2026-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Var det en hon eller han som mördade sig själv? Förekommer olika uppgifter i tråden...
En tjej på 17 år
Citera
2026-09-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Vid den tiden borde barnen ha varit i skolan. Skolkande barn?
Vid 14.40 är det många barn som slutat skolan för dagen.
Citera
2026-09-12, 01:09
Medlem
Made.to.suffers avatar
En polare såg hur en man gick ner å la sig på tågspåret i Uppsala. Flera på perrongen vädjade för att mannen skulle gå upp men han vägrade. Lyckligtvis kom inget tåg då de lyckades varna i tid. Mannen blev omhändertagen av polisen å tågresan blev försenad med 2timmar.
Citera
2026-09-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made.to.suffer
En polare såg hur en man gick ner å la sig på tågspåret i Uppsala. Flera på perrongen vädjade för att mannen skulle gå upp men han vägrade. Lyckligtvis kom inget tåg då de lyckades varna i tid. Mannen blev omhändertagen av polisen å tågresan blev försenad med 2timmar.
Var med om liknande för många år sen, men lite värre slut.
En påverkad man på dåligt humör hoppade ner och satte sig på tågspåret, det var en tidig lördagskväll mitt i sommaren och mycket folk på perrongen.
Folk försökte få upp honom, men han vart förbannad och det var lönlöst.
Tåget kom, men det var pendeltåget som bromsat in för att stanna vid stationen, han blev påkörd men överlevde.
Senast redigerad av Tesla83 2026-09-12 kl. 02:27.
Citera
2026-09-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Då det kan konstateras att han tog sitt liv genom att slänga sig framför ett tåg så är min bedömning att han mådde rätt dåligt ändå. 👀
En rationell människa hade kanske tänkt annorlunda.

Jag utgår från att det var en impulsiv handling och inte något planerat för vem fan planerar att ta sitt liv på det sättet...

Många planerar att ta tåget. I Höör var de ju gubben som gjorde de planerat, Tormestorp. Norra Mellby är ett poppisställe.

Lund har en del folk gjort det planerat. Burlöv var ett högriskområde förr.

Du skulle bara veta hur mycket folk som står där ute redo, men som tur är väl att de flesta fegar ur till förarnas fördel.
Citera
2026-09-12, 16:37
Medlem
Finns video att tillgå?
Citera
2026-09-12, 17:09
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
https://www.skd.se/eslov/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka/

Troligtvis har personen avlidit och en hel del resenärer bevittnade detta eftersom det skedde på stationen på eftermiddagen.

Kommunen har krisstöd på plats och kyrkan är öppen ikväll för de som vill prata.

Någon som vet vem som valde att avsluta sitt liv inför en stor publik?

Min tråd handlar inte om Eslöv (FB) Kvinna gömde sig vid personövergång och klev framför tåget
Citera
2026-09-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag blir arg över sådan hänsynslöshet. Men då får man genast höra att de mår så dåligt och kan inte tänka sig för. Skitsnack, säger jag.

Vadå för hänsynslöshet? Att de inte tar hänsyn till att du vill hem för att kolla på TV?
Mår man så dåligt att man är villig att avsluta sitt liv så tror jag inte man har förmågan att tänka rationellt.
Citera
2026-09-12, 19:17
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vadå för hänsynslöshet? Att de inte tar hänsyn till att du vill hem för att kolla på TV?
Mår man så dåligt att man är villig att avsluta sitt liv så tror jag inte man har förmågan att tänka rationellt.
Säg det till lokföraren eller de som bevittnade köttfärskvarnen. Passa på och fråga om det är tv de tänker på i första hand. Ett tips att du söker en studiecirkel för empati.
Citera
2026-09-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Att påstå att människor som tar sitt liv saknar empati tycker jag är fel.

En bekant till mig kastade sig framför ett tunnelbanetåg efter att ha kämpat med djup depression under många år. Hon var snäll, hjälpsam och försynt person. Depressionen var en sjukdom som plågade henne svårt, men den förändrade inte den fina människa hon egentligen var.

Vi kan nog aldrig fullt ut förstå vad som pågår i huvudet hos någon som lider så djupt. Det är en oerhörd tragedi när en människa förlorar hoppet och inte längre orkar leva.

Därför tycker jag att det känns empatilöst när fokus hamnar på att människor blev sena eller missade något viktigt. I ett sådant läge har en människa förlorat sitt liv efter ett långt lidande. Det förtjänar åtminstone eftertanke, respekt och medkänsla.

Detta. När ska folk sluta tjata om att det är ego och empatilöst att ta sitt liv? Ja SJÄLVKLART är det så, det är ett psykiskt sjukt tillstånd där man förlorat förmågan att ta in något kring andra. En del av sjukdomsbilden, det kanske inte kallas sjukdom men ni fattar... Det är hemskt för de som behöver köra på någon. Men det hjälper inte att skuldbelägga en död person som saknade förmåga att tänka på annat än att dö.
Citera
2026-09-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Vid den tiden borde barnen ha varit i skolan. Skolkande barn?

Det hände 1440 och Carl Enströmskolan ligger 3 min gångväg därifrån. Många slutar sin skoldag tidig eftermiddag
Citera
2026-09-13, 00:05
Medlem
tarvligatjejens avatar
Är den avlidne oidentifierad? Känns ju som att någon borde veta vem det är. Skrivs ju både olika åldrar och kön här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in