Citat:
Ursprungligen postat av
Lifegoeson1
Ni som röstar på högerpartierna, tänker ni inte på de äldre och pensionärerna?
Det pratas väldigt mycket om invandring, kriminalitet och skattesänkningar, särskilt för de som tjänar mycket. Men hur tänker ni kring de äldre som redan har svårt att få ekonomin att gå ihop?
Finns det fler som har föräldrar eller äldre anhöriga som inte alltid har råd att hämta ut sina mediciner? Hur ska man kunna prioritera medicin när pensionen knappt räcker till mat, hyra och andra nödvändiga utgifter?
Man måste väl ändå tänka på alla i samhället och försöka göra det lite bättre för även de som har det sämst ekonomiskt..
Absolut, med vänstern och ökad införsel av Mohammeds så fick vi våldtäkter på ålderdomshemmen. Det har aldrig någonsin skett i Svensk historia.
Till och med min morsa som har röstat vänster i hela sitt liv kommer nu rösta på SD (pensionär och gammal sosse).
Så ja jag bryr mig om de äldre och anser att det bästa för våra äldre är att rösta för en politik som innebär mindre Islam och färre våldtäkter på ålderdomshemmen.
Sedan när det kommer till ekonomiska frågor så är svaret väldigt enkelt, med fler bidragsmuslimer i samhället som belastar välfärden så kommer de äldre få det sämre. Återigen så bör man därför rösta på högern som inte vill dränera välfärden ytterligare med Islam och bidragsparasiter.