2026-09-17, 10:11
Medlem
Så du ifrågasätter demokratin. Alltid spännande. Brukar vara obildade korkakallar som har dessa åsikter. Givetvis är just du ingen sådan... Givetvis är din åsikt så viktig att du känner att du måste starta en tråd. Men du är inte korkad anser jag. Fniss...

Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Men plebejerna fortsätter att slita och knåpa på. Det kanske blir bättre snart!

Har du fortfarande tillit till myndigheterna och staten i denna fråga?
Litar du på dem?
Citera
2026-09-17, 10:11
Medlem
Citat:
Det var droppen denna gången när jag såg 173 / 176 eller vad resultatet nu blev. Alldeles för jämnt varje gång.

Det är ett skådespel för Kreti och Pleti. Likt en Idoltävling arrangerad för att hålla oss hypnotiserade och ge oss någon känsla av progression och förändring.

Självklart är detta riggat och inget man kan lita på. Det finns ingen som helst garanti för att din röst inte hamnar i en soptunna.

Litar du på dem?

Man kanske ska bli sån lirare som har hand om rösterna och fixar lite själv nästa gång
Citera
2026-09-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det gick ner från 33,000 till 24,000 i skillnad när de började räkna utlandsröster, sen pang upp till 44,000 i skillnad med ett hundratal valdistrik kvar att räkna.

Så plötsligt hittade de 20,000 utlandsröster som alla röstade på det rödgröna helvetet.

Tror vi på det?

Fast det går väl inte att se vad som är utlandsröster och vad som är sena förtidsröster när de är räknade. Utlandsröster räknas ju till valdistrikten för de utflyttades senaste folkbokföringsadress i Sverige.
Citera
2026-09-17, 10:22
Avslutad
Ta en titt på länder där valfusk sker på riktigt. Där är det inte jättejämnt, välbevakat, utdragna talmansrundor och maktdelning mellan 4 olika partier.

Resultatet i detta val är ju inte enhälligt positivt för något parti, så vilka partier skulle ligga bakom fusket? Sossarna som gjort sitt sämsta val i modern tid och måste förhandla med 2 partier man helst inte vill se i regeringen alls? Moderaterna som förlorar makten?
Senast redigerad av BrotherClark 2026-09-17 kl. 10:25.
Citera
2026-09-17, 10:26
Medlem
Balisers avatar
Citat:

Litar du på dem?
Du är en av många som tyvärr hemfaller åt uppfattningen att om demokratin inte är perfekt så kan den lika gärna kasseras. Demokrati innebär per definition att 49,5 personer bestämmer över 48,9 personer, så att säga. Och att de som tvingas se andra bestämma över sig känner missnöje. Men det är villkoret för att få vara med att leka. Tror jag att dessa spelregler sköts på ett bra sätt? Ja, det gör jag. Innebär det att jag är nöjd med valresultatet? Nej, det är jag inte. Men jag är ingen dålig förlorare som gråter över att jag inte fick som jag vill. Och jag vill verkligen inte avskaffa demokratin därför att de gångna fyra åren fick jag som jag ville, i alla fall i regeringsfrågan. You win some, you lose some. Sluta vara ett tjurigt barn.
Citera
2026-09-17, 10:31
Medlem
Det stämmer nog , men jag tror dom planerat utgången tillsammans.
Dvs full manipulerat trams prat innan.
Citera
2026-09-17, 10:42
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
"När inte mitt parti vinner, då är det fusk!"

Ni låter precis som Trumpf. Hur sorgliga kan man bli?

Man har lika mycket tillit till myndigheter idag som förr. Är man konspirationsteoretiker får man vara det. Fritt land och allt det där. Tur att ni bara sitter bakom skärmar och runkar istället för att faktiskt göra ngt som att storma regeringen eller annat idiotiskt.
Det är ju ju jävligt lätt när ca 80% av svenska folket avgudar våra falska politiker och media. Svenska folket är så jävla hjärntvättade sedan barnsben, dom klarar inte av att tänka själva.
Det är nästan så folket behöver en bruksanvisning för att knyta skorna, ungdomar idag kan inte ens den analoga klockan så politikerna vill införa digitala klockor överallt.

Sverige är förlorat sedan länge.
Citera
2026-09-17, 10:45
Medlem
Citat:

Litar du på dem?

Helt klart riggat... ska tydligen varit organiserat. Grupper ska ha blivit tillsagda vad dom ska rösta på i vissa områden eller uppskrämda att "röstar du inte på detta kommer dom skicka hem dig".. en del kan inte ens svenska och kan ingenting om svensk politik eller val.
Citera
2026-09-17, 10:49
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
"När inte mitt parti vinner, då är det fusk!"

Ni låter precis som Trumpf. Hur sorgliga kan man bli?

Man har lika mycket tillit till myndigheter idag som förr. Är man konspirationsteoretiker får man vara det. Fritt land och allt det där. Tur att ni bara sitter bakom skärmar och runkar istället för att faktiskt göra ngt som att storma regeringen eller annat idiotiskt.

Är du biased? Hillary Clinton talar än i dag om att rysk påverkan och andra faktorer gjorde att Trump vann 2016. För en opartisk person låter det precis som Trump och Clinton.

Om de rödgröna hade fuskat, skulle S givetvis inte ha gjort sitt sämsta val på över 100 år, och de rödgröna skulle ha tagit en jordskredsseger. Resultatet säger något annat.
Citera
2026-09-17, 10:59
Medlem
Den dagen som man använder EN valsedel för samtliga partier, och sen en dator som direkt registrerar rösten. Den dagen kommer vi se om det här stämmer.
Man kan ju räkna upp antalet röster för vänstersidan med antalet invandrare som kommer, minus dom som inte går och röstar då såklart.
(Att den kan registreras även när den ligger kvar i kuvertet, inte synligt för den som hanterar rösten, men för datorn).
Citera
2026-09-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Är du biased? Hillary Clinton talar än i dag om att rysk påverkan och andra faktorer gjorde att Trump vann 2016. För en opartisk person låter det precis som Trump och Clinton.

Om de rödgröna hade fuskat, skulle S givetvis inte ha gjort sitt sämsta val på över 100 år, och de rödgröna skulle ha tagit en jordskredsseger. Resultatet säger något annat.

Eller så var det precis så de gjorde, eftersom att S fortfarande har 28% och är största partiet, med överlägset mest inflytande. Flytta över lite till V och MP så är det klart.
Citera
2026-09-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är just precis - exakt - vad det är.
Med Jimmy Åkesson i huvudrollen fram tills nyligen.Han spelar en dödsknarkarrasist men hans egentliga uppgift var att samla de destruktiva krafterna inom svenska väljarkåren på ett ställe för att senare splittra på dem lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in