2026-09-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det finns många liberalkonservativa ledarna internationellt som står för låga skatter och stram invandring. T.ex. Javier Milei, Margaret Thatcher och Nayib Bukele.

Thatcher var en konservativ nationalist som gillade Milton Friedman. Hon körsbäsrplockade lite avreglering här och nedmontering av det offentliga där. Det är inte nyliberalism.

Milei är Trumpist, dvs batonghöger.

Bara för att Nayib Bukeletycker det är gött med bitcoin betyder inte det att han är nyliberal. Han auktoritär batonghöger:

"Between March 21 and April 11, the Ombudsperson’s Office preliminary documented 343 complaints, including 102 about arbitrary detention or excessive use of force. There were other complaints of lack of access to health care at containment centers and to Covid-19 tests.

The Supreme Court, on March 26, ordered the release of three people who had been detained four days earlier while buying food and medicine at a market in Jiquilisco. The police provided no explanation for the arrests, held them during the first three days without food in a police station, then moved them to a containment center. The court stated that “hundreds of people” had been similarly detained and that “under no circumstance should police stations be used for detention, not even for a short period."

https://www.hrw.org/news/2020/04/15/el-salvador-police-abuses-covid-19-response
Citera
2026-09-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Stämmer bra:
Ni libtards har ingen gemenskap med varandra. Det ligger inbyggt i ideologin själv. Det är därför ni måste ha yttre fiender för att hålla ihop.

Vem pratar du med?
Citera
2026-09-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Knappast, hon ville troligtvis inte jobba med politik och då tyckte det var bra att plocka hem ett stort arvode. Hon verkade inte pigg på uppdraget sedan hon har gjort annat utanför politiken, och sedan kanske hon inte alls hade det pansaret man behöver som politiker.
Exakt. Hatt är nog den första under mitt långa liv som gått från en chefspost i ”näringslivet” (LRF) till en chefspost i politiken. Det vanliga är den motsatta resan och Hatt insåg snart att hon hade gjort en stor blunder. Det är tusen gånger bättre att vara VD i näringslivet än att vara partiledare för ett riksdagsparti.
Citera
2026-09-21, 22:25
Medlem
Citat:
Det är som en farsot.

Har sett att forskningen kring hur dessa hjärnor fungerar/ skadats gått framåt vid Finspångs Rättspsykiatriska Forskningsinstitut. Tillsist hänger de kanske upp sig på rätt saker.

Vilken forskning?
Citera
2026-09-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Hon ville inte jobba med politik? Mycket märkligt att hon gjorde det under så många år då. Om hon inte hade pansaret så är det ju märkligt att hon var minister flera gånger om och andre vice ordf i Centern i 4 år.

Du kanske skulle läsa på istället för att spotta ur dig åsikter utan underlag?
Vaaaa? Tror du på allvar att jag inte vet det. Det vet väl alla????? Men hon ville troligtvis inte tillbaka.
Citera
2026-09-21, 22:35
Medlem
Citat:
Jag ser som nationalist värdet i straffrabatter. Dock inte för grova brott, så lagen behöver modifieras (ej tas bort).

Det är orättvist om straffet för 100 snatterier är samma som för 1 grov våldtäkt, tex.

Jag tänker tvärt om. Om du har blivit ertappad med hundratals snatterier så är du orehabiliterbart avskum. En sådan person har förbrukat sitt existensberättigande och borde bara avrättas.
Citera
2026-09-21, 22:37
Medlem
Citat:
Vaaaa? Tror du på allvar att jag inte vet det. Det vet väl alla????? Men hon ville troligtvis inte tillbaka.
Konstigt att du trodde att hon inte hade pansaret för att vara en ledande politiker om du visste att hon varit minister och andre vice ordförande i C i flera år.
Citera
2026-09-21, 22:37
Medlem
Citat:

Så alla (inklusive du) vet alltså att Hatt har en över 20 år lång politisk karriär bakom sig, som inkluderar bl. a. uppdrag som statstråd, andre vice partiledare i C, och president för Nordiska Centerungdomens förbund, men förutom att du vet detta så vet du även att hon inte "har pansaret man behöver" som politiker?
Citera
2026-09-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Jag tänker tvärt om. Om du har blivit ertappad med hundratals snatterier så är du orehabiliterbart avskum. En sådan person har förbrukat sitt existensberättigande och borde bara avrättas.

Nej, en person som snattat 100 ggr bör inte avrättas pga av att hen "förbrukat sig existensberättigande", lol.
Citera
2026-09-21, 22:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Straffskalor kan förstås diskuteras.

Poängen är att jag finner det lämpligt att olika brott ger olika straff, och att somliga brott är betydligt mer ringa än andra (även vid flera brott av ringa art).

Dock OT i sig. Det jag framförde var att C inte är vänster pga att de inte håller med Sd om mängdrabatter. Det kan finnas olika skäl till en skepticism i sakfrågor, varav liberalism kan vara en.
Citera
2026-09-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Så alla (inklusive du) vet alltså att Hatt har en över 20 år lång politisk karriär bakom sig, som inkluderar bl. a. uppdrag som statstråd, andre vice partiledare i C, och president för Nordiska Centerungdomens förbund, men förutom att du vet detta så vet du även att hon inte "har pansaret man behöver" som politiker?

Suck, nej egentligen tror jag inte ALLA vet det. Vilken överraskning. Några mera djupa insikter??
Citera
2026-09-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Vad säger du "nej" till, lol?

Har du svag läsförståelse, eller?
Centern var en av fyra aktörerna som avvecklade Ringhal och försvagade elförsörjning av södra sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in