2026-09-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Återigen, jag kan förstå att man är med i en fotbollsförening, en hembygdsförening, en knyppelförening, men ett försäkringsbolag? Det är, för det första, ett försäkringsbolag, vem fan "tror på idén" om ett försäkringsbolag? För det andra; det finns ingen verksamhet. Man varke spelar fotboll, samlar på gamla... hus, eller vad man nu gör i hembygdsföreningar, eller knypplar.

Det jag vill ha sagt är att det inte räcker som förklaring att man "tror på idén". Det krävs en bättre förklaring, och kanske framförallt längre, än så.

Tror på idén om kundägda bolag, inte försäkringsbolag som sådana.

Jag har en vild idé, försök bli invald i LF eller Skandias fullmäktige, stämmoombid i KF eller OK. Var med ett pr, snacka med de andra där och så återkommer du till tråden om ett år och rapporterar?
Senast redigerad av Engineer 2026-09-20 kl. 10:18.
Citera
2026-09-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tror på idén om kundägda bolag, inte försäkringsbolag som sådana. Sen är det ju inte alla i en idrottsförening som själva är aktiva.

Jag har en vild idé, försök bli invald i LF eller Skandias fullmäktige, stämmoombid i KF eller OK. Var med ett pr, snacka med de andra där och så återkommer du till tråden om ett år och rapporterar?

Ja, det är faktiskt en bra idé. Vi får se när nästa period infaller då man kan nominera sig till de där valen.
Citera
2026-09-26, 16:35
Medlem
Tranquility Bass avatar
Att tror på idén om ett kooperativt försäkringsbolag är väl ett lika gott skäl som att man är med i ett parti och tror på idén om en viss politik? Man anser helt enkelt att Folksams affärsidé är bättre än något annat försäkringsbolags och man vill vara med och påverka Folksams utveckling.
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Återigen, jag kan förstå att man är med i en fotbollsförening, en hembygdsförening, en knyppelförening, men ett försäkringsbolag? Det är, för det första, ett försäkringsbolag, vem fan "tror på idén" om ett försäkringsbolag? För det andra; det finns ingen verksamhet. Man varke spelar fotboll, samlar på gamla... hus, eller vad man nu gör i hembygdsföreningar, eller knypplar.

Det jag vill ha sagt är att det inte räcker som förklaring att man "tror på idén". Det krävs en bättre förklaring, och kanske framförallt längre, än så.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in