Min dotter har haft ett förhållande med en kriminell våldsam kille.
När hon gjorde slut slog han sönder hennes lägenhet och hotade slå sönder henne. Han har levt på henne och utnyttjat henne på alla sätt. Hållt henne i psykologiskt och ekonomiskt järngrepp. Kontrollerat vilka hon umgås med. Ja ett jävla blattesvin helt enkelt.
När han flyttade upptäckte hon att hon var gravid.
Jag har sagt hela tiden att hon absolut inte får släppa tillbaka honom i sitt liv men märker nu mer och mer att han är tillbaka.
Jag kallar honom spermadonatorn och detta gör henne skitförbannad.
Jag har påmint henne om att man inte får utsätta sina barn enligt lag för våld och misshandel att barnen inte ens får SE detta. Då säger hon att anmäler jag henne till soc så ska hon hämnas.
Hon har skaffat en ny lägenhet för att komma ifrån våldet som sitter i väggarna på den där dom bodde ihop.
Men jag har sett och förstått att han är på väg in i hennes hem igen.
Vad kan jag göra mer än döda honom?
Och hon är förbi möjligheterna med abort? Kommer knappast bli lättare och bättre när hon föder hans barn. Även fast han är en idiot så kommer han att ha rättigheter. Samma med ungen har det. Kan sluta hur illa som helst det där så vida hon till slut väljer att vilja leva skyddat för att skydda barnet (och sig själv). Men det är jobbigt att leva så med. Så om hon fortfarande kan göra abort, så är nog det bästa rätta. Inge kul svar jag vet. Men det andra kommer nog inte bli så kul det heller.
Omogna föräldrar ger omogna barn. Tror det är försent att bygga upp någon respekt er emellan, rekommenderar att du tar in någon vis utomstående istället och backar. Det här fixar varken du eller hon själv.
Anmälde ni skadegörelsen av den gamla lägenheten och finns där bevis?
Har du möjlighet att hjälpa din dotter att dokumentera hoten?
Därefter kan ni anmäla hennes ex så att barnet får växa upp tryggt och lugnt.
Du ska såklart inte ta lagen i egna händer. Det säger sig självt.
Grattis du är en misslyckad far. Din uppgift på jorden var att skydda din dotter från att bli ihop med en arab. Nu sitter du i skiten och kommer få hela babbesläkten efter dig.
Tufft... Min första tanke är att det kanske blir lättare att prata med henne om du t.ex slutar kalla honom spermadonatorn (rätt kul, men fattar att hon blir upprörd) och visar förståelse och stöd istället. Nu menar jag inte att du INTE gör det idag, men att ställa dig Med henne istället för Mot honom tror jag är ett sätt att undvika att göra det till ett val för henne mellan dig och honom. Det är ju inte det som det hela handlar om men kanske kan öppna för samtal att visa att du är med henne och inte mot honom.
Du kan också dela kontaktuppgifter till kvinnojour, stödlinjer o liknande, men gör det utan att sätta någon press på henne. Det är ju uppenbarligen en svår situation. Tveka inte på att ta hjälp av soc om barnet utsätts för våld i hemmet (mot barnet eller mamman). Du kan berätta om hennes hämndhot också. Önskar både dig och henne lycka till.
Och hon är förbi möjligheterna med abort? Kommer knappast bli lättare och bättre när hon föder hans barn. Även fast han är en idiot så kommer han att ha rättigheter. Samma med ungen har det. Kan sluta hur illa som helst det där så vida hon till slut väljer att vilja leva skyddat för att skydda barnet (och sig själv). Men det är jobbigt att leva så med. Så om hon fortfarande kan göra abort, så är nog det bästa rätta. Inge kul svar jag vet. Men det andra kommer nog inte bli så kul det heller.
Grattis du är en misslyckad far. Din uppgift på jorden var att skydda din dotter från att bli ihop med en arab. Nu sitter du i skiten och kommer få hela babbesläkten efter dig.
Du bör väl vinna hennes förtroende först och främst.
Annars kan du aldrig påverka.
Hur gör du det?
Vet ej helt, men kanske att.......
- inte visa hat mot blatten och hennes beslut.
- lyssna tills hon upplever att hon har fått prata klart - kan ta veckor
- ställ frågor t ex: hur se du på om partnern bestämmer vem man får träffa? + Vad händer om du inte gör som han säger + vad är du orolig för kan hända + vad för typ av daglig sysselsättning ansr du att din partner skall ha + hur se det ut om tio år om du får önska + är han rätt man för detta?
- hjälpa henne i allt och vara ett stöd
- visa ngn dokumentärer och titta på tillsammans - inte slå den huvudet på henne, det funkar inte
--------------
Gå in på kvinnofridslinjen.se
ring ngn där och prata och få råd
--------------
Otäck situation
Du bör väl vinna hennes förtroende först och främst.
Annars kan du aldrig påverka.
Hur gör du det?
Vet ej helt, men kanske att.......
- inte visa hat mot blatten och hennes beslut.
- lyssna tills hon upplever att hon har fått prata klart - kan ta veckor
- ställ frågor t ex: hur se du på om partnern bestämmer vem man får träffa? + Vad händer om du inte gör som han säger + vad är du orolig för kan hända + vad för typ av daglig sysselsättning ansr du att din partner skall ha + hur se det ut om tio år om du får önska + är han rätt man för detta?
- hjälpa henne i allt och vara ett stöd
- visa ngn dokumentärer och titta på tillsammans - inte slå den huvudet på henne, det funkar inte
--------------
Gå in på kvinnofridslinjen.se
ring ngn där och prata och få råd
--------------
Otäck situation
Jag är glad att det faktiskt finns vettiga människor härinne
Tack