Citat:
Ursprungligen postat av
Homofilen
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.
Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.
Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.
Men plebejerna fortsätter att slita och knåpa på. Det kanske blir bättre snart!
Har du fortfarande tillit till myndigheterna och staten i denna fråga?
Litar du på dem?
Du är en av många som tyvärr hemfaller åt uppfattningen att om demokratin inte är perfekt så kan den lika gärna kasseras. Demokrati innebär per definition att 49,5 personer bestämmer över 48,9 personer, så att säga. Och att de som tvingas se andra bestämma över sig känner missnöje. Men det är villkoret för att få vara med att leka. Tror jag att dessa spelregler sköts på ett bra sätt? Ja, det gör jag. Innebär det att jag är nöjd med valresultatet? Nej, det är jag inte. Men jag är ingen dålig förlorare som gråter över att jag inte fick som jag vill. Och jag vill verkligen inte avskaffa demokratin därför att de gångna fyra åren fick jag som jag ville, i alla fall i regeringsfrågan. You win some, you lose some. Sluta vara ett tjurigt barn.