Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
På riktigt om de faktisk kan få detta igenom hade jag röstat på dem direkt. Det säger jag som nationalist Detta är ett område fler partier borde kolla på.
Men oavsett, behåll det halverade priset för det har gjort att enormt fler reser kollektivt.
Precis, jag har velat om jag skulle röstat på Afs eller Liberalerna om jag mot förmodan skulle rösta i riksdagsvalet. Men nu blir ju Vänsterpartiet riktigt intressanta.
Citat:
Ursprungligen postat av
threefifty
Hade jag kunnat köpa sådan biljett hade jag Självklart utforskat mer av Sverige. Länge velat besöka norra Sverige men med dagens tågpriser från södra Sverige är ett skämt! Tar mig billigare till Beijing än Kiruna.
Jag tänker som du. Tänk vilken frihet att ha möjligheten att upptäcka större delen av Sverige en sommar för bara 450 kr. Allt som behövs är egentligen en bra ryggsäck och vettig packning.
Fantastiskt!
❤️🤟❤️
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
I Helvete heller. Jag ska inte behöva subventionera hennes misstag i livet via skattsedeln.
Citat:
Märsta till Ockelbo?
Inser du hur pass många jävla byten det skulle involvera? Tveksamt om det ens går att färdas den sträckan under en dag med lokala bussar. Det är därför man åker regionaltåg för några hundralappar ditt svagbegåvade vänsterhjon.
Citat:
Jag bor i Stockholm som en normal människa.
Det handlar inte om att du personligen ska subventionera någons resor. Vi gör det tillsammans. Det kallas solidaritet. 🥹
Vad det sedan gäller att resa mellan Märsta ock Ockelbo, visst det kanske tar tid och involverar många byten idag. Men tänk om sträckningen skulle visa sig populär, då kanske det skulle börja gå expressbussar. 🫵 🥳
Sen tycker jag du låter så pessimistisk. Varför skulle inte regionaltåg kunna ingå i Sverigebiljetten? Det tänkte du inte på sötis där. Trots att du inte verkar helt tappad. ❤️
I framtiden kanske man kan åka snabbtunnelbana mellan Medis och Möllevångstorget. 🤯 🧆🫓🥙 🥰
🙏🌈❤️