2026-09-14, 17:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Blablabla

Sa du precis att du är en trygg kvinna?

Det är det sista du är. Men jag håller ju med om att det är någonting du försöker få folk att tro med dina haranger av texter. Du är en sån där tyst tant som hade tittat surt tror jag, i verkligheten.

Enligt min uppfattning av dig. Och väldigt blyg! Du hade nog till och med stammat om man stod framför dig, tror inte du också det? Om vi nu ska vara helt ärliga.

Ingen kvinna vågar jävlas med mig IRL. Och det säger väl en hel del? Det är på internet ni attackerar starka kvinnor och i verkligheten ger ni er på sköra 20-åringar.
Det här inlägget talar starkt för att det är du som är elak mot den tysta, blyga äldre kvinnan. Samt att tråden handlar om dig och fb, inte rent allmänt som du försöker vinkla det till i andra inlägg.
Citera
2026-09-14, 18:05
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
I det inlägget talar du ju om dig själv, men applicerar ditt eget beteende på andra. Genialiskt eller slugt, får betraktaren avgöra, men det är så du brukar operera. Projicera dina egna brister på andra. Uppfattar du det som en komplimang så får det stå för dig. Ärligt är det inte.

Att de äldre kvinnorna inte straffar ut sig själva från vissa delar av forumet och fortfarande kan bete sig mot varandra, till skillnad från dig, säger det mesta. (Hur vet du att de äldre kvinnorna funnit gemenskap i en tråd du inte har tillgång till? ) Det är en bedrift i sig på ett forum med högt i tak. Men det tar du väl som en komplimang det med.

Om det här med äldre kvinnors aversion mot yngre kvinnor var ett stort problem rent allmänt, varför lyser då de äldre kvinnornas trådar om problemet med sin frånvaro? När du, som enskild person startat flera trådar/gjort inlägg om din upplevda utsatthet av dessa elaka kvinnor? Kan kanske den gemensamma faktorn vara du och din personlighet, samt hur du bemöter folk på forumet? Hur skulle det vara med lite egenansvar och självinsikt? Ber om ursäkt om du uppfattar mig som elak igen. 🤷‍♀️
Jag vet inte vad du pratar om, jag syftar på den här tråden. Försökte inte du häckla mig nyss för att få en klapp på axeln av en annan kvinnlig användare?

Ärligt talat så är du så himla väck att det inte ens är lönt att bemöta ditt svammel, det märks att du bor i ditt eget huvud.
Citera
2026-09-14, 18:16
Medlem
jjujjus avatar
Jag slår ett slag för psykisk ohälsa.

Det kan vara så att det går runt kvinnor med klimakteriebesvär och humörsvängningar som de egentligen behöver hjälp med men blir utåtagerande mot andra yngre kvinnor istället.

Man har ju hört att det ska vara väldigt jobbigt men ingenting man blir förberedd på eller ”varnad” för. Att det inte riktigt pratas om. Det kan ju också vara en anledning hos en kvinna som inte vet vad hon ska göra, istället fokuserar hon på att kasta skit på yngre ”som inte har hennes problem”. På något sätt så har ju ”klimakteriekärring” myntats av främst män? Men kanske också kvinnor som tycker att vissa äldre damer beter sig som en ”sur kärring”. Så det ligger ju någonting i det. Alla blir inte så men vissa blir, och det är nog rätt många.
Senast redigerad av jjujju 2026-09-14 kl. 18:39.
Citera
2026-09-14, 18:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Det här inlägget talar starkt för att det är du som är elak mot den tysta, blyga äldre kvinnan. Samt att tråden handlar om dig och fb, inte rent allmänt som du försöker vinkla det till i andra inlägg.
Nej den här tråden handlar inte om Flashback och det är rätt tydligt i min trådstart vad ämnet handlar om. Sedan att du försöker få den här tråden att handla om Flashback gång på gång för att du har personliga problem med användaren som startat tråden, det är ju DIN tolkning och inbillning eftersom att du har ett märkligt beteende gentemot folk du får en hang-up på och det tolkar jag som att du inte mår så bra och känner dig ensam?

Är det inte bättre att du söker hjälp då hos närmaste vårdcentral än att sitta här och bråka med främlingar? Gör något åt dina problem istället för att fly från dem är mitt råd. Det är inte ett friskt beteende att gång på gång gå in i trådar och häckla trådstartare och försöka smutskasta och dra in 10 år gamla trådar i ämnet om personers dåvarande potentiella diagnoser. Det är trådförstörare i sin sannaste form! Du gör dig själv till åtlöje. Ingen frisk individ över 45 hade orkat hålla på sådär.

Jag hade kunnat bemöta ditt beteende genom att skylla på att du är alkoholist men jag tycker inte att det hör till ämnet även om det kan förklara en stor del av ditt beteende.

Du bekräftar bara tydligt att det handlar om psykisk ohälsa.
Citera
2026-09-14, 19:32
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Jag slår ett slag för psykisk ohälsa.

Det kan vara så att det går runt kvinnor med klimakteriebesvär och humörsvängningar som de egentligen behöver hjälp med men blir utåtagerande mot andra yngre kvinnor istället.

Man har ju hört att det ska vara väldigt jobbigt men ingenting man blir förberedd på eller ”varnad” för. Att det inte riktigt pratas om. Det kan ju också vara en anledning hos en kvinna som inte vet vad hon ska göra, istället fokuserar hon på att kasta skit på yngre ”som inte har hennes problem”. På något sätt så har ju ”klimakteriekärring” myntats av främst män? Men kanske också kvinnor som tycker att vissa äldre damer beter sig som en ”sur kärring”. Så det ligger ju någonting i det. Alla blir inte så men vissa blir, och det är nog rätt många.
Dessa kärringar är otäcka mot män också nämligen. Kan bero på därför.

Jag har inget bra råd att ge förutom att man ska undvika dessa som pesten och ge dom "gråstensmetoden" när dom börjar bråka om du inte tycker det är kul med bråk. Jag tycker dom är otäcka rakt av.
Citera
2026-09-14, 23:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Dessa kärringar är otäcka mot män också nämligen. Kan bero på därför.

Jag har inget bra råd att ge förutom att man ska undvika dessa som pesten och ge dom "gråstensmetoden" när dom börjar bråka om du inte tycker det är kul med bråk. Jag tycker dom är otäcka rakt av.
Det kan jag tänka mig! Det kanske är så att hon blir hatisk mot både yngre kvinnor och män i hennes egen ålder för att de är schyssta mot dem? Vem vet vad som försiggår i ett sådant huvud.

Men gråstensmetoden är ett bra tips men tror det kan bli väldigt jobbigt för dessa yngre kvinnor att befinna sig i en atmosfär med så negativ energi. Ingen gillar ju människor med dålig energi.. folk ryggar ju tillbaka. Därav skapar hon en ond cirkel för sig själv där människor undviker henne för att hon är sur, negativ, grinig, klagar, aldrig ler osv.

Men jag tycker ändå att den där svartsjukan är intressant ur ett psykologiskt perspektiv och hur kvinnor upp i åldrarna fortsätter tävla mot varandra. Vad tävlar dem om? Vinna någons gunst? Vara mest populär? Roligast? Snyggast? Eller dummast? Vill de bli hatade? Föraktade?

Jag ska sova på saken
Citera
2026-09-15, 00:08
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Karen är en rasistisk och ett misogynt påhitt för att förtycka vita. Det stora problem är black-mamasyndromet. När jag för ett tag sedan hörde att ett passagerarplan i USA var tvunget att nödlanda för att två kvinnor hade börjat slåss med varandra på flyget så tänkte jag direkt ”niggamamas” och så klart visades att det var så. Så skulle aldrig ”Karen” bete sig.
Alla sura äldre damer som gnäller och skapar oreda är ”Karens”.

Den där jobbiga äldre kvinnan som måste ställa till med oreda för att hela veckan snart gått utan att hon har fått uppmärksamhet. Hon vill bråka för att hon är sexuellt frustrerad och dum i huvudet.

Eller har en man där hemma som inte VILL knulla henne? Den sortens surtant kommer ju hata den yngre attraktiva kvinnan.. ja, många blir rabiata upp i åldern. Det är avskräckande och skulle jag närma mig att bli sådär så hade jag sökt hjälp. Tror inte att man vill vara så? Mardröm ju.
Citera
2026-09-15, 00:19
Medlem
jjujjus avatar
Ja det är nog lite svårt att diskutera den här saken utan att någon ska bli kränkt. Det blir ju väldigt mycket försvarsläge och förnekelse

Vissa försöker till och med begrava begreppet och andra försöker skylla ifrån sig och en tredje försöker attackera visselblåsaren
Citera
2026-09-15, 04:51
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Alla sura äldre damer som gnäller och skapar oreda är ”Karens”.

Den där jobbiga äldre kvinnan som måste ställa till med oreda för att hela veckan snart gått utan att hon har fått uppmärksamhet. Hon vill bråka för att hon är sexuellt frustrerad och dum i huvudet.

Eller har en man där hemma som inte VILL knulla henne? Den sortens surtant kommer ju hata den yngre attraktiva kvinnan.. ja, många blir rabiata upp i åldern. Det är avskräckande och skulle jag närma mig att bli sådär så hade jag sökt hjälp. Tror inte att man vill vara så? Mardröm ju.
Du är ju redan en sån. 🤷‍♀️

Det är intressant att se hur du söker efter alla möjliga anledningar till tanternas beteende mot dig, men undviker med en dåres envishet din egen roll i de konflikter du uppger dig hamna upprepat i. Av alla unga tjejer som finns, varför blir just du måltavlan så ofta i dessa situationer? Kan det vara så att du triggar något i dessa? Eller att du misstolkar kritik som påhopp och överreagerar?

Vid en snabb skumning av din historik, så är det inte heller sant att det enbart är äldre kvinnor som reagerar på ditt beteende. Varför utelämnar du männen och andra kvinnor i din egen ålder?
Citera
2026-09-15, 05:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Du är ju redan en sån. 🤷‍♀️

Det är intressant att se hur du söker efter alla möjliga anledningar till tanternas beteende mot dig, men undviker med en dåres envishet din egen roll i de konflikter du uppger dig hamna upprepat i. Av alla unga tjejer som finns, varför blir just du måltavlan så ofta i dessa situationer? Kan det vara så att du triggar något i dessa? Eller att du misstolkar kritik som påhopp och överreagerar?

Vid en snabb skumning av din historik, så är det inte heller sant att det enbart är äldre kvinnor som reagerar på ditt beteende. Varför utelämnar du männen och andra kvinnor i din egen ålder?
Nej det är jag inte och jag är inte tjugo år heller.

Tråden handlar inte om mig även om du vill att den ska göra det. Anledningen till att jag inte talar om trettioåringar är för att vi inte beter oss sådär mot yngre helt enkelt. Men jag har skrivit att det självklart kan finnas något undantag men för det mesta så är det 40+ som beter sig sådär mot de yngre av vad jag har sett. Sedan kan ju du skylla ifrån dig hur mycket du vill för att DU känner dig träffad och försöker skydda din målgrupp men det suddar ju inte ut fenomenet.
Citera
2026-09-15, 05:42
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Nej det är jag inte och jag är inte tjugo år heller.

Tråden handlar inte om mig även om du vill att den ska göra det. Anledningen till att jag inte talar om trettioåringar är för att vi inte beter oss sådär mot yngre helt enkelt. Men jag har skrivit att det självklart kan finnas något undantag men för det mesta så är det 40+ som beter sig sådär mot de yngre av vad jag har sett. Sedan kan ju du skylla ifrån dig hur mycket du vill för att DU känner dig träffad och försöker skydda din målgrupp men det suddar ju inte ut fenomenet.
Målgrupp? Jag ser inte FB som någon popularitetstävling.

Tråden handlar inte om dig, samtidigt gör du dig själv till talesperson och representant för en hel grupp kvinnor? Det verkar som att du flyttar målstolparna lite utifrån de svar du får i tråden. Blir omöjligt att diskutera med dig då, vilket jag iof. sig inte tror är ditt syfte med tråden ändå. Du verkar mest vara ute efter bekräftelse på din uppfattning och dessa påstådda, grundlösa påhopp från äldre kvinnor.
Citera
2026-09-15, 06:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Målgrupp? Jag ser inte FB som någon popularitetstävling.

Tråden handlar inte om dig, samtidigt gör du dig själv till talesperson och representant för en hel grupp kvinnor? Det verkar som att du flyttar målstolparna lite utifrån de svar du får i tråden. Blir omöjligt att diskutera med dig då, vilket jag iof. sig inte tror är ditt syfte med tråden ändå. Du verkar mest vara ute efter bekräftelse på din uppfattning och dessa påstådda, grundlösa påhopp från äldre kvinnor.
Vad ska vi diskutera? Du har ju redan gått in och förstört tråden med allt vilseledande skit du skrivit. Finns väl ingenting kvar att diskutera, eftersom att du upprepande gånger fokuserar på annat än själva ämnet jag ville prata om, och med dig drog du hit massa skitskribenter som såg sin chans att smeta in tråden i bajs. Ni är väldigt bajsnödiga av er helt enkelt och så blir det väl när man är en olycklig person som projicerar sina tankar och känslor på andra.

Vi får hoppas att du startar en egen tråd istället för att förstöra andras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in