2026-09-11, 16:42
Medlem
En kommunal skötselarbetare skulle byta bevattningssäckar vid nyplanterade träd i Hyllie på torsdagen när han hittade 18 vakuumförpackade paket. Paketen vägde omkring ett kilo styck och misstänks innehålla amfetamin.

Efter fyndet vidtog polisen "åtgärder” som gjorde att två män kunde gripas och anhållas idag.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/uppgifter-stort-knarkfynd-i-plantering-i-hyllie-hittades-av-en-slump/

Den aktuella platsen bör vara precis söder om hundrastplatsen närheten av Hyllie IP (Hyllie Gårds väg), 55.563272156672284, 12.962847764191594
Senast redigerad av KjellpoShell 2026-09-11 kl. 17:22.
Citera
2026-09-11, 16:47
Medlem
Det är märkligt att polisen väljer att gå ut med denna infon för de måste väl inse vilken hotbild dessa arbetare nu har mot sig...
Citera
2026-09-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är märkligt att polisen väljer att gå ut med denna infon för de måste väl inse vilken hotbild dessa arbetare nu har mot sig...

Kommunalaren kommenterade detta själv, "– Det kändes lite som att vara med i ”Tunna blå linjen”. Medan jag stod där och väntade slog det mig att det kanske inte var en bra idé att vara kvar, ifall någon skulle komma och hämta paketen, säger han."
Citera
2026-09-11, 17:02
Medlem
Värdet nån?
Citera
2026-09-11, 17:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Värdet nån?

Runt 3 miljoner skulle jag tippa?
Citera
2026-09-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Runt 3 miljoner skulle jag tippa?
Tack för svar. Någon sliter sitt hår över det här...
Citera
2026-09-11, 17:27
Avstängd
GlassBilsGlasss avatar
Jag har insyn i ärendet och kan bekräfta att gömman delvis kommer från denna skattkarta som finns på bild i ett tidigare ärende i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-frias-efter-misstankar-om-utsmugglad-karta
Citera
2026-09-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Jag har insyn i ärendet och kan bekräfta att gömman delvis kommer från denna skattkarta som finns på bild i ett tidigare ärende i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-frias-efter-misstankar-om-utsmugglad-karta

Hur hänger detta ihop? Kartan ritades 2017 och träden där paketen hittades var nyplanterade.
Citera
2026-09-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Värdet nån?

Tror knappast dom betalar mer än 12-15k sek per kasse i dom volymerna. Kanske runt 20 om det är riktigt rent. Jag gav max 25k per kasse när jag höll på och det är länge sedan och priset har gått ner. Gatuvärdet är bara barnsligt att ens använda för det är polisens påhitt som aldrig stämmer med verkligheten. *kasse=1kg
Citera
2026-09-11, 17:54
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr

Varför skulle arbetarna som hittade skiten och överlämnade den till polisen ha en hotbild mot sig?

Snarare dumhuvudet som la skiten där.
Citera
2026-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför skulle arbetarna som hittade skiten och överlämnade den till polisen ha en hotbild mot sig?

Snarare dumhuvudet som la skiten där.
Du får tänka som unga gängmedlemmar. Klart som korvspad att det är värt en jappning. Det är väldigt korkat faktiskt. Hade det varit mitt parti och jag hade en nästintill oändlig resurs med unga som inte har någon framtid att se fram emot det.. så hade jag inte tvekat. Klart killen ska dö liksom
Citera
2026-09-11, 18:42
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Du får tänka som unga gängmedlemmar. Klart som korvspad att det är värt en jappning. Det är väldigt korkat faktiskt. Hade det varit mitt parti och jag hade en nästintill oändlig resurs med unga som inte har någon framtid att se fram emot det.. så hade jag inte tvekat. Klart killen ska dö liksom

Så du skulle gå efter parkarbetaren? Inte miffot som gömde skiten där så dåligt? Konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in