2026-09-11, 20:17
Medlem
Känns det inte lite underligt att dom redan häktats två personer eller var dessa redan häktade och kunde knytas till detta bara?
Citera
2026-09-11, 20:36
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Så du skulle gå efter parkarbetaren? Inte miffot som gömde skiten där så dåligt? Konstigt.

Klipp båda. Blatten som gömde det för dåligt, och svennen som ska leka Bror Duktig och ringa snuten.

Bara klipp dem. Klarar inte av någon av sorterna.
Citera
2026-09-11, 20:38
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysontime
Känns det inte lite underligt att dom redan häktats två personer eller var dessa redan häktade och kunde knytas till detta bara?

De lät det väl ligga, eller inte, och bara inväntade att svettiga muslimer skulle komma och börja rota efter det. Enkelt byte för töntarna i blått. Men rätt åt blattarna.
Citera
2026-09-11, 20:52
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Klipp båda. Blatten som gömde det för dåligt, och svennen som ska leka Bror Duktig och ringa snuten.

Så tuff du är då.

"Bara klipp dem."

Absolut, om man är dum i hela huvudet.

Din sort verkar inte direkt vara avelsmaterial i något som helst land. Men det vet du väl redan?
Citera
2026-09-11, 20:56
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Så tuff du är då.

"Bara klipp dem."

Absolut, om man är dum i hela huvudet.

Din sort verkar inte direkt vara avelsmaterial i något som helst land. Men det vet du väl redan?

Går du ut på stan och ser vilka fetton, dvärgar, mongon och annat pack som har barn så inser du snabbt att dagarna då eliten var dem som skaffade barn är långt försvunna. Numera är det flest oduglingar som föder barn. Sällan jag ser småbarnsfäder med genuint bra genetik.

Jävligt skrämmande och skämmigt överlag. Usch för att vara människa, och usch för att föra svaghet vidare. Kan vi rösta för steriliseringen av alla som inte springer milen under typ 45 min, och alla som är under 185 cm?

Dåliga gener är för vanliga. Usch, usch! USCH!
Citera
2026-09-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Jag har insyn i ärendet och kan bekräfta att gömman delvis kommer från denna skattkarta som finns på bild i ett tidigare ärende i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-frias-efter-misstankar-om-utsmugglad-karta

Förklara gärna tiden mellan alla år som gått,

Normalt så vattnas såna där kassas 1 gång i månaden om det behövs, insyn????
Citera
2026-09-11, 23:53
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Förklara gärna tiden mellan alla år som gått,

Normalt så vattnas såna där kassas 1 gång i månaden om det behövs, insyn????

Kan du översätta för alla oss som inte har blattegener?
Citera
2026-09-12, 00:11
Medlem
Citat:
Kan du översätta för alla oss som inte har blattegener?

Vad är det som ska översättas?

Följer man med i trådens början och läser länkarna så hänger inte tidsspannet ihop,

Nyplanterade träd med bevattningskassar (bild i länk) kassen fylls på rätt ofta vid
torra perioder.
Parkförvaltning (vaktmästare/trädgårdsmästare eller liknande) sköter den biten
och gör fyndet nyligen men den med insyn hänvisar till en historia sen omkring
8-9 år sedan och skriver att det är en del av ett parti från det. I den gamla historien
är det bekräftat att det rörde sig om ett parti kokain, och här i det nya fyndet så rör
det sig "troligen" amfetamin.

Och jag bad att den med "insyn" skulle förklara det lite bättre.
Citera
2026-09-12, 00:53
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Vad är det som ska översättas?

Följer man med i trådens början och läser länkarna så hänger inte tidsspannet ihop,

Nyplanterade träd med bevattningskassar (bild i länk) kassen fylls på rätt ofta vid
torra perioder.
Parkförvaltning (vaktmästare/trädgårdsmästare eller liknande) sköter den biten
och gör fyndet nyligen men den med insyn hänvisar till en historia sen omkring
8-9 år sedan och skriver att det är en del av ett parti från det. I den gamla historien
är det bekräftat att det rörde sig om ett parti kokain, och här i det nya fyndet så rör
det sig "troligen" amfetamin.

Och jag bad att den med "insyn" skulle förklara det lite bättre.

Så bra att du har läst på om det här. Då kan kanske du som insatt berätta varför just parkarbetaren ska dödas?
Citera
2026-09-12, 01:34
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellpoShell
En kommunal skötselarbetare skulle byta bevattningssäckar vid nyplanterade träd i Hyllie på torsdagen när han hittade 18 vakuumförpackade paket. Paketen vägde omkring ett kilo styck och misstänks innehålla amfetamin.

Efter fyndet vidtog polisen "åtgärder” som gjorde att två män kunde gripas och anhållas idag.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/uppgifter-stort-knarkfynd-i-plantering-i-hyllie-hittades-av-en-slump/

Den aktuella platsen bör vara precis söder om hundrastplatsen närheten av Hyllie IP (Hyllie Gårds väg), 55.563272156672284, 12.962847764191594

Haha, snacka om pundigt att gömma grejerna så random folk hittar dem. Ska man gömma något bra måste man gå minst 10 meter från närmsta stig och in i en snårskog där ingen annan går, och gräva, och se till att det inte syns efteråt att någon har varit där och grävt. Använd rejäla arbetsbyxor så de inte rivs sönder på snåret.
Citera
2026-09-12, 01:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

Jag uppskattar ärlighet. Därför tänker jag erkänna att själv hade jag försökt hitta någon köpare om jag hittade detta. Pengar är ju ändå pengar.
Fast jag kan ju inte säga att den som golade gjorde fel.
Amfetamin sprids i samhället på ett sätt som gör att lidandet hos människor med beroendeproblematik förlängs. Med detta i åtanke, hur sjuk är man då inte om man tycker att golaren gjorde fel och rentav borde dö? Tvärtom borde han ha medalj som inte gjorde som jag hade gjort, utan gjorde det som är bäst för världen. Förhindrade att 18 kilo knark spreds.

Nu kommer knark bli en aning dyrare. Man kommer få en aning mindre för sina pengar. Någon kommer inte få tag på knark alls i några dar. Det betyder att de som vill sluta knarka men inte har lyckats ännu, får en lite bättre chans att nå sitt livsmål. Det tycker jag är vackert.
Citera
2026-09-12, 02:29
Medlem
tramsebyxans avatar
Det tar ungeför 3 sekunder att hitta din "gömma".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in