2026-09-25, 23:42
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Är väl aldrig fel att bjuda till lite extra då och då. Så det tycker jag att du borde göra

Håller med, oavsett grundanledning, klart man ska bjuda till lite extra! 👍😊
Citera
2026-09-25, 23:50
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ditt val av forumdel (relationsakuten) som gör att jag tolkar in att du har problem med det du tar upp i din trådstart. Hade du lagt frågeställningen vanliga relations-delen, så hade jag tolkat ditt inlägg som mer "nyfiket frågande" så, sorry!

Aha! Helt enkelt bara jag som inte fattat. Kanske kan en @moderator flytta tråden rätt 😊
Citera
2026-09-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5-Fatale
Är fullständigt med dig på den, men det är ju - så vitt någon av oss vet - inte en sanning idag. Så... vad var min fråga nu igen?

100% med på den slutsatsen.

Ett bra råd, men ganska bortkastat. HAR jag ingen självrespekt så lär inte din kommentar hjälpa mig att få någon, eftersom den indikerar att jag är en loser som inte redan åtnjuter den. Å andra sidan, om jag redan HAR självrespekt... så, precis lika bortkastat 😊

Din fråga är att du tycker att du har blivit fulare och han snyggare. Och att han har fått en "marknad". Och att när du tog upp detta med honom, så höll han med dig. Och då började du undra om du kanske ska börja "bjuda till mer" för att få ha honom kvar, nu när han är snyggare och du är fulare och han har en "marknad". Och då skrev du denna fråga på FB i forumdelen "relationsakuten" där folk skriver om sina akuta relationsproblem, för att få hjälp.

Och den hjälp jag då ger dig är att höja dig själv.
1. Träna, ät nyttigt, umgås med bra vänner, ägna dig åt dina hobbies, jobba, rök inte, drick inte alkohol. Så att du mår bra både invärtes och på utsidan. Då får du lättare att bekräfta dig själv! Och detta ger dig även självrespekten jag skrev om att du ska skaffa! Och ditt arbete med dig själv kommer göra att du på köpet framstår som mer attraktiv i din mans ögon!
2. Om han skulle tycka att du inte duger och börjar snegla på "marknaden ", så är det du som ska byta bort honom. Då är han inte värd att lägga ner din dyrbara tid på. En bra partner sneglar inte på "marknaden", utan vårdar den kärleksrelation den är i! Och bekräftar sin partner, i synnerhet när partnern tar upp en sådan fråga som du har gjort...
Citera
2026-09-25, 23:54
Medlem
Du befinner dig i en ålderskris som de flesta upplever längs livets gång. Fokusera på något vettigare istället.
Citera
2026-09-25, 23:59
Medlem
Citat:
RIKTIGT trött blir jag på att det nu är 3 andra kvinnor (så vitt jag har kunnat bedöma) som nu bedömt att jag är ett troll. Inte en enda man faktiskt - vilket nästan förvånar mig mer, men också gläder 🥰. Så, ni 3 kvinnor, vad är ert problem?

Att jag vågar konfrontera? Att jag vågar vara lite hård? Att jag vågar svara med en sexigt smaskig detalj, Att jag inte bemödar mig om att be om ursäkt. Att jag har tydliga åsikter?

Vad är ert problem?

Jag tror de sett flertalet manliga misogyna skribenter skriva som du gör. Vilket eventuellt får dem att tänka att du är ett misogynt troll som lajvar kvinna av någon orsak. Tex. Att du lajvar kvinna för att legitimera andemeningen i "män åldras som vin och kvinnor åldras som mjölk" och få kvinnor att känna att de därmed borde "bjuda till" till sina män. Så som "du" gör.

Kolla runt lite på forumet , så ser du. Tom. I din egen tråd.
Citera
2026-09-26, 00:02
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?

Egentligen känner jag mig inte så oroad utan är rätt så trygg i det vi har - men ändå, borde jag bjuda till lite extra nu?

Nä det är lugnt, sådär gör speglar alltid med åren. Kör den till tippen och köp en ny.
Citera
2026-09-26, 00:16
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror de sett flertalet manliga misogyna skribenter skriva som du gör. Vilket eventuellt får dem att tänka att du är ett misogynt troll som lajvar kvinna av någon orsak. Tex. Att du lajvar kvinna för att legitimera andemeningen i "män åldras som vin och kvinnor åldras som mjölk" och få kvinnor att känna att de därmed borde "bjuda till" till sina män. Så som "du" gör.

Kolla runt lite på forumet , så ser du. Tom. I din egen tråd.

Så... skulle du tolka mina svar på diverse "misogyna" svar och sexuella förslag ifrån ANDRA i den här tråden som kommandes från någon annan än en "djävligt trött kvinna"? Knappast - om du är läskunnig.

Jag kan inte annat än hänvisa till Madeleine Ahlbrights devis "There is a special place in hell for women who don't help other women". Och uppenbarligen kan en kvinna inte uttrycka explicita åsikter utan att andra kvinnor känner sig föranledda att peka ut dem som troll. Shame on you!!!
Citera
2026-09-26, 00:18
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nä det är lugnt, sådär gör speglar alltid med åren. Kör den till tippen och köp en ny.

Hahaha! Ska anamma den insikten 😄
Citera
2026-09-26, 01:00
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Du befinner dig i en ålderskris som de flesta upplever längs livets gång. Fokusera på något vettigare istället.

Så, om jag förstår dig rätt är relationsfrågor inte vettiga. Upplys mig, vad är alltså vettigt att fokusera på?
Citera
2026-09-26, 01:07
Medlem
Citat:
Så, om jag förstår dig rätt är relationsfrågor inte vettiga. Upplys mig, vad är alltså vettigt att fokusera på?
Det varierar beroende på vem man är men jag får hålla med dig om relationsfrågor lätt tar överhanden.
Menade mest att frågeställningen är högst allmänmänsklig. Och övergående.

Men för mig finns det många saker som försiggår på vår planet som tom jag inser är betydligt viktigare än mina relationer.
Citera
2026-09-26, 01:22
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
... Menade mest att frågeställningen är högst allmänmänsklig. Och övergående.

Men för mig finns det många saker som försiggår på vår planet som tom jag inser är betydligt viktigare än mina relationer.

Jag håller absolut med om den bedömningen. Frågan är väl då om det är fel och/eller lönlöst att ta upp någon som helst fråga som inte ligger överst på priolistan... det verkar vara din åsikt?
Citera
2026-09-26, 01:31
Medlem
Citat:
Jag håller absolut med om den bedömningen. Frågan är väl då om det är fel och/eller lönlöst att ta upp någon som helst fråga som inte ligger överst på priolistan... det verkar vara din såsikt?
Det är helt klart ett problem många upplever. Och visst, värt att prata om. Tycker mer att utseendet betyder föga när det kommer till kärlek. Det finns så många andra parametrar som är betydligt viktigare om man är i ett förhållande och verkligen tycker om någon.

Jag är rätt krass och tycker de flesta ser för jävliga ut men älskar man någon så gör man. Då är hans eller hennes utseende något som kommer på köpet för att man såg ett ljus i en annan människas varelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in