2026-09-17, 09:22
Medlem
Det var ju det här tekniska strulet med en massa röster som fick mig att reagera.
Citera
2026-09-17, 09:24
Medlem
Självklart valet stämmer, kanske några röster är felräknade men det kommer korrigeras senare.
Citera
2026-09-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Det 6615:de distriktet som räknades stack ut i mängden igår.
V - 2702
S - 3038
MP - 473
C - 363
Totalt röd-gröna - 6576

L - 250
KD - 235
M - 957
SD - 688
Totalt blå-gula - 2130

+ 4446 för de röd-gröna, överlägset skevaste distriktet som räknades igår. Måste varit ett uppsamlingsområde i någon riktigt mörk förort.

Röd-gröna leder nu med 42 374 röster med sex distrikt kvar att räkna.
Låter som att du har tolkat något fel, för det största distriktet har 2309 röstberättigade.
Citera
2026-09-17, 09:30
Medlem
Galejans avatar
Der är mycket prat om landsförräderi hit och dit på Flashback bara för att man inte håller på Ukraina i Ukrainakonflikten men jag skulle faktiskt säga att det är ännu värre att hålla på och sprida sådan här desinformation gång på gång. Att valen skulle vara riggade, ”är det inte väl många invandrare som rösträknar” osv. Det här undergräver trovärdigheten för den demokratiska processen och sprider konspirationsteorier som på sikt är systemhotande. Är det något som är landsförräderi så är det att återkommande ventilera sitt missnöje över att den egna sidan inte vann genom att beskylla den andra sidan för valfusk. Det är heller inte första valet detta sker. Det har varit återkommande de senaste fyra-fem valen att gapa om ”mystiska strömavbrott” och ”planerade tekniska haverier”.
Senast redigerad av Galejan 2026-09-17 kl. 09:33.
Citera
2026-09-17, 09:35
Medlem
stilichos avatar
Det är ju bara jämnt mellan blocken för att Centerpartiet numera räknas till vänsterblocket trots att det för bara några år sedan var en del av högerblocket. Om du flyttar tillbaka Centerpartiet till högersidan så blir det en stor majoritet för höger och inte alls särskilt jämnt.

Frågan du bör ställa dig är därför varför Centern flyttat vänsterut? Kan det vara för att politikerna faktiskt vill ha jämna och dramatiska val? Kan det vara att de känner sig viktiga då och väljarna kan luras att tro att valet faktiskt är avgörande för deras framtid?
Citera
2026-09-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Låter som att du har tolkat något fel, för det största distriktet har 2309 röstberättigade.

Nej. Malmö Östra uppsamlingsdistrikt har till exempel 3 689 röster räknade.
Citera
2026-09-17, 09:44
Medlem
heliotrops avatar
Jag tror det har fuskats ordentligt ute i våra "utsatta områden".
Citera
2026-09-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Nej. Malmö Östra uppsamlingsdistrikt har till exempel 3 689 röster räknade.
Ok, se på fan. De fanns inte med i listan jag hittade.
Citera
2026-09-17, 09:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Jag tror snarare att det var riggat förra gången. Alla SD-röster räknades två gånger i flera valdistrikt. Fråga mig inte hur jag vet det.

Citera
2026-09-17, 09:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Men plebejerna fortsätter att slita och knåpa på. Det kanske blir bättre snart!

Har du fortfarande tillit till myndigheterna och staten i denna fråga?
Litar du på dem?

Vad sägs om att du presenterar bevis för det du påstår?
Citera
2026-09-17, 09:58
Medlem
Citat:
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Men plebejerna fortsätter att slita och knåpa på. Det kanske blir bättre snart!

Har du fortfarande tillit till myndigheterna och staten i denna fråga?
Litar du på dem?

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det gick ner från 33,000 till 24,000 i skillnad när de började räkna utlandsröster, sen pang upp till 44,000 i skillnad med ett hundratal valdistrik kvar att räkna.

Så plötsligt hittade de 20,000 utlandsröster som alla röstade på det rödgröna helvetet.

Tror vi på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Självklart, inte skulle väl vänstern och media ljuga för folket?

"När inte mitt parti vinner, då är det fusk!"

Ni låter precis som Trumpf. Hur sorgliga kan man bli?

Man har lika mycket tillit till myndigheter idag som förr. Är man konspirationsteoretiker får man vara det. Fritt land och allt det där. Tur att ni bara sitter bakom skärmar och runkar istället för att faktiskt göra ngt som att storma regeringen eller annat idiotiskt.
Citera
2026-09-17, 10:10
Medlem
triptykens avatar
Det är ju litet av en blandad fråga.

Tror jag att valresultatet är nån form av fusk? Nej.
Tror jag att du kommer slita som vanligt vem som än vinner? Yup. Att det finns en politikerklass som isolerar sig mer och mer från oss andra? Jajamän
Att ekonomin och samhällssystemet som är grundproblemet försvaras av den parlamentariska teatern och inget partis ledarskikt har tillräckligt med incitament att göra sig av med handen som göder dom? Självklart.

Så varför lägga tid på att rigga ett val? Det är bara slöseri med tid, pengar och säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in