2026-09-12, 20:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
V är lite mer omhändertagande och H lite mer hårdhänta.
Citera
2026-09-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkot87
Jag tror det är för att distansiera sig från alla obehagliga blåsta män som drar åt höger eller SD. Läs inlägg här på Flashback från män t ex. Avskräcker vilken kvinna som helst. Sättet dessa män vill få kvinnor att rösta SD eller högerpartierna är skrattretande. 😅 Så stört!
SD och höger har helt enkelt blivit synonymt med blåsta känslokalla idioter.

+1 på det.
Citera
2026-09-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför är det konstigt om så många unga män röstar på extremhögern?
Det gör de inte. Enligt färska opinionsundersökningar röstar de flesta nu vänster.
Citera
2026-09-12, 20:21
Medlem
Vänstern är bra på att marknadsföra sig till unga kvinnor. Sen har de ju Zara Larsson…

Kvinnor verkar tro på att allt ska vara gratis och att den som betalar är de som tjänare mer. När ni bli äldre och är de som tjänar mer kommer de inte känna sak.
Citera
2026-09-12, 20:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Högerväljare vill sänka skatten och få än högre standard trots miljö- och klimatkatastroferna. Det är för osympatiskt för många.
Citera
2026-09-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avfoering
Jag är en gammal man som tydligen tänker som unga kvinnor.

Det beror på att du gått i barndom.
Citera
2026-09-12, 20:26
Medlem
De flesta väljare är väldigt enkla:

Om du bryr dig om miljön röstar du på miljöpartiet
Om du är ”medmänsklig” röstar du på V eller S
Om du värderar pengar högst så röstar du på M
Om du ogillar jobbiga babbar röstar du på SD

Osv osv osv….

Jag tror inte kvinnor tänker ens 1 sekund på konsekvenserna av denna ”medmänsklighet” som V och S driver igenom. Att plundra etniska svenskar och dela ut pengarna till illojala och korrupta invandrare som tycker svenskor är horor. Det slår garanterat tillbaka.

Att svenskor har haft det så pass bra i Sverige till skillnad från kvinnor i andra länder är knappast tack vare MENA-invandrare. Tvärtom, och nu ökar kvinnorna på MENAs inflytande i Sverige.

Men jag tror att kvinnors röster på dessa vänsterpartier beror på:
- Kvinnor tilltalas mer av deras profilering ”medmänsklighet”
- Kvinnor påverkas lättare av grupptryck, och är mer rädda för att inte passa in. Man vågar inte rösta SD även om man ens håller med. Vad ska Berit och Märta på jobbet tycka? Att vara Sverigedemokrat är ju hemskt!
Citera
2026-09-12, 20:26
Medlem
löls avatar
Kvinnor är lättmanipulerade 🤷
Och vill stå rätt till på moralkompasset, på så sätt slippa konflikter och obehag.
Samt vara andra till lags.

Ingen raketforskning.

Stackars människor 😂😂
Senast redigerad av löl 2026-09-12 kl. 20:31.
Citera
2026-09-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkot87
Jag tror det är för att distansiera sig från alla obehagliga blåsta män som drar åt höger eller SD. Läs inlägg här på Flashback från män t ex. Avskräcker vilken kvinna som helst. Sättet dessa män vill få kvinnor att rösta SD eller högerpartierna är skrattretande. 😅 Så stört!
SD och höger har helt enkelt blivit synonymt med blåsta känslokalla idioter.
I egenskap av att vara kvinna får jag nog sätta mig emot dig här.

Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Vänstern är bra på att marknadsföra sig till unga kvinnor. Sen har de ju Zara Larsson…

Kvinnor verkar tro på att allt ska vara gratis och att den som betalar är de som tjänare mer. När ni bli äldre och är de som tjänar mer kommer de inte känna sak.
Detta ligger det absolut något i, jag har sett flera influencers som öppet uppmanar sina följare till att rösta rött. Att man kan basera sin röst på vad en helt okänd person anser är rätt i en tio sekunder lång reel är utom mitt förstånd, men, tyvärr tror jag att du har rätt.

Fast nej, jag som ung kvinna är både glad och stolt över att försörja mig själv. Jag drar in strax under 50k i månaden, skattar och gör rätt för mig, och kan faktiskt känna att jag förtjänar det jag köper. Den känslan slår alla bidrag i världen. Jag är inte emot bidrag, men - det ska inte vara annat än en tillfällig lösning för den som behöver hjälp att komma på fötter. Inte en permanent lösning för den som är lat.
Citera
2026-09-12, 20:33
Medlem
För att dom vill ha råd att skaffa barn.
Citera
2026-09-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Högerväljare vill sänka skatten och få än högre standard trots miljö- och klimatkatastroferna. Det är för osympatiskt för många.
Det är definitivt en viktig poäng. Högerpolitiken prioriterar ner eller till och med bort sakfrågor som för vissa är alldeles för viktiga rent moraliskt. Säg familjerna som vi redan släppt in i det svenska samhället, men som inte gör rätt för sig här. Det skriker inte medmänsklighet att tvinga dessa människor till att packa väskan, i synnerhet inte om oskyldiga barn är inblandade. Dock tror jag att högerpolitiken är den mest medmänskliga ur det längre perspektivet. Att ställa krav först och välkomna sedan bygger upp för en bättre framtid för dessa människor, eftersom det i sig motverkar segregation. Detsamma gäller miljöpolitiken, där högern prioriterar kärnkraft för att säkra framtiden snarare än att agera akut.
Citera
2026-09-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna

Det låter väldigt förenklat det du skriver men är absolut rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in