2026-09-09, 00:41
Medlem
Ni som röstar på högerpartierna, tänker ni inte på de äldre och pensionärerna?

Det pratas väldigt mycket om invandring, kriminalitet och skattesänkningar, särskilt för de som tjänar mycket. Men hur tänker ni kring de äldre som redan har svårt att få ekonomin att gå ihop?

Finns det fler som har föräldrar eller äldre anhöriga som inte alltid har råd att hämta ut sina mediciner? Hur ska man kunna prioritera medicin när pensionen knappt räcker till mat, hyra och andra nödvändiga utgifter?

Man måste väl ändå tänka på alla i samhället och försöka göra det lite bättre för även de som har det sämst ekonomiskt..
Citera
2026-09-09, 00:46
Medlem
laughingducks avatar
Oavsett höger eller vänsterblock så har inget nämnvärt gjorts för våra äldre 🤔
Citera
2026-09-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1

Det pratas väldigt mycket om invandring, kriminalitet och skattesänkningar, särskilt för de som tjänar mycket. Men hur tänker ni kring de äldre som redan har svårt att få ekonomin att gå ihop?

Finns det fler som har föräldrar eller äldre anhöriga som inte alltid har råd att hämta ut sina mediciner? Hur ska man kunna prioritera medicin när pensionen knappt räcker till mat, hyra och andra nödvändiga utgifter?

Man måste väl ändå tänka på alla i samhället och försöka göra det lite bättre för även de som har det sämst ekonomiskt..

Absolut, med vänstern och ökad införsel av Mohammeds så fick vi våldtäkter på ålderdomshemmen. Det har aldrig någonsin skett i Svensk historia.

Till och med min morsa som har röstat vänster i hela sitt liv kommer nu rösta på SD (pensionär och gammal sosse).

Så ja jag bryr mig om de äldre och anser att det bästa för våra äldre är att rösta för en politik som innebär mindre Islam och färre våldtäkter på ålderdomshemmen.

Sedan när det kommer till ekonomiska frågor så är svaret väldigt enkelt, med fler bidragsmuslimer i samhället som belastar välfärden så kommer de äldre få det sämre. Återigen så bör man därför rösta på högern som inte vill dränera välfärden ytterligare med Islam och bidragsparasiter.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-09-09 kl. 01:09.
Citera
2026-09-09, 01:15
Medlem
Enligt Fokus så är det de äldsta som inte får det bättre med sossarnas ekonomiska politik. Men det kanske räcker att man säger att alla det är synd om ska få mer? Det där med siffror är inte så viktigt.
Citera
2026-09-09, 01:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Ja, vi vill inte att invandrad vårdpersonal våldtar gamla tanter.
Citera
2026-09-09, 01:24
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Det är just i äldrefrågorna som Ebba Busch kommer till sin rätt. Även övriga KD-politiker betonar vikten av att personalen på äldreboenden talar Svenska - vilket Sossarna skiter blankt i !
Citera
2026-09-09, 01:45
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:

Jag ger mig fan på att du är en lat 30 åring som gått på bidrag i flera år och du ogillar tanken att Tidö skulle får fortsätta. Du skiter fullständigt i de äldre.

För att svara på frågan så röstar vi alltid blått eller SD, vi har en tendens att spara smart och inte dra på oss en massa onödiga utgifter i min familj.
Citera
2026-09-09, 01:51
Medlem
Citat:

Jag är äldre och ska rösta på Gustav K. Den enda med passion. vilja och mod.
Tack å hej leverpastej!
Citera
2026-09-09, 02:13
Medlem
Onanikrems avatar
Jag är äldre och röstar på SD.
Har så pass mycket pengar jag klarar mig bra. Det jag inte vill är att bli bögrånvåldtäksmördad av utlänningar. Eller att äldre och handikappade kvinnor skall bli våldtagna på äldreboende eller av hemtjänsten.

Sånt hände aldrig förr, de är nya fenomen som kommit med invandringen. Främst muslimer.
Citera
2026-09-09, 02:49
Medlem
hockexs avatar
Ja precis.
Högern = avskaffa allt vad välfärd heter och låter folk gå på gatan.

Är du så dum såatt du bara kan tänka svartvitt?
Citera
2026-09-09, 04:12
Medlem
tramsebyxans avatar
Vänstern = hårda muslimska händer som hanterar de gamla som haramköttstycken. Det finaste vänstern kan tänka sig. Och lite våldtäkter och rån däremellan. Kan det ens finnas något finare för vänstern än brutala muslimska händer som hanterar svenska gamlingar? Och som gamlingarna inte ens förstår vad de säger? Någonstans skulle ju alla tusentals hazarer ta vägen. Och det blev till svenska äldreboenden.
Citera
2026-09-09, 04:16
Medlem
Låten "Frågor till far" sammanfattar i breda drag mina känslor för dom äldre, varför ska dom räddas från den politik som de själva har röstat för i flera årtionden? Har man röstat för att förstöra landet bit för bit och varit helt likgiltig till att man gradvis röstat för ett samhälle som går mot "starkast överlver" bort från det folkhem de själva växte upp i, ja då kan man inte klaga när man inte är den starkaste längre, leva som man lär kallas det.

Självklart är detta en grov generalisering, flera gick ju emot strömmen och dessa ska hyllas såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in