2026-09-09, 21:35
Medlem
Tänker speciellt på dom äldre.

Dessa invandrare skiter i offrets ålder.
Vi har bara i år hört om flera äldre mellan 65-85 år gamla som blivit rånade.

Vi har hört om äldre som blivit sexuellt antastade av invandrare.

etc etc

Detta är folket som har byggt upp Sverige.
Och nu förnedringsrånas dom och utsätts för sexuella övergrepp.

Rösta höger så vi får ett säkert sverige igen
Citera
2026-09-09, 21:37
Medlem
Du är medveten om att bondens traktor går på diesel?
Lastbilar som fraktar varor/mat går på diesel.

Höga bränslepriser påverkar allt.

Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Den som inget gör ska heller inte äta.
Det är väl grund synen.
Man pickar neråt hehe
Jag tror dom bara bryr sig om sig själva faktiskt.

Hur kan jag göra det bättre för mig själv. Hmm ja billig bensin jag åker ju väldigt mycket då tjänar jag på det.ää. 🤔

Nä jag tror ingen bryr sig om äldre faktiskt.
Inte mer än vanligt ,

Men bry sig ger inga pengar till pensionärer.
Det är bara pengar som gäller bry sig är en fattig tanke 🤔

Citera
2026-09-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Du är medveten om att bondens traktor går på diesel?
Lastbilar som fraktar varor/mat går på diesel.

Höga bränslepriser påverkar allt.
Du kanske har lite rätt men ändå är det väl mest personbilar eller, iaf för privata ekonomin,
Citera
2026-09-09, 23:35
Medlem
Det är hemskt men samtidigt lite ironiskt att gamlingarna som röstade på sossarna och därmed legaliserade barnporr på 70-talet nu själva blir våldtagna på hemmen av invandrare som sossarna vill ha här.
Citera
2026-09-09, 23:39
Medlem
Jag gör inte det nej, de har under hela sina liv kunnat rösta igenom den politiken de velat ha när de är äldre.
Citera
2026-09-10, 00:52
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Ni som röstar på högerpartierna, tänker ni inte på de äldre och pensionärerna?

Påstår du att alla äldre och pensionärer är vänster?

På vilka ställen har pensionärerna det bäst tror du, högerlandet USA eller vänsterlandet Sverige?
Citera
2026-09-11, 18:50
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Låten "Frågor till far" sammanfattar i breda drag mina känslor för dom äldre, varför ska dom räddas från den politik som de själva har röstat för i flera årtionden? Har man röstat för att förstöra landet bit för bit och varit helt likgiltig till att man gradvis röstat för ett samhälle som går mot "starkast överlver" bort från det folkhem de själva växte upp i, ja då kan man inte klaga när man inte är den starkaste längre, leva som man lär kallas det.

Självklart är detta en grov generalisering, flera gick ju emot strömmen och dessa ska hyllas såklart.

Tack! Detta sammanfattar väl för mig också. Jag har väl lite respekt och empati för riktiga gamlingar typ 30talister och äldre men de gamla är i stort sätt ett köttberg av människor som levde FEL, de hade dåliga åsikter och skaffade få barn, samtidigt som de levde ett oförskämt bra liv med bostadskarriär osv. En riktig svensk guldålder som de inte förvaltade väl, vi som föddes på 80-90-00tal har vuxit upp i mångkultur och det var en jävla uppväxt. Vi ärvde utöver det en uppförsbacke vad gäller möjligheter allmänt. De gamla trycker på 20miljonersvillor som de köpte för 2, vi andra sitter i studentlägenheter på ett par kvm för 13k i månaden osv. De gamla reser till Spanien och dricker billigt vin och spelar golf byggda på postmodern utomeuropeisk träldom, vi andra får dela svenska badstränder med invasiva kanadagäss och babbefamiljer som skriker och härjar. De gamla som skaffade inga eller få barn röstar för pensionärernas rätt i samhället medan vi få unga ska samsas med blattarna om "ungdomsfrågor", nej gudarna ska veta att om det är något vi fått av babbarna så är det att familjevärderingar styr! De gamla lämnade detta för decennier sen och kan gott få ligga i sängen de bäddat nu. De brydde sig inte om familj när de var unga, rika och odödliga. De åt av allt spannmål och brydde sig inte om att hösten drog in. Vi som föddes på vintern har fått härda ut i köld, misär, svält och allmänt jävla elände. Är det synd om gamlingarna nu när det är kallt och kargt? Knappast va? Vi andra har ju fötts rakt in i detta och har inte haft samma chans till framgång och välmående som dagens gamlingar. Är det synd om dom nu? Jag tycker inte. Känner inget, ibland lite skadeglädje, mest ingenting. Må dessa jävla idioter ruttna (som kollektiv) om de inte hade vett att leva rätt (dvs bilda familj och ta hand om denne så att de själva också blir omhändertagna på ålderns höst). Varför ska jag bry mig om en random gamling? Han eller hon kan inte hjälpa mig med något, tvärtom äter han eller hon resurser från mig och mina barn. Mina barn är framtiden. Sveriges framtid. Den vita rasens framtid.

Detta har t.o.m västerländska politiker fattat som infört sk dödshjälp. Hittills är det uteslutande vita gamlingar som använder sig av statligt självmord. Undra varför?
Citera
2026-09-11, 18:55
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumtvordeensnavn
Det är hemskt men samtidigt lite ironiskt att gamlingarna som röstade på sossarna och därmed legaliserade barnporr på 70-talet nu själva blir våldtagna på hemmen av invandrare som sossarna vill ha här.

De främjande olika typer av judeegaltiär globalism i form av feminism, öppna gränser, antirasism/anti-vithet, upplösningen av kyrka, allmänt moral/sexualmoral, könsroller und so weiter - de har bäddat sängen de själva ligger. De är lite rikare än vad de förtjänar pga råkat födas in i en enastående guldålder utan historisk motsvarighet men annars så. De gamla förtjänar sin bädd. De har lämnat en fulare, mörkare och jävligare värld åt sina barn och barnbarn än vad de själva hittills upplevt. Jag var också ett oskyldigt litet barn, en gång i tiden. Var fanns dom vuxna då? Inte hos mig. Jag växte upp i mångkulturen och fick betala för det. Jag överlevde, och de gör dom på hemmet också. T.o.m efter våldtäkt och annat. Man överlever. Skillnaden är att barnen är oskyldiga - dom gamla är inte det.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Ni som röstar på högerpartierna, tänker ni inte på de äldre och pensionärerna?

Det pratas väldigt mycket om invandring, kriminalitet och skattesänkningar, särskilt för de som tjänar mycket. Men hur tänker ni kring de äldre som redan har svårt att få ekonomin att gå ihop?

Finns det fler som har föräldrar eller äldre anhöriga som inte alltid har råd att hämta ut sina mediciner? Hur ska man kunna prioritera medicin när pensionen knappt räcker till mat, hyra och andra nödvändiga utgifter?

Man måste väl ändå tänka på alla i samhället och försöka göra det lite bättre för även de som har det sämst ekonomiskt..

Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Oavsett höger eller vänsterblock så har inget nämnvärt gjorts för våra äldre 🤔

Denna regering har gjort mer för de äldre än någon annan regering sedan pensionerna monterades ned och äldreboendena lades ned. Dessutom har KD, M och SD varit tydliga med att de planerar att fortsätta satsa på de äldre.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Tänker speciellt på dom äldre.

Dessa invandrare skiter i offrets ålder.
Vi har bara i år hört om flera äldre mellan 65-85 år gamla som blivit rånade.

Vi har hört om äldre som blivit sexuellt antastade av invandrare.

etc etc

Detta är folket som har byggt upp Sverige.
Och nu förnedringsrånas dom och utsätts för sexuella övergrepp.

Rösta höger så vi får ett säkert sverige igen

Vad pratar du om? Dom som byggde Sverige är döda idag. Dom som är gamla idag hjälptes åt att vidga våra gränser mot världen och ta avstånd från gamla ideal och värderingar, dom vände ryggen mot Tyskland som förlorade kriget mot anti-vita krafter och böjde sig framåt för de som vill skada oss och våra barn. De som är gamla idag raserade hela vår västerländska civilisation till den grad att vi idag har babbar som våldtar "våra" vita gamlingar på äldreboenden (oh, the irony)....
Citera
2026-09-11, 19:04
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varför skulle jag känna sammanhållning med somaliska islamister och hamasvurmare? s och v är bidrags- och invandrarpartier som skiter i arbetare, de vill höja bidragstaket så svenne banan ska arbeta medan fatima med 5 ungar få gå hemma och få 40k skattefritt. Sjukt.

Vad är felet på Hamas? Du har mer gemensamt med dom än med IDF det hoppas jag du fattar din dumma jävel.
Citera
2026-09-11, 20:33
Medlem
Tänker man överhuvudtaget på Sverige och Sveriges framtid om man röstar på SD? Varför kollar man inte på "the bigger picture" av vad hat och fientlighet gör vid samhället?

Hur kan ett parti som SD få vara med och ställa upp i val? De är en skam för Sverige, och alla som rösta på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in