2026-09-26, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5-Fatale
Så... skulle du tolka mina svar på diverse "misogyna" svar och sexuella förslag ifrån ANDRA i den här tråden som kommandes från någon annan än en "djävligt trött kvinna"? Knappast - om du är läskunnig.

Jag kan inte annat än hänvisa till Madeleine Ahlbrights devis "There is a special place in hell for women who don't help other women". Och uppenbarligen kan en kvinna inte uttrycka explicita åsikter utan att andra kvinnor känner sig föranledda att peka ut dem som troll. Shame on you!!!

Läs om, läs rätt. Jag tror inte att du är ett troll. Jag skrev en analys över vad jag tror skulle få andra att betrakta dig som ett troll. Och du får åter ta in att du är på FB, där det hänger en del misogyna män (med liknande tankar som du uttrycker i din trådstart). Hade du ställt din fråga på Familjeliv eller öppet på Facebook, hade nog ingen tagit dig för ett troll, utan tagit dig för en kvinna som geniunt ställer en fråga. Så. Återigen: kontextet du befinner dig i, är förmodligen en avgörande faktor. Alla här har sett trådstarter från troll, vissa gånger uppenbart att det är misogyn man som lajvar kvinna.

Som jag skrev: hade du startat din trådstart på Famileliv eller Facebook, hade alla tagit dig för kvinna. Det är kontexten (Flashback) du ställer din fråga i, som kan utgöra att du ses som ett troll. Här är folk vana att se misogyna män skriva liknande saker.

Blev det tydligare så?
Citera
2026-09-26, 06:38
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs om, läs rätt. Jag tror inte att du är ett troll.
Suck! Det påstod jag inte heller.
Citat:
Blev det tydligare så?
Vad får dig att tro att jag inte begrep första gången? Min fråga är fortfarande densamma.
Senast redigerad av 5-Fatale 2026-09-26 kl. 06:57.
Citera
2026-09-26, 08:01
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att jag inte begrep första gången? Min fråga är fortfarande densamma.

Det var uppenbart att du inte förstod detta:
1. Skriver du på Flashback på ett sätt som vissa misogyna män gör, så är risken stor att folk kommer tro att du är en av dessa män, men att du lajvar kvinna.
2. Skriver du samma sak som I din trådstart på Familjeliv, så skulle ingen tro att du är ett troll. Alla skulle ta dig för att vara kvinna.
Kontexten (Flashback vs Familjeliv) avgör mer än frågeställningen, vad folk kommer tro om dig.

Och angående din frågeställningen i trådstarten, så har jag redan svarat på det.
Citera
2026-09-26, 08:08
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Det var uppenbart att du inte förstod detta:
1. Skriver du på Flashback på ett sätt som vissa misogyna män gör, så är risken stor att folk kommer tro att du är en av dessa män, men att du lajvar kvinna.
2. Skriver du samma sak som I din trådstart på Familjeliv, så skulle ingen tro att du är ett troll. Alla skulle ta dig för att vara kvinna.
Kontexten (Flashback vs Familjeliv) avgör mer än frågeställningen, vad folk kommer tro om dig.

Och angående din frågeställningen i trådstarten, så har jag redan svarat på det.

Ännu större suck!! Och det var inte min trådstart jag refererade till
Citera
2026-09-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ännu större suck!! Och det var inte min trådstart jag refererade till

Vill du ha hjälp eller inte?
Citera
2026-09-26, 08:30
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Vill du ha hjälp eller inte?

Hjälp? Du tror dig själv om lite för mycket ser jag. Uppenbarligen ställde jag frågan för att höra hur folk resonerar.

Och om det innebär att frågan inte skulle ha ställts här, att mitt inlägg ligger i fel forum finns det inte mycket jag kan göra åt det nu så vitt jag vet. Jag är inte heller alldeles säker på att du har rätt i det, så låt du dem vars uppgift det är att bedöma sånt göra just den bedömningen.
Senast redigerad av 5-Fatale 2026-09-26 kl. 08:35.
Citera
2026-09-26, 08:41
Medlem
Citat:
Hjälp? Du tror dig själv om lite för mycket hör jag. Uppenbarligen ställde jag frågan för att höra hur folk resonerar.

Och om det innebär att frågan inte skulle ha ställts här, att mitt inlägg ligger i fel forum finns det inte mycket jag kan göra åt det nu så vitt jag vet. Jag är inte heller alldeles säker på att du har rätt i det.

Återigen: du har lagt frågan i relationsakuten. Därav frågar jag om du vill ha hjälp eller inte. Behöver inte vara mina förslag du ser som hjälpsamma, utan kan lika gärna vara någon annans förslag. Men du har lite taggarna utåt. Därav frågar jag om du vill ha hjälp eller inte.

Jag anser I övrigt att det är rätt ytligt att hålla på att jämföra sin partners och sitt eget utseende och fundera över vem som som skulle ha lättast på "marknaden". Och fråga om man själv pga. Att man anser att partnern är snyggare, kanske ska "bjuda till mer". Vad är det ens för relation? Det är nog den frågan du bör ställa dig: "vad är det för relation om vi går och jämför vem som är snyggast av oss?". Eftersom han uppenbarligen också har gjort en sådan jämförelse. Å andra sidan så är ni ju rätt kompatibla i er gemensamma ytlighet, vilket ju är bra.
Citera
2026-09-26, 11:40
Medlem
Citat:
Va? DU tolkar min fråga helt fel men ändå är det JAG som desperat försöker rädda situationen? 😄

Nu tror jag ändå du är mer än lovligt taggad på att framstå som den som har rätt kära du. Den beskrivna situationen är helt igenom äkta, men oavsett vilket, det vill säga om den ändå vore hypotetisk finner JAG frågeställningen intressant. Du kan ju å andra sidan bara låta bli att slösa hjärnceller på den och sluta kommentera.

Även av en usel skribent kan man lära sig något. Det har faktiskt varit fascinerande att följa din tråd och observera ditt beteende.

Varför i helvete skulle jag vilja framstå som den som har rätt, och dessutom på ett anonymt forum!? Lägg av. Det är nästan imponerande hur mycket du projicerar. Det är ju uppenbart att det är du som har ett behov av att framstå som den som har rätt, och det har du bevisat gång på gång i dina svar.
Citera
2026-09-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ja, du skriver ju i "relationsakuten" av en orsak... Så klart jag bryr mig om ditt välbefinnande! Här skriver folk traditionellt om akuta relationella problem...
Nejdå, jämför inte ditt med mitt, jag och min partner ger varandra massivt av bekräftelse och vet också när den andra behöver lite extra av den varan. jag kan inte låta bli att ge min partner dagliga komplimanger!

Det är ditt val av forumdel (relationsakuten) som gör att jag tolkar in att du har problem med det du tar upp i din trådstart. Hade du lagt frågeställningen vanliga relations-delen, så hade jag tolkat ditt inlägg som mer "nyfiket frågande" så, sorry!

Du fattar att folk spyr på dig och din partner och ert självgoda och perfekta helylle-förhållande va? Som du tjatar om i inlägg efter inlägg. "Åh vi är så kära i varandra!!", "Åh vi är så kåta på varandra!!", "vi ger varandra massor av bekräftelse och komplimanger!!", "vi har massor av underbart och härligt sex!!" "vi har så fantastiska barn!!" Osv osv

Du bara måste trycka in detta i tid och otid, så fort du får chansen. Så uppenbart att du ser dig själv och "din partner" som några slags gudar som uppnått nirvana och nu självgott sitter och ser ner på andra som inte har en relation fylld med dagliga komplimanger och massvis av bekräftelse 🤮 förklätt i en massa råd och floskler om att du "bryr dig om folks välbefinnande". TS verkar dock klok nog att se igenom dig.

Och sen ditt tjat om "misogyni" och att hon "uttrycker sig som misogyna män". Jag har just läst igenom tråden och det finns inte ett milligram av misogyni i TS inlägg.
Citera
2026-09-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du fattar att folk spyr på dig och din partner och ert självgoda och perfekta helylle-förhållande va? Som du tjatar om i inlägg efter inlägg. "Åh vi är så kära i varandra!!", "Åh vi är så kåta på varandra!!", "vi ger varandra massor av bekräftelse och komplimanger!!", "vi har massor av underbart och härligt sex!!" "vi har så fantastiska barn!!" Osv osv

Du bara måste trycka in detta i tid och otid, så fort du får chansen. Så uppenbart att du ser dig själv och "din partner" som några slags gudar som uppnått nirvana och nu självgott sitter och ser ner på andra som inte har en relation fylld med dagliga komplimanger och massvis av bekräftelse 🤮 förklätt i en massa råd och floskler om att du "bryr dig om folks välbefinnande". TS verkar dock klok nog att se igenom dig.

Och sen ditt tjat om "misogyni" och att hon "uttrycker sig som misogyna män". Jag har just läst igenom tråden och det finns inte ett milligram av misogyni i TS inlägg.

Du har tydligen missat att min partner och jag var separerade under flera år. Att vi hade ett kasst förhållande några år innan min partner dumpade mig. Men att vi efter separationen närmade oss varandra på ett nytt och genuint sätt. Och nu har ett genuint och fint kärleksförhållande igen. Så det är liksom inte konstigt att jag svävar som på små moln! Och gärna skriver om det! Jag slutade aldrig älska min partner. Och fick tillbaka min partner!

Misogyna män som vill trolla skulle absolut kunna starta en tråd liknande TS trådstart! För att få kvinnor att känna "ni åldras som mjölk och vi män åldras som vin, så bäst ni bjuder till mer i era relationer, när era kroppen är slitna och gamla och förbrukade!" Detta budskap kan förklädas i en "kvinnas" frågeställning. Där "hon" berättar hur snygg hennes man har blivit och hur ful hon sjäkv har blivit och en frågeställning om "hon" därmed ska "bjuda till mer". Jag förstår att vissa tror att TS är ett troll.

Själv tror jag dock att TS är en hon. Inget troll. Utan en ytligt kvinna, med en lika ytlig manlig partner.
Citera
2026-09-26, 20:44
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
... TS verkar dock klok nog att se igenom dig.

Ditt svar till TomatKungen ❤️ Jag orkade inte fortsätta evighetsloopen.
Citera
2026-09-26, 22:39
Medlem
Citat:
Du har tydligen missat att min partner och jag var separerade under flera år. Att vi hade ett kasst förhållande några år innan min partner dumpade mig. Men att vi efter separationen närmade oss varandra på ett nytt och genuint sätt. Och nu har ett genuint och fint kärleksförhållande igen. Så det är liksom inte konstigt att jag svävar som på små moln! Och gärna skriver om det! Jag slutade aldrig älska min partner. Och fick tillbaka min partner!

Misogyna män som vill trolla skulle absolut kunna starta en tråd liknande TS trådstart! För att få kvinnor att känna "ni åldras som mjölk och vi män åldras som vin, så bäst ni bjuder till mer i era relationer, när era kroppen är slitna och gamla och förbrukade!" Detta budskap kan förklädas i en "kvinnas" frågeställning. Där "hon" berättar hur snygg hennes man har blivit och hur ful hon sjäkv har blivit och en frågeställning om "hon" därmed ska "bjuda till mer". Jag förstår att vissa tror att TS är ett troll.

Själv tror jag dock att TS är en hon. Inget troll. Utan en ytligt kvinna, med en lika ytlig manlig partner.

Tips: Om du inte har något dåligt att säga om ditt förhållande så bör du inte säga någonting alls. Klassiskt Seinfeld-citat som det ligger en hel del i. Ingen vill höra om dig och andra människors jättelyckliga förhållanden och hur mycket ni "bekräftar varandra".

Och att TS skulle vara ett troll är otroligt långsökt. Sen är det även rätt osmakligt att kalla henne för ytlig för att hon har helt normala funderingar. Du ser, så fort en person inte 100% tar till sig av dina "råd" går du direkt till attack och klistrar etiketter på dem.

Visst, du och din partner (™) är ju så upplysta och övermänskliga att ni helt bortser från ytliga saker som utseende och bara är kära i varandras själar osv, men för oss vanliga dödliga som du ser ner på funkar det inte alltid riktigt så, utan för oss är även utseende och funderingar kring utseende och fysisk attraktion osv en del av ekvationen. Det gör oss inte till ytliga. Det gör oss till mänskliga.

Så kom ner lite från dina höga hästar är du snäll.

Citat:
Ditt svar till TomatKungen ❤️ Jag orkade inte fortsätta evighetsloopen.

Förstår det. Man hamnar alltid i evighetsloopar när man har med den personen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in