2026-09-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Är du efterbliven eller? Tusentals som hoppar framför tåg på stationer i Japan, detsamma gäller Kina, Sydkorea med många flera. Inget unikt med Sverige. Varför tror du det är skyddsbarriärer och vakter överallt i dessa länder? Du har även personer som hoppar från höghus mitt i Shinjuku och Shibuya m.m. på ljusa dagen framför hundratals människor.
Så att föraren ska behöva se det plus tågtrafiken stannas i flera timmar?! De kan väl hänga sig eller svälja en burk sömntabletter istället, jävla dramaqueens.
Citera
2026-09-08, 22:11
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag kan ändå förstå handlingen. Ska man begå självmord så ska det ske på en offentlig plats med många vittnen. Man begår ju ändå ofta självmord på grund av att man anser att världen har behandlat en illa och att då hämnas genom att traumatisera några på vägen ut är ändå ett litet fuck you-finger i ansiktet på en hård värld som skadat en. Jag kan alltså förstå drivkrafterna bakom varför folk hänger sig utanför grundskolan en måndagsmorgon eller ropar och hojtar innan för att få folk att titta innan hoppet framför tunnelbanetåget. Fuck you, liksom. Här är något ni kan tänka på innan ni somnar ikväll.

Jag kan förstå drivkraften.
Den kallas ondska.
Citera
2026-09-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
https://www.skd.se/eslov/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka/

Troligtvis har personen avlidit och en hel del resenärer bevittnade detta eftersom det skedde på stationen på eftermiddagen.

Kommunen har krisstöd på plats och kyrkan är öppen ikväll för de som vill prata.

Någon som vet vem som valde att avsluta sitt liv inför en stor publik?
Tyvärr är det något som händer hela tiden och inte bara i Eslöv.
Citera
2026-09-08, 22:17
Medlem
Kan det vara killen som är född 1991 och blev tagen av Dumpen
och dömd till fängelse?
Citera
2026-09-08, 22:24
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Kan det vara killen som är född 1991 och blev tagen av Dumpen
och dömd till fängelse?
Det var väl en gädda som hoppade på samma station i våras, lärare?
(FB) Samlingstråden för mindre tågrelaterade olyckor och självmord
Citera
2026-09-08, 22:37
Medlem
JoeDoughs avatar
Skänk en tanke till dem som har fått gå på spåren och samla ihop kvarlevorna. Roligare kan man ha.
Citera
2026-09-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag kan ändå förstå handlingen. Ska man begå självmord så ska det ske på en offentlig plats med många vittnen. Man begår ju ändå ofta självmord på grund av att man anser att världen har behandlat en illa och att då hämnas genom att traumatisera några på vägen ut är ändå ett litet fuck you-finger i ansiktet på en hård värld som skadat en. Jag kan alltså förstå drivkrafterna bakom varför folk hänger sig utanför grundskolan en måndagsmorgon eller ropar och hojtar innan för att få folk att titta innan hoppet framför tunnelbanetåget. Fuck you, liksom. Här är något ni kan tänka på innan ni somnar ikväll.

Jag kan förstå drivkraften.
Va, har jag aldrig hört. Suicid handlar om djupa depression och ångest, ofta apati, tiden innan kan man i själva verket vara rätt nöjd och tillfreds. Men kan också vara en tillfällig nyck, psykos t.ex. Visst kan en del vara arga på världen men ofta är det en värdelöshet. man har "allt" (barn, sambo, bra jobb), man borde vara glad men är det inte. En del föds och har naturligt ett liv/en kropp mer i mollackord. Finns kanske de som är arga också, eller besvikna efter ett uppbrott, arbetslöshet osv. Tror mer man gör det bland folk för att man typ "inte vill vara ensam", göra ett litet avtryck i sin egen kännande värdelöshet, och effektivt, närmast 100%. Men också just att man får en nyck, går ofta på några minuter sticka till en järnvägsstation.
Citera
2026-09-08, 22:39
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbengt
Mörker, bara mörker.

Man kan undra vad som drev han i detta.

Men Rätt uppenbart , att de som tar sina liv bryr sig föga om de kvarvarande på planeten. Om det hade funnits en slump vore det nog snarare den som avgjorde var en person till slut begick detta mycket hemska och kriminella dåd

Vem var personen?
Citera
2026-09-08, 22:43
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Skänk en tanke till dem som har fått gå på spåren och samla ihop kvarlevorna. Roligare kan man ha.

De som tvättar tåg är ofta tidigare kåkfarare, vissa är rätt roliga, de har sjuk humor, men är väl någon typ av coping mekanism.

Ibland kan ansiktet klistras fast på själva tåget, vid fronten efter kollision, det ser sjukt ut, du kan liksom hitta fastklistrat ansikte med skägg och allt, som en halloween mask.
Citera
2026-09-08, 22:53
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Va, har jag aldrig hört. Suicid handlar om djupa depression och ångest, ofta apati, tiden innan kan man i själva verket vara rätt nöjd och tillfreds. Men kan också vara en tillfällig nyck, psykos t.ex. Visst kan en del vara arga på världen men ofta är det en värdelöshet. man har "allt" (barn, sambo, bra jobb), man borde vara glad men är det inte. En del föds och har naturligt ett liv/en kropp mer i mollackord. Finns kanske de som är arga också, eller besvikna efter ett uppbrott, arbetslöshet osv. Tror mer man gör det bland folk för att man typ "inte vill vara ensam", göra ett litet avtryck i sin egen kännande värdelöshet, och effektivt, närmast 100%. Men också just att man får en nyck, går ofta på några minuter sticka till en järnvägsstation.
Jag tror att det kan finnas många olika sätt att se på saken och att inget är ”rätt”. Däremot är det säkert som du säger att den gängse bilden av självspillare är att de ofta mår dåligt och får ett infall eller att de är så upptagna av sin egen svärta att de inte tänker på att utomstående drabbas. Det är ett bekvämt sätt att se saken men det förklarar inte varför en del begår otroligt våldsamma handlingar med syfte att begå så kallat suicide by cop, vilket vi sett flertalet exempel på under senare år. Eller varför människor tänder eld på sig själva på offentliga platser, som den amerikanske soldaten som hällde bensin över sig utanför den israeliska ambassaden i Washington för ett par år sedan.

Jag tror inte att den bekväma förklaringen är så heltäckande som folk gör gällande.
Citera
2026-09-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
De som tvättar tåg är ofta tidigare kåkfarare, vissa är rätt roliga, de har sjuk humor, men är väl någon typ av coping mekanism.

Ibland kan ansiktet klistras fast på själva tåget, vid fronten efter kollision, det ser sjukt ut, du kan liksom hitta fastklistrat ansikte med skägg och allt, som en halloween mask.
Låter som en skröna.
Vet inte vilka som jobbar med att tvätta tåg, men de som plockar upp kvarlevorna är i alla fall räddningstjänsten
Citera
2026-09-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough

En så kallad granne till mig "huset bredvid mig" en numera pensionerad lokförare
har under sina aktiva år genomgått 3 stycken självmord.

Tror det sätter sina spår på de flesta, även de som städar upp kropp o delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in