En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.
Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?
Om du är lika slö i alla andra situationer kommer du definitivt att dö i förtid pga ett inaktivt liv.
Man kan ju kalla det för karma, 🙂.
Det är en missuppfattning att familjeparkering är reserverad för folk med barn i bilen
Har man äldre människor i bilen som har svårt att ta sig ur är parkeringen suverän
Likaså om man skall lasta något stort in till baksätet
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.
Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?
Om man saknar all moral och känsla för vad som är rätt och fel även om det kanske inte är olagligt, så gör man som du.
Det är samma sak som att man faktiskt får gå på handikapptoan fast man inte är handikappad.
Familjer kan se till att uppfostra sina barn så de även klarar av att stå på en vanlig parkering eller är det kanske tänkt att de flesta som åker och handlar är kvinnor och då de inte kan köra bil så behöver de bredare parkeringar.
Händer då och då att jag snor en familjeparkering. Är man två vuxna så är man också en familj.
Man kan dessutom vara handikappad på olika vis. Nån kan läspa och det är också ett handikapp.
Det är samma sak som att man faktiskt får gå på handikapptoan fast man inte är handikappad.
Familjer kan se till att uppfostra sina barn så de även klarar av att stå på en vanlig parkering eller är det kanske tänkt att de flesta som åker och handlar är kvinnor och då de inte kan köra bil så behöver de bredare parkeringar.
Händer då och då att jag snor en familjeparkering. Är man två vuxna så är man också en familj.
Men du måste väl ändå förstå att själva syftet med familjeparkering är inte att två vuxna ska använda den. Är du så otroligt fet och lat att du behöver en hel familjeparkering för att ta dig ur bilen? Med dina resonemang skulle du behöva ha en ”Mentalt rubbad”-parkering, helst så långt bort från andra människor som möjligt.
Jag använde familjeparkering när min mor levde och jag hjälpte henne att handla. Ibland ville hon komma ut och handla och då tog jag familjeparkeringen med mycket gott samvete. En gång var det någon sur yngre kvinna med beta-make och fula barn som gnällde över jag stod på familjeparkeringen, men jävlar vad jag gormade på dem, dessutom fick jag oväntat stöd från ytterligare en person som frågade om de både var korkade och blinda.
Det är väldigt onödigt. Om du själv har suv och barn så vet du hur jävla svårt det är att dra ut ungen genom dörrspringan på en ruta av vanlig bredd. Då är du ett riktigt mongo om du ställer dig där när du inte har ungarna med.
Däremot - om det är 90% lediga platser på parkeringen så är det givetvis helt ok. Då tar du ju inte platsen från någon som behöver den bättre.
Helt jävla otroligt hur lite sunt görnuft folk har nu för tiden - sånt här borde inte behöva förklaras.
Jag fattar att TS bara vill ha uppmärksamhet men jag svarar ändå på frågan för att hjälpa eventuella andra som läser tråden och är uppriktigt osäkra på vad som gäller.
Nej jag tycker faktiskt inte att det är okej
Jag har 5 barn dock vuxna nu. Men kom vid ett tillfälle med min Chrysler Voyager och på en familje parkering stod Orvar 95 med sin Nissan micra och Olga 90 var inne och handlade.
Nej jag tycker inte det är okej.
Lika lite som folk som ställer sig på handikapp fast dom saknar tillstånd