Citat:
Ursprungligen postat av
Aleit77
Jag har läst regeln om inlägg ang självmord så detta är inte något som handlar om hur eller liknande. Utan jag gjorde ett försök, impulsivt för drygt en vecka sedan, hamnade i respirator, det första som hände när jag vaknade var att jag började gråta blev arg ledsen besviken för jag vaknade. Vet inte hur vanligt det är, har det hänt andra? Just nu är det det ända jag kan tänka på att jag måste ha en väg ut, tabletterna jag sparat ihop är nu slut och nu har jag typ panik för att jag inte har en backup utväg ifall att för jag är för feg för att skära mig och sånt. Förstår jag låter helt psyko men skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter inom detta. Kommer jag kunna sluta vara besatt av tanken på denna utväg jag vet inte ens riktigt varför jag skriver här är beredd på en massa elaka kommentarer men kanske där är någon som har något vettigt att dela med sig av. Går också bra att skriva till mig privat.
Hej,
Jag vet inte vad du går igenom eller hur du känner, men jag kan av egen erfarenhet säga att det finns hjälp att få. Ge inte upp!
Det fanns en anledning, om inte flera, till att du "misslyckades" . Ta den chansen och sök hjälp och kom på fötter igen. Gör det du behöver för att ta dig igenom detta, vad som helst så länge det inte skadar någon annan eller dig själv.
Oavsett hur tungt eller svårt det kan kännas just nu, så finns det en ljusning bortom horisonten, du kan bara inte se den än. Jag vet inte vad du anser om Bibeln, men personligen har den gett mig en helt ny syn på livet och den har även hjälpt mig ifrån tabletter och missbruk av diverse.
Snälla, GE ALDRIG UPP!
Var rädd om dig och som sagt, det kommer att bli bättre bara du tar den tid du behöver, om så bara en minut i taget, se till att sysselsätta dig med något, lyssna på musik, gå en promenad, skriv av dig här på Flashen eller vad som helst som kan få tiden att gå. Ju längre tiden går, desto mer bleknar minnena och ärren av det du varit med om.
Något som var min absoluta räddning i unga år var att jag skaffade mig en hund. Jag fick rutiner, sällskap, motion och en massa annat som gjorde att jag inte hade tid att tänka och fundera en massa på att vara eller att icke vara.
Hoppas att det löser sig för dig