"... den gripne är en man i 20-årsåldern, tidigare dömd för flera brott.
Senast dömdes han till ett och ett halvt års fängelse för en grov misshandel.
Det var i februari förra året som han, tillsammans med fyra andra killar, misshandlade en man i 30-årsåldern. Bland annat riktade de sparkar mot hans huvud när han låg ner."
När han var 17 år placerades han på ett HVB-hem för uppvisat
"utåtagerande" och ”socialt nedbrytande beteende” med "bristande impulskontroll".
Han beskrivs även för att ha hotat butikspersonal vid flera tillfällen samt ska ha
"gått runt med kniv, skyddsväst och kolsyrepistol"
Det ska även finnas någon dom för ringa narkotikabrott.
2. Man född sept 2005 - uppgifter om tidigare mål m.m (dvs möjlig person som är begärd häktad):
- Grov misshandel fängelse 1,5 år
- brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor
- vapenbrott ringa (kolsyrepistol)
- ringa narkotikabrott
- placering HVB - (baserat på bl a uppgift om socialt nedbrytande beteende, bristande impulskontroll)
- Övrigt: tidigare folkbokförd i Järfälla. Person med anknytning till mannen är fortfarande folkbokförd i Järfälla, inte långt från platser med olika insatser m.m.
Undviker att gå ut med ID. Bland annat för att: personen är inte häktad än, personen har varit sekretessmarkerad hos tingsrätten (vet inte om sekretessen kvarstår), vi vet inte om åklagaren bedömer att misstanken är 'sannolika skäl', brottet är extremt stigmatiserande - man kan gärna vara lite försiktig då (enligt mig). Om några timmar eller någon dag vet vi mer.
Möjligt är att någon annan (med kännedom) gör en annan bedömning än mig.
Tillägg (häktningsframställan mm): Namnet fortfarande maskerat hos tingsrätten.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-18 kl. 14:46.
Anledning: tillägg
Kan det verkligen stämma att personen som är nu häktad är häktad för misshandel tidigare ?
Får inte ihop den bild av MGM .. då som oftast pedofiler lever dubbel liv men är väll som oftast lite
"keliga" istället och mjuka i sättet att vara på ? Just personkemi/dynamik är viktigt med barnen.
Mer "kattiga" än våldsamma dock ?
det är min uppfattning. Se Chai-Kevin,764 .. väldigt speciell och psykisk sjuk men inte konfrontations våldsam ?
Vad tycker ni andra.. stämmer verkligen bilden .. överfallsvåldtäkt men hur kom han barnet nära.
Bjöd han på godis och det klickade för BO som inte misstänkte något av sjuklingen ?
Väldigt bra liknelse på en pedofil är ju IT, när sjuklingen är tillmötesgående och inställsam och lite busig och "kelig".
Baserar du inte din bild av pedofiler och sexbrottslingar från vad du sett i filmer nu? I verkligheten ser det lite annorlunda ut.
Det var i februari förra året som han, tillsammans med fyra andra killar, misshandlade en man i 30-årsåldern. Bland annat riktade de sparkar mot hans huvud när han låg ner."
"utåtagerande" och ”socialt nedbrytande beteende” med "bristande impulskontroll".
Han beskrivs även för att ha hotat butikspersonal vid flera tillfällen samt ska ha
2. Man född sept 2005 - uppgifter om tidigare mål m.m (dvs möjlig person som är begärd häktad):
- ringa narkotikabrott
- placering HVB - (baserat på bl a uppgift om socialt nedbrytande beteende)
- Övrigt: tidigare folkbokförd i Järfälla. Person med anknytning till mannen är fortfarande folkbokförd i Järfälla, inte långt från platser med olika insatser m.m.
Undviker att gå ut med ID. Bland annat för att: personen är inte häktad än, personen har varit sekretessmarkerad hos tingsrätten (vet inte om sekretessen kvarstår), vi vet inte om åklagaren bedömer att misstanken är 'sannolika skäl', brottet är extremt stigmatiserande - man kan gärna vara lite försiktig då (enligt mig). Om några timmar eller någon dag vet vi mer.
- ringa narkotikabrott
- placering HVB - (baserat på bl a uppgift om socialt nedbrytande beteende)
Fegt! Ut med namn och bild! Pedofiler ska hängas ut och denna man är kriminell oavsett och förtjänas hängas ut.
Frågan är om det faktiskt föreligger sannolika skäl eller om åklagaren försöker spänna musklerna mer än bevisen medger.
Förstår om man griper efter halmstrån men det är då det är väldigt lätt att man gör misstag.
Vi får se vad rätten säger, vore ju toppen om dom tagit rätt person.
Riktigt bra skulle det vara om det visade sig att det var upplysningar från hon som först anhölls, som leder till rätt person.
En liten form av upprättelse.
Tycker man borde göra som dom gör i Afrika och Sydamerika mer såna som honom. Dvs släpa ut honom från polisstationen, slå honom med plankor och dränka honom i bensin. Trä på honom ett större bildäck och elda upp honom. Vet inte hur många sådana klipp jag sett.
Jävla daltande i Sverige. Jag förstår att vi har ett rättssystem och att Sverige är eller i vart fall var ett civiliserat land. Men ändå... Hade min dotter eller son blivit våldtagen av en sån så hade jag verkställt det inom 2 veckor efter avtjänat straff.
Så behandlar man ju även ”häxor” och ”trollkarlar” i flera länder.
Även folk som enbart är misstänkta pågrund av något rykte.
Men det kanske kan räcka.