2026-09-12, 02:31
Medlem
tramsebyxans avatar
Med en hundnos, såklart.
Citera
2026-09-12, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Runt 3 miljoner skulle jag tippa?
Grossist priser på amfetamin är billigt som fan, skulle aldrig kunna tänka mig att någon som hämtar mängder över 10 kilon ger mer än 15k per kg.
Citera
2026-09-12, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Jag har insyn i ärendet och kan bekräfta att gömman delvis kommer från denna skattkarta som finns på bild i ett tidigare ärende i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-frias-efter-misstankar-om-utsmugglad-karta

Dom tröttnade på att gräva överallt och lade skiten i planteringskassar.

Skämt å sido, men det är så dumt att det faktiskt skulle kunna vara dessa båda bröder.
Citera
2026-09-12, 07:21
Medlem
Tippar på mjöl eller annan skojaraubstans
Citera
2026-09-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysontime
Känns det inte lite underligt att dom redan häktats två personer eller var dessa redan häktade och kunde knytas till detta bara?

Polisen spanade nog på platsen tills det dök upp någon.

Hade varit underhållande att se när de blev tagna...
Citera
2026-09-12, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag uppskattar ärlighet. Därför tänker jag erkänna att själv hade jag försökt hitta någon köpare om jag hittade detta. Pengar är ju ändå pengar.
Fast jag kan ju inte säga att den som golade gjorde fel.
Amfetamin sprids i samhället på ett sätt som gör att lidandet hos människor med beroendeproblematik förlängs. Med detta i åtanke, hur sjuk är man då inte om man tycker att golaren gjorde fel och rentav borde dö? Tvärtom borde han ha medalj som inte gjorde som jag hade gjort, utan gjorde det som är bäst för världen. Förhindrade att 18 kilo knark spreds.

Nu kommer knark bli en aning dyrare. Man kommer få en aning mindre för sina pengar. Någon kommer inte få tag på knark alls i några dar. Det betyder att de som vill sluta knarka men inte har lyckats ännu, får en lite bättre chans att nå sitt livsmål. Det tycker jag är vackert.

Knark kommer inte att bli en aning dyrare pga ett beslag på ynkliga 18 kg. Är du helt verklighetsfrånvänd eller bara lättlurad?
Citera
2026-09-12, 10:18
Medlem
Lisamfetamin omvandlas till dexamfetamin. Dexamfetamin som skrivs ut saknar levoamfetamin som finns i gatutjack.
Citera
2026-09-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är märkligt att polisen väljer att gå ut med denna infon för de måste väl inse vilken hotbild dessa arbetare nu har mot sig...
Och den ev hotbilden hade ju kommit fram senare iaf. I ett kommande åtal hade såklart de misstänkta/åtalade varit tvugna att få reda på hur deras amfetamin hade hittats. Visst, man kan säkert sekretessmarkera namnen på de som fann skiten och slog larm. Men det är väl inte så att man namnger dem nu heller.
Citera
2026-09-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Grossist priser på amfetamin är billigt som fan, skulle aldrig kunna tänka mig att någon som hämtar mängder över 10 kilon ger mer än 15k per kg.

Du är helt rätt på det 2020 låg 10kg på 18-22k. Ca 9-12k för + 500
Senast redigerad av brasnyggman 2026-09-12 kl. 12:25.
Citera
2026-09-12, 15:10
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellpoShell
En kommunal skötselarbetare skulle byta bevattningssäckar vid nyplanterade träd i Hyllie på torsdagen när han hittade 18 vakuumförpackade paket. Paketen vägde omkring ett kilo styck och misstänks innehålla amfetamin.

Efter fyndet vidtog polisen "åtgärder” som gjorde att två män kunde gripas och anhållas idag.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/uppgifter-stort-knarkfynd-i-plantering-i-hyllie-hittades-av-en-slump/

Den aktuella platsen bör vara precis söder om hundrastplatsen närheten av Hyllie IP (Hyllie Gårds väg), 55.563272156672284, 12.962847764191594
Jävla hundar. Säkert importdjur.
Citera
2026-09-12, 17:43
Medlem
Varför gissar polisen amfetamin..?
Och 2 häktade per omgående.. Något känns underligt?
Citera
2026-09-12, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Varför gissar polisen amfetamin..?
Och 2 häktade per omgående.. Något känns underligt?

De flesta poliser i Malmö känner igen smaken av tjack från sina egna efterfester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in