2026-09-10, 09:58
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hur gammalt är ditt barn? För är det en vuxen person du talar om så gjorde du helt fel.

Var det ett barn som i barn under 17 år så gjorde du rätt.
Tack det vet jag. Mitt barn var under 10 år när det skedde.
Citera
2026-09-10, 09:58
Medlem
particulum1s avatar
Det handlar ytterst om den svåra övergången från ett högt värde tillskrivet den fysiska attraktionskraften till ett värde som i högre grad vilar på personlighet, karaktär och erfarenhet. När individen har förankrat en betydande del av sitt egenvärde i sin fysiska attraktionskraft kan denna förskjutning bli särskilt smärtsam. Den kan ge upphov till frustration, besvikelse och en känsla av förlust, som ibland projiceras på omgivningen.

Men varje sådan övergång rymmer också möjligheten till en omvärdering av vad som gör människan värdefull.

När den fysiska attraktionskraften gradvis förlorar sin centrala position kan ett annat slags värde träda fram. värdet av att vara en förebild (det är det du ofamnar)

Att åldras och förändras behöver då inte förstås som en förlust, utan som en förädling av människans uppgift. Värdet innefattar att omfamna förändringen och låta de erfarenheter, misstag och insikter som livet har gett en bli något som kan föras vidare till nästa generation.

Det som tidigare var en strävan efter att själv bli sedd kan därmed övergå i en strävan efter att själv bli någon som visar vägen.

Och det har också ett attraktionsvärde.
Citera
2026-09-10, 10:01
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Tack det vet jag. Mitt barn var under 10 år när det skedde.
Okej! Tråden syftar inte på dig.

Tänker kvinnor som utan anledning attackerar yngre kvinnor i form av dryghet, mobbning och att vara allmänt fittig bara utan att det för oss andra har hänt något specifikt.

Det händer både på nätet och i verkligheten och är ett märkligt fenomen. Vet inte om de kvinnor som håller på så kommer våga skriva här dock..
Citera
2026-09-10, 10:03
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Okej! Tråden syftar inte på dig.

Tänker kvinnor som utan anledning attackerar yngre kvinnor i form av dryghet, mobbning och att vara allmänt fittig bara utan att det för oss andra har hänt något specifikt.

Det händer både på nätet och i verkligheten och är ett märkligt fenomen. Vet inte om de kvinnor som håller på så kommer våga skriva här dock..
Aha ok.
Citera
2026-09-10, 10:07
Medlem
LKKINGENs avatar
Någon skrev personlighet i ett tidigare inlägg och visst är det så, de kvinnor som hänfaller åt dylikt beteende måste ha en läggning för detta sätt att resonera.

Men vad är det som det får att bryta ut?

Män är duktiga på att beklaga sig och ju äldre dom blir desto värre blir det, detta sagt så slipper jag kanske påhopp fr manshatare när sanningen redan är presenterad

Kvinnor är i sin läggning avundsjuka och har ett enormt behov av att få sin världsbild sedd som den riktiga.
Alla har väl kvinnor i sin bekantskapskrets som alltid har något negativt att säga om andra kvinnor, till och med om bruden på bröllop, dom kan inte låta bli, lite som att fara med sladdar, dom bara måste få säga något för att synas och få uppmärksamhet.

Samhället har alltid varit sådant att yngre kvinnor/ tjejer har större attraktionskraft än vad äldre har.
Anledningarna är många bla, yngre kvinnor är rent fysiskt attraktivare till utseende och kropp i sitt naturliga tillstånd, att vara fet, plöfsig och lat är inte ett naturligt tillstånd, det är ett resultat av leverne i en dekadenta samhällsstruktur.

Yngre kvinnor är ämnade för fortplantning, människan pikar fysiskt någonstans runt 25 många gånger några år innan så efter det är det rent biologiskt så att kvinnan tappar sin attraktionskraften då hon inte längre är lämpad för barnafödande, återigen, i dagens samhälle lever vi inte efter våra biologiska begränsningar därav äldre mödrar.
Sen rent fysiskt, för mannen så blir många äcklade av att kvinnor runt 30 börjar lukta illa vilket inte heller är någon större attraktionskraft, kan rent av vara en evolutionär sak för att varna män för misstaget att ge sig på att befrukta någon som inte längre är lämpad pga ålder.

Sen dagens samhälle är bara för de yngre, +40 och livet är över vad det gäller idealet. Sen kan man såklart intala sig att 50 är det nya 25 men det handlar om att sälja smink, vitaliserande produkter fr närmsta hälsokost etc.

Så med all denna dynga skriven så ter det sig ganska naturligt att kvinnor gärna uttrycker sitt ogillande mot yngre eftersom de bokstavligt talat förpassar de äldre till andra sorteringen, äldre kvinnor har helt enkelt inte någon naturlig plats i gruppen.
Visst behövdes det kvinnor med kunskaper i stenålders grottan och dessa var väldigt viktiga för gruppen men det var inte många som klarade av att bli shamaner, barnmorskor, matlagningens och eldens hemligheter och hur man tillverkade kläder mot kyla inte för att skyla sig.
Så på det stora hela var det bara tonåringar som var av nytta för gruppens fortlevnad vilket sitter i än idag.

Kvinnor har i alla tider fått använda list eftersom fysiskt våld sällan ger den skada man skulle vilja åstadkomma, varken mot män eller andra kvinnor.

Kvinnor måste alltid diskutera, prata bakom ryggen och se saker i svart och vitt.

Ni har väl alla sett det där överlevnads programmet där en grupp kvinnor sattes iland på en ö och en grupp män på en annan.
Kvinnorna fastande i möten om vad, hur, vem, varför och revir pissande för att bli den dominerande honan vilket slutade med att dom alla satt i regnet och grät och var hungriga.

Männen gjorde precis tvärtom, det finns saker som behövde fixas, någon tog på sig att leta vatten, någon annan började snickra ihop några kurar och någon gav sig ut på matjakt och vips satt dom och snackade skit runt en eldstad medans dom gnagade på en krokodil och snackade skit och sist men inte minst av allt, dom slappade och hade kul något som för det mesta är ett helt oåtkomligt tillstånd för kvinnan.

Kvinnor lever för det mesta i ett tillstånd av att vara på sin vakt och bevaka vilket såklart leder till osämja och slitningar, precis som det gör i deras relationer med män och kvinnor som har misstänksamheten som ledstjärna.

Män kan åstadkomma saker genom att slåss, arbeta eller vad det nu krävs men dom gör det för att kunna njuta av frukterna till exempel som att spendera en hel helg i soffan för veckan varit jobbig.
Kvinnan kan inte njuta av resultatet dom bara tjurar vidare för att det alltid finns mer, kvinnan är kapitalismens drivkraft för dom håller konsumtionen igång.

Kvinnor är jagar alltid mer, nyare bättre dom kan helt enkelt inte få nog och när man funkar så då blir såklart väldigt svårt att värja sig mot de som är naturligt vackra, luktar gott och drar till sig mäns blickar och vips har du en tjurig rabiat kärring.
Frågor på det?
Citera
2026-09-10, 10:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det handlar ytterst om den svåra övergången från ett högt värde tillskrivet den fysiska attraktionskraften till ett värde som i högre grad vilar på personlighet, karaktär och erfarenhet. När individen har förankrat en betydande del av sitt egenvärde i sin fysiska attraktionskraft kan denna förskjutning bli särskilt smärtsam. Den kan ge upphov till frustration, besvikelse och en känsla av förlust, som ibland projiceras på omgivningen.

Men varje sådan övergång rymmer också möjligheten till en omvärdering av vad som gör människan värdefull.

När den fysiska attraktionskraften gradvis förlorar sin centrala position kan ett annat slags värde träda fram. värdet av att vara en förebild (det är det du ofamnar)

Att åldras och förändras behöver då inte förstås som en förlust, utan som en förädling av människans uppgift. Värdet innefattar att omfamna förändringen och låta de erfarenheter, misstag och insikter som livet har gett en bli något som kan föras vidare till nästa generation.

Det som tidigare var en strävan efter att själv bli sedd kan därmed övergå i en strävan efter att själv bli någon som visar vägen.

Och det har också ett attraktionsvärde.
Alltså handlar det i grund och botten om personlig utveckling?

Kvinnan som är arg och håller på så finner inget värde i sig själv utöver det ytliga hon en gång hade och typer som jag känner att värdet inom mig är högre än värdet på utsidan. Jag vill vara förebilden, jag vill visa vägen, jag vill dela med mig och jag vill ge trygghet. Och tillbaka får jag kärlek, uppskattning och unga kvinnor som ser upp till mig och frågar om råd.

Varför vill inte alla vara så? Märkligt
Citera
2026-09-10, 10:15
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Alltså handlar det i grund och botten om personlig utveckling?

Kvinnan som är arg och håller på så finner inget värde i sig själv utöver det ytliga hon en gång hade och typer som jag känner att värdet inom mig är högre än värdet på utsidan. Jag vill vara förebilden, jag vill visa vägen, jag vill dela med mig och jag vill ge trygghet. Och tillbaka får jag kärlek, uppskattning och unga kvinnor som ser upp till mig och frågar om råd.

Varför vill inte alla vara så? Märkligt
Det handlar i grund och botten om livets övergångar och om hur vi förhåller oss till dem.

Våra kroppar förändras med tiden. Om vårt tänkande och våra värderingar inte förändras i takt med kroppen, riskerar diskrepansen mellan det vi är och det vi förväntar oss att vara att orsaka lidande.
Citera
2026-09-10, 10:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det handlar i grund och botten om livets övergångar och om hur vi förhåller oss till dem.

Våra kroppar förändras med tiden. Om vårt tänkande och våra värderingar inte förändras i takt med kroppen, riskerar diskrepansen mellan det vi är och det vi förväntar oss att vara att orsaka lidande.
Otroligt bra inlägg och jag tror att det kan hjälpa många kvinnor att förstå sig själva och deras destruktiva beteenden.

Tro mig! Dem läser här. Jag tackar för din kunskap och för att du kommer hjälpa många läsare att inse att det är dags att utvecklas åt rätt håll! Jag anade att det låg något psykologiskt djupare bakom.
Citera
2026-09-10, 10:29
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Otroligt bra inlägg och jag tror att det kan hjälpa många kvinnor att förstå sig själva och deras destruktiva beteenden.

Tro mig! Dem läser här. Jag tackar för din kunskap och för att du kommer hjälpa många läsare att inse att det är dags att utvecklas åt rätt håll! Jag anade att det låg något psykologiskt djupare bakom.
Tack.

Dock drabbas män oundvikligen av samma realitet.

De tenderar dock att kunna skjuta upp den kulturellt, kanske till 40 eller 50 årsåldern. Men därefter blir förändringarna allt tydligare, skallighet, rynkor, hår som börjar växa ur öronen och andra uttryck för en kropp som gradvis förlorar sin "ungdomliga" attraktionskraft.
Citera
2026-09-10, 10:43
Medlem
större delen kvinnor är narcissister och lever på bekräftelse av andra. kvinnor är extremt avundsjuka på uppmärksamheten unga tjejer får för att dom är vackra när deras utseende försvunnit.
dom är besatta med hämnd mot alla
Citera
2026-09-10, 11:18
Medlem
Onanikrems avatar
Kvinnor kommer alltid att vara kvinnor och störa sig på presumtiva hot (yngre vackrare kvinna)
Det med hönshus är ingen myt, det är fakta. Sedan att det finns undantag från regeln, både yngre och äldre är en annan sak.
Citera
2026-09-10, 11:18
Medlem
Jag närmar mig 40 och upplever inte att det varit kvinnor i den åldern som betett sig så. Tycker snarare generellt kvinnor i det stora hela, oavsett ålder, har lite tråkig inställning till kvinnor de finner mer attraktiva/karismatiska än sig själva.
Sen har jag upplevt kvinnor 45+ men oftast äldre än så vara något överrepresenterade i beteendet på arbetsplatser, men inte annars.
Alltså varit med om att yngre kvinnor beter sig likadant och har uppfattat detta som någon typ av osäkerhet/mindervärdeskompex.

Sen kan jag instämma i som någon nämner, att jag förstår man kan känna frustration mot väldigt unga medarbetare. På mitt jobb brister de oftare i både arbetsmoral och kompetens, sen har man såklart inte rätt att vara otrevlig för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in