2026-09-11, 16:08
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag ger samma råd som jag har gett en rödgrön sympatisör som vill få sin partner att ”rösta rätt”. Det är valfrihet i Sverige. Hon väljer själv vad hon vill rösta på.

Om ni inte passar ihop politiskt får du sätta dig ner med henne och ni får ställa er frågan: Kan vi leva tillsammans trots våra politiska skillnader?

Min pappa har alltid röstat rött, så länge jag kan minnas. Jag har än så länge inte lagt en enda röst på S. Han har låtit mig fatta mina egna beslut. Visst säger han att Socialdemokraterna är bäst, men han försöker inte påverka mig.
Citera
2026-09-11, 16:16
Medlem
KonungHonungs avatar
Kvinnlig rösträtt är ett större fiasko än regalskeppet Vasa. Det är tack vare deras känslor med påföljande massinvandring av "flyktingar" som landet är på väg att förvandlas till Venezuela.
Citera
2026-09-11, 16:27
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Varför ska man rösta på tidö som infört så många lagar för att inskränka gemene svensks frihet och en massa lagar för att övervaka gemene svensk?
Det låter som din sambo bör rösta på AfS eller något än mer misstänkt främlingsfientligt parti så vi kan operera in chips eller köra högpresterande ansiktsigenkännkning mot alla invånare som inte är "gemena svenskar".

Inte ens vänsterpartiets ungdomsförbund säger att de vill ha samma mängd kriminella avrättningar som 2023 vad jag sett.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-11 kl. 16:31.
Citera
2026-09-11, 16:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?
Man får skylla sig själv om kuken får bestämma vilken kommunist som helst ska få krypa ner i sängen.
Lycka till men avla inga fler kommunister.
Citera
2026-09-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Man försöker "utbilda" henne men det tar flera år.
Stor risk att hon hinner tröttna på både din "utbildning" och dig under dessa år.
Citera
2026-09-11, 16:45
Medlem
Citat:

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Vi har ju demokrati o fri rösträtt så låt din fru rösta som hon vill. Du valde henne och är hon röd hade hon väl något som tilltalade dig kanske. Men känslostyrning är inte bra och det driver många kvinnor.
Citera
2026-09-11, 16:57
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Framför sakliga argument för din sak. Men om det inte biter och hon ändå tänker rösta rött så får du helt enkelt finna dig i det. Annars får du väl dumpa helt enkelt
Citera
2026-09-11, 16:58
Avslutad
Citat:

Dräm en koran i huvudet på henne och vråla en lämplig sura? Vill du ha ett salafistiskt förhållande är det väl bara att gå all in? Alternativt mind your own business och respektera din frus självständighet och demokratiska integritet som en normal person.

F.ö är det lite larvigt med högerväljare som fortsätter låtsas att de inte är känslostyrda. Alla kriminalpolitiska utspel, kristersson och åkessons passionerade utbrott om hur motståndarna förtalar Sverige eller Ebba Busch ständigt återkommande retoriska cirkuskonster (som ofta är enbart patos och noll konkret sakpolitik) är i mina ögon väldigt känslodrivna.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-09-11 kl. 17:11.
Citera
2026-09-11, 16:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Jag hade aldrig försökt påverka hur frugan röstar. Det är hennes ensak. Du verkar vara en vidrig jävel. Dina värderingar är skit och osvenska. Muslim?
Citera
2026-09-11, 17:08
Medlem
Hej hej! Tjej som röstar höger här! Kan vara svårt att få nån att ändra sin politiska åsikt men det jag skulle säga är att högern inte är kvinnofientliga vilken många från vänster verkar tro. Förklara att de vill ha högre straff för våldtäktmän och utvisning för utländska våldtäcksmän. Det är inte heller rasistiskt att ställa krav heller på folk som kommer hit

Du skriver att hon känner dig som vänster vilket tyder på att hon kanske inte riktigt är säker vad hon ska rösta på, med tanke på att du även skriver att ni inte brukar prata politik så ofta.

Men som sagt var så kan man ju inte pusha någon för mycket att de ska ”rösta rätt” man röstar ju vad man vill som sagt var.
Citera
2026-09-11, 17:09
Medlem
Hon är redan höger så in i helvete. Aldrig behövts någon övertalan.

Låter som du hittat en dålig fru bara. Det skulle du tänkt på lite tidigare än 2 dagar innan valet.
Citera
2026-09-11, 17:34
Medlem
En röst på åtta-klövern är en röst på folkutbytet. Sluta vara en simp cuck till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in