2026-09-11, 19:56
Medlem
Det beror såklart på, jag uppfattade det inte som en härskarteknik från Åkesson.

Men i fall där kvinnan har rätt i sak och bara är bestämd, och man använder den retoriken för att förminska henne så kan det vara sexism.

Men i detta fall var det offerkofta deluxe med tanke på att hon ljuger och har en grinig ton, inte bestämd.
Citera
2026-09-11, 20:00
Medlem
Varför ska vänsterkvinnor få gömma sig bakom enorma offerkoftor? Minsta grej så gapar dom om sexism el annat. Man fattar att inga män släpps fram i de där partierna längre.

Hon är ju så jvl sur hela tiden. En sur liten tant som pratar som en fjärrstyrd robot. Vem styr egentligen?
Citera
2026-09-11, 20:13
Medlem
Nej, det tycker jag inte. Men nästan all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Tidölaget har gjort det sanslöst snyggt med fabrikerade bråk och lagom kontroversiella uttalanden för uppmärksamhet från media. Det gynnar sig, vilket vi nu ser i opinionsundersökningarna.

Har du inte röstat än? Rösta Tidö för fortsatt lag och ordning, stram migrationspolitik, effektiv ekonomisk politik och verklig energipolitik där kärnkraftsatsningarna inte riskerar att gå förlorade. Se till Tyskland och hur deras gröna energipolitik har artat sig.
Citera
2026-09-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Nej, det tycker jag inte. Men nästan all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Tidölaget har gjort det sanslöst snyggt med fabrikerade bråk och lagom kontroversiella uttalanden för uppmärksamhet från media. Det gynnar sig, vilket vi nu ser i opinionsundersökningarna.

Har du inte röstat än? Rösta Tidö för fortsatt lag och ordning, stram migrationspolitik, effektiv ekonomisk politik och verklig energipolitik där kärnkraftsatsningarna inte riskerar att gå förlorade. Se till Tyskland och hur deras gröna energipolitik har artat sig.
Tidö är enda räddningen. . Vinner de rödgröna är vi förlorade.
Citera
2026-09-11, 20:33
Medlem
Fågelboet och Nooshi är galna. Rädda oss från dom.
Citera
2026-09-11, 20:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, helt obegripligt hur vissa ser det som att sur-Magda vinner på det här.

Att veva den gamla vanliga feministvisan för hundramiljonte gången, finns det verkligen de som uppskattar det? Och håller med S?

"Jimmie är sexist, han hade inte sagt så till en man, det är kvinnohat blablabla"
De skämmer ju ut sig!

Och vissa ser det ändå som att Jimmie "bjöd dem" på chansen att hålla på så här?

Helt obegripligt. Det bestående intrycket av debatten blir: Magda var sur, Jimmie retade henne för det. Feministerna gnällde som de alltid gör.

Vinnare: Jimmie.

Till och med jag fick sympati för Maggan.

Åkesson gjorde bort sig, vilket kommer visa sig i röstningen.

Tidöklantarna har gjort sitt?

Med detta sagt röstar jag på L i år. Modiga Mohamsson!
Citera
2026-09-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Åkesson gjorde bort sig, vilket kommer visa sig i röstningen.

Tidöklantarna har gjort sitt?

Med detta sagt röstar jag på L i år. Modiga Mohamsson!
Maggan har själv ingen sympati för nåt eller nån, bara MAKT. Hon är totalt empatilös. Otrevlig elak och totalt avskyvärd.
Rösta bort henne nu så vi kan få ett fungerande Sverige.
Citera
2026-09-11, 20:47
Medlem
Det är en patriarkal myt och härskarteknik att kvinnor någonsin är sura.
Citera
2026-09-11, 21:00
Medlem
ncr04s avatar
Det här att bara kvinnor blir beskrivna som sura är något helt nytt för mig..

Och vad är detta då?
Citat:
Kristersson om sin påstådda ”surhet”: ”Jag är inte arg”

Statsminister Ulf Kristersson (M) är pressad från flera håll inför valet om två månader, skriver DN. Hans regeringsunderlag släpar efter i opinionen och det har riktats intern kritik mot M-ledarens ledarskap. Bland annat menar flera kritiker att statsministern uppfattas som sur och irriterad i intervjusammanhang.
https://omni.se/kristersson-om-sin-pastadda-surhet-ar-inte-arg/a/8pOlXE
Citera
2026-09-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Tydligen gillar vissa sura och gnälliga feminister.

Tror dock inte att majoriteten gör det.
Citera
2026-09-11, 21:08
Medlem
Maggan är alltid sur eller så är hon arg. Blir inte bättre att hon ljuger hela tiden heller. Kärnkraft, straffrabatt etc etc. Jag kan ju tycka att Jimmie inte skulle sagt att hon var sur men han kanske var less också vad vet jag. Jag är dock nyfiken på om det är någon här som har jobbat med eller för henne och vet hur hon är privat?
Citera
2026-09-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Jag har en arbetskollega som jämt är sur, vresig, och irriterad. Jag får alltså inte fråga henne varför, utan för att vara korrekt så ska jag istället be en kvinnlig kollega att fråga?
Om jag nu tvunget måste veta dvs.
För länge sen när folk inte vart kränkta höger och vänster frågade jag en kvinnlig kollega om hon hade eksem på äggstockarna efter hon skällt på en stackars sommarjobbare för femtionde gången gillt. Hon gnällde till chefen och han sa att hon hade gått för långt. Sånt hade man inte kunnat säga idag för då skulle man få hr på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in