2026-09-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Så bra att du har läst på om det här. Då kan kanske du som insatt berätta varför just parkarbetaren ska dödas?

Det får du nog fråga den som skrivit detta, det är inte jag.
Citera
2026-09-20, 04:18
Medlem
Kan man få fram vilka som häktades i detta fall.?
Citera
2026-09-20, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är märkligt att polisen väljer att gå ut med denna infon för de måste väl inse vilken hotbild dessa arbetare nu har mot sig...

Knappast hotbild för det, 2 av ligans medlemmar är tagna och pengar för 18 kassar fult är taget dom fokuserar på annat än kommunalarbetaren nu kan jag säga. Hade det varit 18 kassar ladd så kanske.
Citera
2026-09-20, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Runt 3 miljoner skulle jag tippa?

Hur tänker du då menar inte vara otrevlig undrar bara om du tänker som snutarna gör med gatuvärde att dom räknar grampriset på kilona dom hittar.

I Malmö kostar en kasse tjo cirka 30 lax max. Det blir 540 000 för 18 kassar. Så max att dom hämtat in detta för 400 000. Den förlusten är inhämtad redan nästa vecka.
Citera
2026-09-20, 08:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Hur tänker du då menar inte vara otrevlig undrar bara om du tänker som snutarna gör med gatuvärde att dom räknar grampriset på kilona dom hittar.

I Malmö kostar en kasse tjo cirka 30 lax max. Det blir 540 000 för 18 kassar. Så max att dom hämtat in detta för 400 000. Den förlusten är inhämtad redan nästa vecka.

Okey, jag använde AI, men de kanske inte stämmer på 18 kg Amfetamin.

Ett parti på 18 kg amfetamin har ett beräknat gatuvärde på cirka 3,15 miljoner kronor, baserat på de senaste gatupriserna i Sverige.Det faktiska värdet i rättsliga sammanhang och i omlopp kan dock variera kraftigt beroende på hur värdet beräknas:Värdeskillnad: Konsument- vs. GrossistledGatuvärde (Konsumentpris): Enligt rapporter från Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning (CAN) ligger medianpriset för amfetamin på gatan just nu på runt 175 kronor per gram. Om hela partiet på 18 000 gram säljs i smådoser på gatan landar summan på ungefär 3 150 000 kronor.
Citera
2026-09-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Okey, jag använde AI, men de kanske inte stämmer på 18 kg Amfetamin.

Ett parti på 18 kg amfetamin har ett beräknat gatuvärde på cirka 3,15 miljoner kronor, baserat på de senaste gatupriserna i Sverige.Det faktiska värdet i rättsliga sammanhang och i omlopp kan dock variera kraftigt beroende på hur värdet beräknas:Värdeskillnad: Konsument- vs. GrossistledGatuvärde (Konsumentpris): Enligt rapporter från Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning (CAN) ligger medianpriset för amfetamin på gatan just nu på runt 175 kronor per gram. Om hela partiet på 18 000 gram säljs i smådoser på gatan landar summan på ungefär 3 150 000 kronor.

Hatar den där jävla AI har aldrig och kommer aldrig använda men det är mig det är fel på inte dom som använder de hjälper säkert många men jag vägrar haha.

Det är rätt svårt räkna ut värdet för man vet ju inte hur dom skulle släppa partiet. T.ex. dom flesta becknarna i min stad Göteborg släpper inte ens 1 gram tjo blir för mycket spring för att tjäna hundra kronor. Dom flesta kör 5f800 det är standard, dock i Malmö hittar jag ibland 5f5 osv och 100 gram ligger på 3000-5500. Säg dock att du köper 100 gram för 3000 och säljer enbart gram för 200. Då har du fått in 20 000 rätt bra profit om du har 7-8 stycken tjackisar som kunder.

Någon har iallafall förlorat en del pengar och vid såna här beslag leder de i flera fall till interna konflikter nej jag ska inte betala jo de ska du sen är de igång vänner är nu fiender.
Senast redigerad av got2bfree 2026-09-20 kl. 09:25.
Citera
2026-09-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Jag har insyn i ärendet och kan bekräfta att gömman delvis kommer från denna skattkarta som finns på bild i ett tidigare ärende i Malmö.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-frias-efter-misstankar-om-utsmugglad-karta

Vad heter advokaten
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in