Citat:
Ursprungligen postat av
Bulkot87
Jag tror det är för att distansiera sig från alla obehagliga blåsta män som drar åt höger eller SD. Läs inlägg här på Flashback från män t ex. Avskräcker vilken kvinna som helst. Sättet dessa män vill få kvinnor att rösta SD eller högerpartierna är skrattretande. 😅 Så stört!
SD och höger har helt enkelt blivit synonymt med blåsta känslokalla idioter.
I egenskap av att vara kvinna får jag nog sätta mig emot dig här.
Citat:
Ursprungligen postat av
annacondanna
Vänstern är bra på att marknadsföra sig till unga kvinnor. Sen har de ju Zara Larsson…
Kvinnor verkar tro på att allt ska vara gratis och att den som betalar är de som tjänare mer. När ni bli äldre och är de som tjänar mer kommer de inte känna sak.
Detta ligger det absolut något i, jag har sett flera influencers som öppet uppmanar sina följare till att rösta rött. Att man kan basera sin röst på vad en helt okänd person anser är rätt i en tio sekunder lång reel är utom mitt förstånd, men, tyvärr tror jag att du har rätt.
Fast nej, jag som ung kvinna är både glad och stolt över att försörja mig själv. Jag drar in strax under 50k i månaden, skattar och gör rätt för mig, och kan faktiskt känna att jag förtjänar det jag köper. Den känslan slår alla bidrag i världen. Jag är inte emot bidrag,
men - det ska inte vara annat än en tillfällig lösning för den som behöver hjälp att komma på fötter. Inte en permanent lösning för den som är lat.