Citat:
Ursprungligen postat av
5-Fatale
Är fullständigt med dig på den, men det är ju - så vitt någon av oss vet - inte en sanning idag. Så... vad var min fråga nu igen?
100% med på den slutsatsen.
Ett bra råd, men ganska bortkastat. HAR jag ingen självrespekt så lär inte din kommentar hjälpa mig att få någon, eftersom den indikerar att jag är en loser som inte redan åtnjuter den. Å andra sidan, om jag redan HAR självrespekt... så, precis lika bortkastat 😊
Din fråga är att du tycker att du har blivit fulare och han snyggare. Och att han har fått en "marknad". Och att när du tog upp detta med honom, så höll han med dig. Och då började du undra om du kanske ska börja "bjuda till mer" för att få ha honom kvar, nu när han är snyggare och du är fulare och han har en "marknad". Och då skrev du denna fråga på FB i forumdelen "relationsakuten" där folk skriver om sina akuta relationsproblem, för att få hjälp.
Och den hjälp jag då ger dig är att
höja dig själv.
1. Träna, ät nyttigt, umgås med bra vänner, ägna dig åt dina hobbies, jobba, rök inte, drick inte alkohol. Så att du mår bra både invärtes och på utsidan. Då får du lättare att bekräfta dig själv! Och detta ger dig även självrespekten jag skrev om att du ska skaffa! Och ditt arbete med dig själv kommer göra att du på köpet framstår som mer attraktiv i din mans ögon!
2. Om han skulle tycka att du inte duger och börjar snegla på "marknaden ", så är det
du som ska byta bort honom. Då är han inte värd att lägga ner din dyrbara tid på. En bra partner sneglar
inte på "marknaden", utan vårdar den kärleksrelation den är i! Och bekräftar sin partner, i synnerhet när partnern tar upp en sådan fråga som du har gjort...