Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Ibland blir det korrekta vägmärken, men text som går att tolka på olika sätt eller är svår att bevaka också. Hur hanterar du "Boende" exempelvis?
Folk vet själv om dom är boende eller inte, känner du att du kan bevisa i tingsrätten att du är boende ifall du skulle få en kontrollavgift så kan du ställa dig där utan problem. Fritt fram att lappa alla bilar som inte är folkbokförda där och blir det fel så överklagas kontrollavgiften.
Citat:
Ursprungligen postat av
stoppsmäll
Du har inte på nått sätt i vår diskussion torgfört det du nu påstår. Tvärtom, du har hela tiden pekat på att familjeparkeringar är ett PK-påhitt. Nu påstår du att du är för en motsvarande lösning för stora bilar.
Det är vad jag från börjat sagt i tråden och hur det löste alla problem och gnäll kring dessa platser i mitt lokalområde, du kan väldigt enkelt kolla upp det. Jag är för att det ska finnas större platser tillgängliga men dom ska placeras på den minsta attraktiva platsen, då slipper man allt bråk kring dessa platser.
Citat:
Ursprungligen postat av
stoppsmäll
Det där tror jag inte på. Det är ett påhittat scenario av dig.
Du får tro vad du vill men återigen så finns det inget problem som gör att dessa platser måste finnas, dom är endast till för att minska ansträngning, det går som sagt utmärkt för hur många familjer som helst att parkera på vanliga platser vid t.ex Liseberg.
Citat:
Ursprungligen postat av
stoppsmäll
Regler är ju att det som syns på skylten gäller. Är det en Familj på skylten behöver man inte vara särskilt klipsk för att lista ut vem parkeringen är avsedd för. Det må vara tillåtet ändå (enligt P-bestämmelser) för vem som helst att ställa sig där, men om man har folkvett och allmänt hyfs, ställer man sig inte där om man är ensam i bilen.
Vilken skylt pratar du om nu? Det finns ett tiotal varianter av skylten, med olika många barn, vuxna och utrustning. Den mest vanliga har en barnvagn och två vuxna på bilden. Du menar att jag inte får parkera där som ensam förälder med 4 barn och barnstolar i bilen då om jag inte har en vagn? Eller menar du att det räcker med att ha familj? Kan barnen vara hemma? Hur gamla får barnen vara? Behöver man ha någon utrustning med sig?
Förklara för oss som inte lyckats lista ut reglerna för dessa platser. Får jag stå där om jag kommer ensam med en 10 åring? Eller får jag inte det för jag är ensamstående? Eller är barnet för gammalt då?
Citat:
Ursprungligen postat av
stoppsmäll
Det är ingen motsägelse. Jag tycker att de inte ska ha det. Men om de själva tycker att de borde ha det får dom helt enkelt lösa det genom att be om det, inte sno andras. Däremot undrar jag var du fått att jag tycker att barnfamiljer är lata. Du hittar på så mycket genom att vinkla till det hela tiden.
Ja, faktiskt. Bra idé.
Det är en motsägelse, det finns inget som gör att dessa platser måste finnas, dom existerar endast för att förenkla, man vill göra jobbet lättare för sig, per definition så är lathet skälet till att man ställer sig på platsen. Det finns massor av föräldrar som ställer sig på dessa platser av ren lathet för att man anser att man har rätt till det för att man har barn i bilen, trots att det är många andra föräldrar med mycket större behov på grund av fler barn och barnstolar.
Så nu motsäger du dig själv igen när du håller med om att det ska vara en flerbarnsparkeringar och inte någon familjeparkering.
Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Håller ni fortfararande på och gafflar i tråden, vi kom ju överens om att det var ok att ställa sig där. Familjeparkering - jag har familj, men kanske inte med mig. Handlarna har dessa parkeringar av ett enda skäl - flörta med barnfamiljerna som handlar myket. Vem som sedan står på dessa platser skiter de högaktningsfullt i. Precis som jag

Problemet är ju att det kommer in nya personer med sina egna påhittade regler som dom anser att alla ska efterfölja utan att ens känna till dom.