2026-09-08, 18:31
Medlem
https://www.skd.se/eslov/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka/

Troligtvis har personen avlidit och en hel del resenärer bevittnade detta eftersom det skedde på stationen på eftermiddagen.

Kommunen har krisstöd på plats och kyrkan är öppen ikväll för de som vill prata.

Någon som vet vem som valde att avsluta sitt liv inför en stor publik?
Citera
2026-09-08, 18:48
Medlem
Usch va hemskt.
Citat:
Olyckan inträffade vid 14.40-tiden
Säkerligen barn närvarande då också.
Citera
2026-09-08, 19:01
Medlem
Balisers avatar
Jag blir arg över sådan hänsynslöshet. Men då får man genast höra att de mår så dåligt och kan inte tänka sig för. Skitsnack, säger jag.
Citera
2026-09-08, 19:07
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag blir arg över sådan hänsynslöshet. Men då får man genast höra att de mår så dåligt och kan inte tänka sig för. Skitsnack, säger jag.
Ja, så jävla egoistiskt. Gå ut i skogen och hänga sig från ett träd eller överdoserar på piller, det ger inte lika stor kollateral skada.
Jävla as!
Citera
2026-09-08, 19:24
Medlem
Mörker, bara mörker.

Man kan undra vad som drev han i detta.

Men Rätt uppenbart , att de som tar sina liv bryr sig föga om de kvarvarande på planeten. Om det hade funnits en slump vore det nog snarare den som avgjorde var en person till slut begick detta mycket hemska och kriminella dåd
Citera
2026-09-08, 19:28
Medlem
outback4s avatar
Trist, javisst Synd att svenskar är så impulsiva av sig och inte kan behärska sina känslor, hade han bott i Japan så finns ju självmordsskogen vid berget Fuji att "besöka" som sista anhalt i livet. Ordning och reda i Japan även när livet suger...
Citera
2026-09-08, 19:33
Medlem
Vitiss avatar
Så-satans-egoistiskt!
Ta Ditt liv så att skadan för andra blir så liten som möjligt!
Satans idiot.
Själv har jag planerat mitt utträde med minsta lilla skada på omgivningen som möjligt.
Citera
2026-09-08, 19:34
Medlem
Förstår inte varför man hoppar framför tåg på stationer och bland människor... Finns tågräls överallt, bara att lägga nacken på valfri plats där det inte är annat folk, och tågen håller förmodligen mycket högre hastighet också.
Citera
2026-09-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Trist, javisst Synd att svenskar är så impulsiva av sig och inte kan behärska sina känslor, hade han bott i Japan så finns ju självmordsskogen vid berget Fuji att "besöka" som sista anhalt i livet. Ordning och reda i Japan även när livet suger...

Är du efterbliven eller? Tusentals som hoppar framför tåg på stationer i Japan, detsamma gäller Kina, Sydkorea med många flera. Inget unikt med Sverige. Varför tror du det är skyddsbarriärer och vakter överallt i dessa länder? Du har även personer som hoppar från höghus mitt i Shinjuku och Shibuya m.m. på ljusa dagen framför hundratals människor.
Senast redigerad av .Para.Bellum. 2026-09-08 kl. 19:39.
Citera
2026-09-08, 19:44
Medlem
Jaha, det där händer ju flera ggr per år i Stockholm, till allas förtret.

Tror dom gör det för att få sympati (Vad dom nu ska med det till när de är döda) men det har oftast motsatt effekt.
Citera
2026-09-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Är du efterbliven eller? Tusentals som hoppar framför tåg på stationer i Japan, detsamma gäller Kina, Sydkorea med många flera. Inget unikt med Sverige. Varför tror du det är skyddsbarriärer och vakter överallt i dessa länder? Du har även personer som hoppar från höghus mitt i Shinjuku och Shibuya m.m. på ljusa dagen framför hundratals människor.

Japp.
Vanligt med självmord på hotell också, det där därför man oftast inte kan öppna några fönster på rummet.
Citera
2026-09-08, 20:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Förstår inte varför man hoppar framför tåg på stationer och bland människor... Finns tågräls överallt, bara att lägga nacken på valfri plats där det inte är annat folk, och tågen håller förmodligen mycket högre hastighet också.

Det har satts upp staket för över en miljard längs järnvägarna på platser där många rör sig så det var väl enklast såhär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in