Citat:
Mycket bra sammanfattat, välformulerat och tydligt. Generellt brukar jag säga att lite grovt uppskattat så är 30-talisterna den sista hederliga generationen som är värda att respektera i Sverige, de föddes fortfarande in i ett tankemönster där det var ett kall i livet att göra det bättre för framtida generationer.
Tack! Detta sammanfattar väl för mig också. Jag har väl lite respekt och empati för riktiga gamlingar typ 30talister och äldre men de gamla är i stort sätt ett köttberg av människor som levde FEL, de hade dåliga åsikter och skaffade få barn, samtidigt som de levde ett oförskämt bra liv med bostadskarriär osv. En riktig svensk guldålder som de inte förvaltade väl, vi som föddes på 80-90-00tal har vuxit upp i mångkultur och det var en jävla uppväxt. Vi ärvde utöver det en uppförsbacke vad gäller möjligheter allmänt. De gamla trycker på 20miljonersvillor som de köpte för 2, vi andra sitter i studentlägenheter på ett par kvm för 13k i månaden osv. De gamla reser till Spanien och dricker billigt vin och spelar golf byggda på postmodern utomeuropeisk träldom, vi andra får dela svenska badstränder med invasiva kanadagäss och babbefamiljer som skriker och härjar. De gamla som skaffade inga eller få barn röstar för pensionärernas rätt i samhället medan vi få unga ska samsas med blattarna om "ungdomsfrågor", nej gudarna ska veta att om det är något vi fått av babbarna så är det att familjevärderingar styr! De gamla lämnade detta för decennier sen och kan gott få ligga i sängen de bäddat nu. De brydde sig inte om familj när de var unga, rika och odödliga. De åt av allt spannmål och brydde sig inte om att hösten drog in. Vi som föddes på vintern har fått härda ut i köld, misär, svält och allmänt jävla elände. Är det synd om gamlingarna nu när det är kallt och kargt? Knappast va? Vi andra har ju fötts rakt in i detta och har inte haft samma chans till framgång och välmående som dagens gamlingar. Är det synd om dom nu? Jag tycker inte. Känner inget, ibland lite skadeglädje, mest ingenting. Må dessa jävla idioter ruttna (som kollektiv) om de inte hade vett att leva rätt (dvs bilda familj och ta hand om denne så att de själva också blir omhändertagna på ålderns höst). Varför ska jag bry mig om en random gamling? Han eller hon kan inte hjälpa mig med något, tvärtom äter han eller hon resurser från mig och mina barn. Mina barn är framtiden. Sveriges framtid. Den vita rasens framtid.
Detta har t.o.m västerländska politiker fattat som infört sk dödshjälp. Hittills är det uteslutande vita gamlingar som använder sig av statligt självmord. Undra varför?
Detta har t.o.m västerländska politiker fattat som infört sk dödshjälp. Hittills är det uteslutande vita gamlingar som använder sig av statligt självmord. Undra varför?
Andra världskriget är lite gråzon men de som föddes efter 1945 förtjänar näst intil uteslutande all skit dom kan få. En sak förbluffar mig särskillt mycket är att dom gamla övergav familjetraditioner, slutade skaffa barn, de har levt hyperindividualistiskt och varit helt obrydda om morgondagens generationer. Nu lipar dom över sin utsatta ensamhet och beklagar sig över hur jobbigt det är när man behöver ta ansvar som en vuxen för första gången.
Generationerna mellan 1890-1940 lyckades bygga upp Sverige från att ha varit fattigare än Kongo till att vara ett av de rikare länderna i världen och detta på ca 50 år, dessa är Svenskarna som byggde Sverige. Efter 1945 så åt man hela skörden själv och lät framtidens barn svälta för att använda din metafor, nej denna generationen kommer kommas ihåg som de vidrigaste parasiterna i Sveriges historia