Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Alla som röstar höger tar givetvis alla pengar de tjänar på lägre skatt och lägger i en fond så att denna fond kan gå till privat vård av deras familjemedlemmar längre fram.
Alla som såg hur det barkade åt helvete redan i mitten av 90talet sparade givetvis för sin pensionering.
Jag vill inte äta findus frysrätter när jag blir så gammal jag inte klarar mig själv. Eller.. om hemtjänsten har ett eget kök, tre köttbullar och tre kokta potatisar uppvärmda i micro för priset av 89lr lådan. NEJ tack! Har sett på nära håll vad de får i de överprisade lådorna, sedan lagade jag egna lådor till morsan efter det för en fjärndel av priset. Eftersom jag ändå lagade lunchlådor till mig själv var det ingen stor uppoffring att laga dubbla eller tredubbla satser när jag ände lagade mat.
Om inte dottern lagar maten till mig har jag ändå råd att köpa restaurangmat med utkörning om det krisar sig. Eller bo på något av de finare boendena som finns där det finns en restaurang och man kanske kan ta ett glas vin till maten.
Statlig hemtjänst med ensamkommande kåta afghaner suger hårig getröv! Därför har man sparat till sig en liten förmögenhet.