2026-09-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kanske inte så hjälpsamt men efter min inblick i gängkriminalitet så finns det vita fina medelklassgossar som är precis som "babben". Det är en helt annan värld att vara i ett gäng eller vara anhörig. Polisen kan inte hjälpa en.

Hon måste fatta att hon är värd bättre än att utnyttjas. Ibland har vården eller soc eller ideella föreningar kurser i våld i nära relation för de som är utsatta. Kanske söka sig ditåt, för att inte vara ensam, och för att förstå vad som hände rent konkret.
Här hade du svarat
Citera
2026-09-22, 00:53
Medlem
Kanske jag har missat dotterns och killens åldrar men jag hoppas din dotter är ung nog att kunna skaffa sig en utbildning och arbete senare, när hennes barn har vuxit upp litet.

Skulle dock aldrig låta barnet vara ensam med barnet, varken inne eller uteutomhus. Vill han ta tag i faderskapet och är han någon som kommer att propsa? Om din dotter och han varit ifrån varandra kanske han inte är fadern?

En kille som slår sönder en lägenhet och dessutom gör din dotter illa kommer inte att blinen trygg föräldratyp.

Tycker du sitter i en rävsax men curla bara inte dottern utan hjälp henne på traven så mycket du kan utan att lägga dig i för mycket. Hon kommer till dig när hon behöver dig, och det kommer hon att göra när barnet är fött.

Många varma hälsningar till dig under tiden.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Ja nu är det faktum att hon tagit tillbaka honom
Hon blir helt förändrad och vår kontakt är 0
Igår sa hon till mig att jag bara kontrollerar henne.
Det var nog en freudianskfelsägning eftersom det är han som kontrollerar henne.
Hon är snart 22 han är 35...
Jag tror han kommer slå ihjäl henne
Citera
Igår, 17:02
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Ja nu är det faktum att hon tagit tillbaka honom
Hon blir helt förändrad och vår kontakt är 0
Igår sa hon till mig att jag bara kontrollerar henne.
Det var nog en freudianskfelsägning eftersom det är han som kontrollerar henne.
Hon är snart 22 han är 35...
Jag tror han kommer slå ihjäl henne

Läste igenom din tråd och jag har sett våld i nära relationer, tyvärr finns det inte något du kan göra just nu utom att lyssna om hon vill prata.

Utöver det ska du bara finnas där så att hon vet att hon kan komma till dig när hon behöver.
Bryt inte kontakten, sluta prata om honom eftersom hon just nu kommer att ta honom i försvar.
Prata allmänt om graviditeten, fråga om hon behöver hjälp med något kanske handla?

Köp lite saker till bebisen även innan den kommer, någon mjuk filt och bodys exempelvis.

Inte för sakernas skull, det är för att hon ska känna att du finns där.

Självklart kommer du att avsky honom men att vara neutral och inte ställa till med något gör att du vinner i längden.

Annars förlorar du både din dotter och ditt barnbarn och hon kommer aldrig att känna att hon kan lämna honom om hon inte har någonstans att ta vägen.

Håller tummarna för att det ska bli bra med din dotter och att hon vaknar snart.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Läste igenom din tråd och jag har sett våld i nära relationer, tyvärr finns det inte något du kan göra just nu utom att lyssna om hon vill prata.

Utöver det ska du bara finnas där så att hon vet att hon kan komma till dig när hon behöver.
Bryt inte kontakten, sluta prata om honom eftersom hon just nu kommer att ta honom i försvar.
Prata allmänt om graviditeten, fråga om hon behöver hjälp med något kanske handla?

Köp lite saker till bebisen även innan den kommer, någon mjuk filt och bodys exempelvis.

Inte för sakernas skull, det är för att hon ska känna att du finns där.

Självklart kommer du att avsky honom men att vara neutral och inte ställa till med något gör att du vinner i längden.

Annars förlorar du både din dotter och ditt barnbarn och hon kommer aldrig att känna att hon kan lämna honom om hon inte har någonstans att ta vägen.

Håller tummarna för att det ska bli bra med din dotter och att hon vaknar snart.
Ja man blir ju blödig och soft i graviditeten
Jo hon kommer vakna när pengarna är slut för han är ekonomisk och psykisk parasit
Citera
Igår, 18:11
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Ja man blir ju blödig och soft i graviditeten
Jo hon kommer vakna när pengarna är slut för han är ekonomisk och psykisk parasit

Just därför är det extra viktigt att du finns där i bakgrunden.
Hon behöver dig väldigt mycket men kär/kontrollerad/envis/gravid/22år kommer inte erkänna det i första taget.

Det här med ekonomin kommer också att bli tuff, du ska inte försörja dem men erbjud att passa bebisen så kan hon jobba några timmar om dagen.

Det är också en grej som gör att hon inte vill stanna kvar om hon som nybliven mamma måste jobba för att försörja både bebisen, sig själv och honom.

Endast den hårda verkligheten kommer att få henne att vakna.

Men som jag skrev tidigare så ska du inte nämna något negativt om honom.
Tvärtom, om hon berättar något bra han har gjort så säger du bara att det var fint gjort och om hon berättar något dåligt så biter du dig i tungan och svarar svävande.

Det är endast med list som du kan rädda henne.

Håller tummarna för att allt ska bli bra i sista änden!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in