Citat:
Vart har jag påstått något annat? Lite det som är poängen, att det finns fler som behöver större plats för att man skapat sig ett problem, som t.ex barn eller alldeles för stor bil. Båda bör ha lika stor rätt, båda har samma problem men av olika skäl, båda är självvalda.
Men dom som borde ha störst rätt är folk med riktiga problem som inte valt dom.. Du verkar ha missat hela poängen med inlägget.
Men dom som borde ha störst rätt är folk med riktiga problem som inte valt dom.. Du verkar ha missat hela poängen med inlägget.
Det var ju du som drog upp att skaffa barn var självvalt. Jag pekade på att detsamma gäller dom med stor bil. Det är självvalt det också.
Men du skrev ju: Ganska sjukt och egoistiskt egentligen att känna att man som fullt frisk har rätt och förtur till större parkeringsplatser för att underlätta för barnen man helt frivilligt dragit på sig medan det är många som lider av ofrivilliga problem som ska kämpa med sina problem på mindre platser.
Har man ett ofrivilligt problem får man lösa det med ett handikapp-tillstånd alternativt parkera där man har möjlighet att komma in eller ut bilen. Att skaffa en för stor bil är ett problem för en del tydligen, såpass att de måste ställa sig på dedikerade familjeparkeringar, men om det nu är sånt jävla stort problem för ens möjlighet att parkera undrar jag hur fan de gör på de parkeringar där det inte finns just familjeparkeringsplatser.
Citat:
Suck.. nu börjar du med personliga påhopp. Sånt är så jävla tröttsamt. Handen på hjärtat trodde jag faktiskt att du var vettigare än så. Möjligtvis av en helt annan åsikt, men likväll vettig. Jag grämer mig att jag hade fel.
Citat:
Om nu inte barnfamiljer "gnällt" skulle det ju inte finnas familjeparkeringar, som sedan kunde användas av lata, halta och krumma personer. Se borde ju vara rätt tacksamma för detta PK-beslut. Eller hur.Familjeparkeringar är ett PK-påhitt som tillkommit av gnällföräldrar som gnällt till sig detta fenomen, butiker som inte har det får utstå gnäll från dryga föräldrar och butiker som har dom får ännu mer gnäll från dryga föräldrar för att andra använder parkeringarna som man gnällt till sig.
Du verkar leva under bilden av att dessa parkeringar tillkommit för att dom måste finnas och att det inte går att handla med barn annars. Vilket är helt fel, dessa har endast tillkommit via gnäll från föräldrar.
Jag har inte påstått mig veta varför någon ställer sig på platsen och återigen var det hela poängen, som du återigen verkar ha svårt att förstå med din bristande intelligens. Jag vet inte och du vet inte. Men du däremot med din bristande intelligens och respekt verkar anklaga folk både till höger och vänster för att stå på dessa platser av fel skäl även fast du inte vet.
Det märks också att du inte verkar veta hur det är att leva med stora smärtor, det är sällan att gå som är problemet. Det är oftast att ta sig upp och ner från stående position som är problemet och kräver fullt öppen bildörr med stöd av dörr, tak eller karm för att ta sig upp.
Personligen tycker jag dessa personer har mycket större rätt och behov till större parkeringsplatser och bör gå långt före friska föräldrar som gnäller för att det är jobbigt att spänna fast ungen i sina dåliga bilbarnstolar för att det är dåligt med plats. Man kan köpa en modern svängbar stol om man inte är så jävla snål, då är det enkelt att kasta in ungen och åka iväg utan att vara så jävla gnällig.
Du är uppenbarligen en gnällig PK-kärring som ställer dig med gnällföräldrarna för att försvara deras känslor och rätt till specialbehandling. Det är okej och du får vara det, du kanske tycker dessa ska få en egen soffa utan extra kostnad på flyget också då det är trångt och krångligt att flyga med barn i vanlig stol?
Du verkar leva under bilden av att dessa parkeringar tillkommit för att dom måste finnas och att det inte går att handla med barn annars. Vilket är helt fel, dessa har endast tillkommit via gnäll från föräldrar.
Jag har inte påstått mig veta varför någon ställer sig på platsen och återigen var det hela poängen, som du återigen verkar ha svårt att förstå med din bristande intelligens. Jag vet inte och du vet inte. Men du däremot med din bristande intelligens och respekt verkar anklaga folk både till höger och vänster för att stå på dessa platser av fel skäl även fast du inte vet.
Det märks också att du inte verkar veta hur det är att leva med stora smärtor, det är sällan att gå som är problemet. Det är oftast att ta sig upp och ner från stående position som är problemet och kräver fullt öppen bildörr med stöd av dörr, tak eller karm för att ta sig upp.
Personligen tycker jag dessa personer har mycket större rätt och behov till större parkeringsplatser och bör gå långt före friska föräldrar som gnäller för att det är jobbigt att spänna fast ungen i sina dåliga bilbarnstolar för att det är dåligt med plats. Man kan köpa en modern svängbar stol om man inte är så jävla snål, då är det enkelt att kasta in ungen och åka iväg utan att vara så jävla gnällig.
Du är uppenbarligen en gnällig PK-kärring som ställer dig med gnällföräldrarna för att försvara deras känslor och rätt till specialbehandling. Det är okej och du får vara det, du kanske tycker dessa ska få en egen soffa utan extra kostnad på flyget också då det är trångt och krångligt att flyga med barn i vanlig stol?
De borde ju ta lärdom och "gnälla lite" de också så de får egna större parkeringar. Men vad ska det stå på dom: P-plats för dig som är antingen Lat, har ett handikapp (men inte tillräckligt stort för att få handikapp-tillstånd) eller har en för stor bil.
Appropå att köpa nya barnstolar mm. Den som har svårt att komma in eller ur sin bil, får väl köpa en bil där de kan göra just det. De ska fan inte snåla de heller. Då får de ju dessutom en möjlighet att parkera där det inte finns familjeparkeringar. Skitbra ju.
Som jag nämnde, utav de som jag sett parkera på nämnda parkeringar har noll personer uppvisat de symptom du nämner. Jag har däremot sett framför allt äldre och feta personer kämpa sig i och ur bilen. De har alla stått på vanliga parkeringar.
Jo, jag har smärtor. Vill inte Outa mig, men jag har en kropp vars vissa funktioner gett upp eller blivit nedsatta. Smärtorna kommer i skov. Jag har därför köpt en SUV för att just underlätta min tillvaro kring bilåkande. Skulle dock aldrig ens överväga att ställa mig på familjeparkering även om det skulle underlätta en del.
Sedan kommer du med lite mer personliga påhopp. Tråkigt.
Fattar faktiskt inte din liknelse gällande flygstolar. Men om ett flygbolag vill bjuda på platser, oavsett till vem, så skiter väl jag i det. Tycker du att nån som påstår sig ha problem med att komma i och ur flygstolen ska ha rätt att ta den ifrån familjen och sätta sig där istället?