, 14:56
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det var ju väldigt vanligt förr att barn cyklade utan att hålla i styret. En mycket bra övning för motorik och balans. Att folk idag ser den som farlig har endast lett till att dagens barn saknar både balans och motorik (något gymnastiklärare vittnar om).
jag har uppmuntrat min dotter att testa sina gränser som att cykla utan att hålla, balansera på smala saker osv. För det bygger mycket viktiga funktioner - balans, styrka och motorik.
Men visst - vill man inte att ens barn ska ha dessa förmågor så är det bästa sätta att kalla allt "FARLIGT" och sätta på ungarna en hjälm och låsa in dem i madrasserade celler.

Jag tror det finns ett mellanting mellan att utsätta sina barn för livsfara (/risk för allvarlig kroppskada) och att låsa in dem i en madrasserad cell. Vad tror du?
Citera
2026-09-26, 15:04
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det hade jag aldrig trott, du har väldigt maskulin energi i din vibe, mer än mina butch-kompisar.
Nämn exempel på hur Ciara varit helt jävla sinnessjuk?
Det är inget konstigt att en gift kvinna med barn inte skiljer sig så lätt, det brukar inte folk göra. Det normala är faktiskt att försöka "jobba på det".

Tack! Ja jag vet att min energi är väldigt maskulin. Älskar det ❤️ killarna älskar det... utseendet är dock kvinnligt. Och jag arbetar i detta nu för att komma i mer kontakt med min feminina sida. En tuff uppväxt kan ju göra att man blir lite "taggarna utåt".

Exempel på hur Ciara varit helt jävla sinnessjuk:

* Deltar i fylleslag på sin bröllopsdag, där gästerna utsätts för direkt livsfara genom drunkning (samtliga gäster simmar i havet mellan nån ö och nån båt - Måns var förvånad att alla överlevde).

* Var tillsammans med Måns Zelmerlöw i 9 år.

* Skickar överdrivna orosanmälningar för att få barnen.

* Gängar ihop sig med Camilla Läckberg och E-type för att få sympatier, ny bostad efter uppbrottet, barrikadera sig i det gemensamma huset där Måns ska vara med barnen (de fick hänga på McDonalds tre timmar, innan C gav upp och lämnade huset).

I boken nämns även följande:

* Måns har bokat en bröllopsresa till Maldiverna. En kvart innan taxin ska avgå ändrar sig Ciara. Hon vill inte följa med, för hon anser att de bråkar för mycket. Biljetterna "brinner inne". I ren frustration bokar Zelmerlöw en resa för en till Kreta. Då vill Ciara plötsligt följa med honom. De "hatar varandra" under hela flygresan.

* En situation där båda är fulla, Ciara vill bråka och Måns vill sova. Han ligger i sängen och blundar medan C kacklar på. Tillslut häller hon ett glas vatten över honom. Han skriker "vafan gör du" och när hon försöker springa undan tar han tag i hennes arm. Han släpper inte. Ciara ropar till sin mamma, i rummet bredvid "Mamma han slår mig!" varpå morsan svarar "Gå och lägg dig."

"Mamma han slår mig!" har sedan blivit ett running gag i familjen, enligt Måns.
Senast redigerad av Berit85 2026-09-26 kl. 15:18.
Citera
2026-09-26, 15:26
Medlem
Citat:
Tack! Ja jag vet att min energi är väldigt maskulin. Älskar det ❤️

Det är inte bra att skvallra om andra människor.

Edit: Det är knappast att skvallra när det handlar om sådant som redan står öppet och är tillgängligt för alla att läsa.

Men du kan bättre än så, Berit. Din talang förtjänar faktiskt bättre än att ägnas åt något så obetydligt.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-26 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in