2026-09-24, 16:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
– Det värsta jag sett sedan jag var valobservatör i Uganda.

Citat:
– Klanröstning, valpåverkan och valfusk på en nivå jag aldrig tidigare sett.

Citat:
I ett av exemplen ska drygt hundra eritreanska kvinnor ha kommit i grupp till medborgarkontoret i Husby tillsammans med två präster från sin församling. Prästerna ska ha instruerat kvinnorna, som alla röstade på samma parti och kryssade samma kandidat.

Citat:
I Rinkeby beskrivs en ström av förtidsröstare som inte kunde svenska och saknade kännedom om hur en vallokal fungerar. Enligt texten hade de fått med sig en enda instruktion, uttryckt som nummer åtta. Det motsvarar Ilyas Hassans placering på Vänsterpartiets lista.

Citat:
Flera personer ska ha avvisats från lokaler efter att ha delat ut förkryssade valsedlar eller gett anvisningar till andra väljare. En av dem ska senare ha setts i Vänsterpartiets valstuga på Tensta torg iförd partiets varselväst.

Citat:
Valsedlar hade flyttats, gömts eller ersatts med förkryssade exemplar, enligt uppgifterna oftast för Vänsterpartiet.

En äldre kvinna ska ha berättat att en anställd på ett kommunalt medborgarkontor endast ville hjälpa henne med kopiering om hon först röstade på Vänsterpartiet.

Vad tänker ni kring att valfusket verkar vara betydligt mer omfattande än vad som först antogs?
Varför slogs det inte larm tidigare?
Under hur många val har det här förfarandet pågått?
Behövs det internationella valobservatörer framöver vid svenska val?

https://bulletin.nu/valfusk-pa-en-niva-jag-aldrig-tidigare-sett

https://www.svd.se/a/43a0Qq/skandalen-i-borlange-ar-bara-borjan
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-09-24 kl. 17:05.
Citera
2026-09-24, 16:23
Medlem
Radikalexorcists avatar
Sossarna har nu samma problem. Den här härvan är inte slut, på långa vägar.
Vad vissa andra partier under lång tid har varnat för och kämpat mot ska ske, inträffar nu.
Det är början på förfallet vi ser nu. Landet är förlorat, trots alla tidigare varningar.

Vad som förvånade mig var att det blev tydligt så fort. Direkt vid maktskiftet inträffade allt på en och samma gång. Ridån gick upp och alla varningar blev besannade i ett svep. Välkommen till det nya Sverige!
Citera
2026-09-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Sossarna har nu samma problem. Den här härvan är inte slut, på långa vägar.
Vad vissa andra partier under lång tid har varnat för och kämpat mot ska ske, inträffar nu.
Det är början på förfallet vi ser nu. Landet är förlorat, trots alla tidigare varningar.

Vad som förvånade mig var att det blev tydligt så fort. Direkt vid maktskiftet inträffade allt på en och samma gång. Ridån gick upp och alla varningar blev besannade i ett svep. Välkommen till det nya Sverige!

Tror du inte att detta skett tidigare? För mig känns det som osannolikt att alla val tidigare följt regelboken men nu blev det så uppenbart med fusket i Borlänge som har så makalöst många tokigheter från Ali till den kriminelle, åklagaren, irriterade poliser, tystnaden från V-ledningen, alla tokigheter tidigare av V-rikdsdagsledamöter osv så det gick inte att passera obemärkt förbi denna gång.

Det fetade, så sant - inte slut på långa vägar och förhoppningsvis så städas det upp något sånär inför följande val.
Citera
2026-09-24, 16:39
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Tror du inte att detta skett tidigare? För mig känns det som osannolikt att alla val tidigare följt regelboken men nu blev det så uppenbart med fusket i Borlänge som har så makalöst många tokigheter från Ali till den kriminelle, åklagaren, irriterade poliser, tystnaden från V-ledningen, alla tokigheter tidigare av V-rikdsdagsledamöter osv så det gick inte att passera obemärkt förbi denna gång.

Det fetade, så sant - inte slut på långa vägar och förhoppningsvis så städas det upp något sånär inför följande val.
Självklart har det hänt tidigare med det är nu valboskapen vill åt makten, med alla medel. Vi kommer som vanligt få höra: "Vi såg det inte komma", när andra gapat sig hesa i åratal.
Citera
2026-09-24, 16:46
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Man kan inte ha demokratiska val i Sverige så jag fattar inte varför man har det?
Citera
2026-09-24, 16:46
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas

Valboskapet har mobiliserats som ett svar på att Tidö börjat städa upp Sverige. De insåg att om de inte bryter utvevklingen nu så är det slut på sötebrödsdagarna och det kommer bli betydligt svårare att vara kriminell och plundra det offentliga Sverige.
Citera
2026-09-24, 16:57
Medlem
Vänstern har bäddat för detta genom att acceptera ohämmad invandring från vilt främmande kulturer. Detta stod inte den gamla vänstern för då det dumpade lönerna för de med redan lägst inkomst men det bryr sig inte dagens vänster om utan det viktigaste är att FRAMSTÅ som god. Som jag ser det har de gjort sig själva politiskt omöjliga för en lång tid framöver.
Citera
2026-09-24, 16:59
Medlem
Barentss avatar
Det är faktiskt som TS påstår! Om Uganda eller t.ex Ungern haft ett val som detta hade alla Sveriges tidningar förfasat sig och inte trott det var sant hur uselt de länderna skötte sin demokrati. Det är faktiskt inte ens demokrati.
Citera
2026-09-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Självklart har det hänt tidigare med det är nu valboskapen vill åt makten, med alla medel. Vi kommer som vanligt få höra: "Vi såg det inte komma", när andra gapat sig hesa i åratal.

Svårt att inte hålla med dig om det

Varför skulle valet undgå fusk när det fuskas överallt annars i samhället!
Citera
2026-09-24, 17:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Vänstern har bäddat för detta genom att acceptera ohämmad invandring från vilt främmande kulturer. Detta stod inte den gamla vänstern för då det dumpade lönerna för de med redan lägst inkomst men det bryr sig inte dagens vänster om utan det viktigaste är att FRAMSTÅ som god. Som jag ser det har de gjort sig själva politiskt omöjliga för en lång tid framöver.
Det är därför Vänsterpartiet fortfarande inte gått ut med någon intressant kommentar kring valfusket. Därför att de vet att deras egen attityd till somalier och sina valansvariga ute i landet har gjort detta möjligt. "Somalier fuskar inte mer än svenskar", "det finns inga klansamhällen i Sverige".

Det är omöjligt för V att acceptera att valboskap röstat på dem. Det var ju SD som först påstod att valboskap fanns. Allt SD säger är per definition fel enligt V och nu snurrar det runt i Nooshis skalle. Ungefär som det måste snurrat i östtyskens skalle när Berlinmuren öppnades 1989 och han kunde se att Väst var mycket rikare och bättre.
Citera
2026-09-24, 17:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Om texten ur Svd artikeln stämmer dvs "Kaos, klanröstning, förkryssade valsedlar som smugglas in i valställen och väljare som får instruktioner via telefon. Vittnesmålen från röstmottagarna i Järva är skakande – och handlar återigen om Vänsterpartiet ... Under den senaste veckan har jag fört långa samtal med flera personer som på olika sätt arbetat med och ansvarat för förtidsröstningen i Järva" så är röstboskapen bekräftad.
Citera
2026-09-24, 17:03
Avslutad
"Vi såg det inte komma”
.. är ett känt svenskt politiskt citat som
förknippas med hur makthavare har
uttryckt sig när oväntade kriser eller
samhällsproblem har eskalerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto