2026-09-13, 18:26
Medlem
Är helt övertygad om att det redan görs. De är helt jävla galna i att kartlägga oss alla.
Citera
2026-09-13, 19:07
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag lät Grok läsa igenom en användares alla inlägg och analysera om den personen led av mental ohälsa.

Grok läste igenom allt men han kunde inte riktigt svara på hur personens mentala hälsa var.
Det var som han ville säga att personen var ett totalt psykfall, men det verkar som Grok har nån spärr att han inte får svara på sånt.

Haha, om det är så här som AI används så är det inte konstigt att det får dåligt rykte. ”AIn jag använde sa inte det jag hoppades på men jag tror att den ändå menade det, fast den inte får säga det”. Grattis till din kognitiva slutledningsförmåga, du kommer gå långt!
Citera
2026-09-13, 19:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Haha, om det är så här som AI används så är det inte konstigt att det får dåligt rykte. ”AIn jag använde sa inte det jag hoppades på men jag tror att den ändå menade det, fast den inte får säga det”. Grattis till din kognitiva slutledningsförmåga, du kommer gå långt!
Nej, Grok gav en lång analys av användaren och hans inlägg, men Grok ville inte säga direkt om användareren led eller inte led av mental ohälsa så jag drog ingen slutsats alls av svaret.
Citera
2026-09-13, 23:06
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Även om du bara skriver här, om AI får tag på IP-nummer (alla använder inte VPN) så borde AI:s jobb väl bli mycket enklare?

Jag tror att om någon VERKLIGEN vill hitta dig, så kan de göra det.

Hur får "AI" tag i mitt IP nummer genom en server dom inte har tillgång till?
Citera
2026-09-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Hur får "AI" tag i mitt IP nummer genom en server dom inte har tillgång till?

Hur vet du at AI inte har tillgång?
Citera
2026-09-14, 10:53
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Hur vet du at AI inte har tillgång?

Menar du att FB släpper användarens IP:n till dom som frågar eller att AI är allsmäktigt och kommit in överallt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in