2026-09-09, 14:28
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Mycket sant
Mm.

Nu kanske inte detta funkar på din dotter. Men jag var väldigt obstinat när jag var yngre. Min mamma fick prata på tvärtom vis till mig. Vilket hon får göra ibland nu oxå med vissa saker har hon erkänt.. För jag var.. Eller är fortfarande lite tjurig. Kan tyvärr inte ge nå tips på nå exempel för hon är riktigt duktig på det.
Citera
2026-09-09, 14:56
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Min dotter har haft ett förhållande med en kriminell våldsam kille.
När hon gjorde slut slog han sönder hennes lägenhet och hotade slå sönder henne. Han har levt på henne och utnyttjat henne på alla sätt. Hållt henne i psykologiskt och ekonomiskt järngrepp. Kontrollerat vilka hon umgås med. Ja ett jävla blattesvin helt enkelt.
När han flyttade upptäckte hon att hon var gravid.
Jag har sagt hela tiden att hon absolut inte får släppa tillbaka honom i sitt liv men märker nu mer och mer att han är tillbaka.
Jag kallar honom spermadonatorn och detta gör henne skitförbannad.
Jag har påmint henne om att man inte får utsätta sina barn enligt lag för våld och misshandel att barnen inte ens får SE detta. Då säger hon att anmäler jag henne till soc så ska hon hämnas.
Hon har skaffat en ny lägenhet för att komma ifrån våldet som sitter i väggarna på den där dom bodde ihop.
Men jag har sett och förstått att han är på väg in i hennes hem igen.
Vad kan jag göra mer än döda honom?

Jag beklagar din och din dotters situation. Det du beskriver är inte bara ett ”dåligt förhållande”. Att slå sönder bostaden, hota, kontrollera umgänge och ekonomi och successivt ta sig tillbaka efter separationen är ett mönster som passar mycket väl in på våld och kontrollerande beteende i nära relation. Väldigt tråkigt och jag kan förstå din frustration.

Nu är jag varken psykolog eller beteendevetare och dessutom är jag en anonym snubbe på ett anonymt forum så du får ta mina råd för vad de är men mitt råd skulle var att sluta försöka vinna diskussionen om honom. Din dotter vet redan att han har behandlat henne illa. Problemet är inte brist på information. I sådana relationer kan rädsla, skuld, hopp, anknytning och manipulation samexistera. Om du ständigt säger ”han är ett monster, hur kan du ta tillbaka honom?” riskerar du att hon börjar försvara honom och därefter undanhålla information från dig. Ryggmärgsreflexen är ju att undra hur hon tänker men problemet är att om du anklagar henne och/eller anklagar honom så skapar du en distans mellan dig och din dotter och hon blir mer ensam och i den ensamheten blir det rimligt att sätta sitt hopp till honom. Hur frustrerande det än är så skulle jag rekommendera dig att lyssna utan att döma eller pressa, hålla kontakten och uttryckligen finnas kvar även om personen återvänder till relationen.

Jag tycker också att du ska sluta kalla honom för nedsättande saker såsom t.ex. "spermadonatorn". Inte för att han förtjänar någon respekt utan för att det är strategiskt dåligt. Allt negativt du i det här läget säger om honom faller tillbaka på din dotter och resultatet riskerar bli att du skjuter henne ifrån dig. Hon kommer då uppleva det som att hon står mer ensam i en jobbig situation. Fokusera på hans handlingar istället. Hans hot. Hans aggressivitet.

Var supertydlig med att du kommer att finnas för din dotter oavsett vad. Jag tycker du ska säga något i stil med:
-"Du är min dotter. Jag älskar dig. Jag tycker han är farlig för dig men du behöver aldrig skämmas inför mig om du träffar honom igen. Om du någon gång behöver det så ring, så kommer jag. Jag kommer alltid finnas för dig.".

Jag tycker egentligen att situationen bäst hanteras genom att du söker professionell hjälp. Dels för din egen del och dels för din dotters del. Efter en googling hittade jag Kvinnofridslinjen med tel# 116016. Jag tänker att du mest troligt kan få långt bättre råd där än här.
Citera
2026-09-09, 15:02
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Min dotter har haft ett förhållande med en kriminell våldsam kille.
När hon gjorde slut slog han sönder hennes lägenhet och hotade slå sönder henne. Han har levt på henne och utnyttjat henne på alla sätt. Hållt henne i psykologiskt och ekonomiskt järngrepp. Kontrollerat vilka hon umgås med. Ja ett jävla blattesvin helt enkelt.
När han flyttade upptäckte hon att hon var gravid.
Jag har sagt hela tiden att hon absolut inte får släppa tillbaka honom i sitt liv men märker nu mer och mer att han är tillbaka.
Jag kallar honom spermadonatorn och detta gör henne skitförbannad.
Jag har påmint henne om att man inte får utsätta sina barn enligt lag för våld och misshandel att barnen inte ens får SE detta. Då säger hon att anmäler jag henne till soc så ska hon hämnas.
Hon har skaffat en ny lägenhet för att komma ifrån våldet som sitter i väggarna på den där dom bodde ihop.
Men jag har sett och förstått att han är på väg in i hennes hem igen.

Säg upp kontakten med henne, eller ge henne ett ultimatum:
Hennes riktiga familj, eller blatten, välj vem som betyder mest.
Citera
2026-09-09, 15:02
Medlem
Nu säger jag bara vad jag själv hade gjort. Jag hade tagit honom av daga. Jag skulle inte ha några problem att sitta av tiden för det.
Citera
2026-09-09, 15:31
Medlem
Väljer hon inte abort så har hon ju gjort sitt val ändå och får väl släppa det.
Men ja är det utpressning och slår sönder lägenheter sitter man ju i fängelse för det eller.
Tror tjejen själv väljer sitt sällskap ändå.
Som ni säger tjejer gillar matcho killar .

Såna tjejer vänder på allt , titta han slår sönder min lägenhet, han måste verkligen gilla mig 😛
Senast redigerad av troligengud 2026-09-09 kl. 15:35.
Citera
2026-09-09, 15:58
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag är glad att det faktiskt finns vettiga människor härinne
Tack

Hur gammal är din dotter?
Tonåring, 20, 30, 40?

Om du kopplar in socialen, gör det om du måste. (Om det gäller gäller livet så att säga)
Dottern får inte reda på det, men hon kan ju koppla detta till dig givetvis.

Lycka till!
Citera
2026-09-09, 16:09
Medlem
KnullfBristerssons avatar
Citat:
Mer? Du menar som styckning eller skända kroppen medelst nekrofili? Ja, det är väl det då. Eller outa honom som sosse.
Citera
2026-09-09, 16:16
Medlem
cookieboys avatar
En förälder går genom eld för att skydda och försvara sitt barn. Kriminell kille, so what? En eller flera konstruktiva möten med Herr Bollträ borde göra succé.
Citera
2026-09-09, 16:24
Medlem
Är väl i såna här lägen man ska kontakta polisen.
Citera
2026-09-09, 16:32
Moderator
Maviels avatar
Kvinnor som är förälskade tappar fotfästet och det är inte säkert att hon kan ta till sig hur illa det är. Han lovar säkert bot och bättring, "allt ska bli så bra nu" typ. Du får bara försöka påverka det du kan och finnas där den dagen det finns en öppning och du kan hjälpa henne. Hon är ju vuxen och har rätt själv att välja vem hon vill leva med.

Ibland måste man aktivt ta ett steg ifrån en situation också. Haft en väninna som hade de här av och på förhållandet med en snubbe som prylade henne. Jag var med henne på akuten, hos polisen, när hon gjorde aborter och såg henne gå tillbaka till honom gång på gång. Till slut orkar man inte längre.
Citera
2026-09-09, 17:06
Medlem
Undrar vad TS gjort för fel för att få en dottern som gillar våldsamma blattar?

Kul att ha en barnbarn med en sån fader....
Citera
2026-09-09, 18:11
Medlem
Timoteuss avatar
Har killen några föräldrar?
Hurudana är de, isåfall? Medvetna om hur hemsk han är? Eller i förnekelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in